Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و سلامت و فرهنگسازی جامعه دارند، گفت: غدیر ریشه و اساس هویت و مکتب اسلام است و اصحاب رسانه باید برای احیای این ایام فرهنگسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب الله فرحزاد» امروز (چهارشنبه 16 مرداد) در مراسم پاسداشت روز خبرنگار که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، شهرداری و خانه مطبوعات استان قم ویژه اصحاب رسانه این استان برگزار شد، سخنان خود را در سه محور بیان کرد و ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و اهمیت کار خبرنگاری، اظهار داشت: کار خبرنگاری کار بسیار مهمی است و نیاز به زحمت و دقت فراوان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه خبرنگار باید در جامعه فرهنگ‌سازی کند، گفت: خبرنگاری کار دو لبه است، ممکن است یک خبر ناگوار، فتنه و آتشی به پا کند و یا یک خبر خوب و خوشایند، آب روی آتش باشد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد به خبرنگاران توصیه کرد که خبرها را در امنیت، امانتداری و به دور از گرایش‌ها و جناح‌بندی‌ها منتشر کنند و برای مردم مفید باشد و باعث آرامش جامعه شود.

 

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله اشاره کرد که فرمودند: «اَلرَّجُلُ اَلصَّالِحُ يَأْتِي بِالْخَبَرِ اَلصَّالِحِ وَ اَلرَّجُلُ اَلسَّوْءُ يَأْتِي بِالْخَبَرِ اَلسَّوْءِ؛ مرد صالح خبر نيك مى‌آورد،و مرد بدكار خبر بد مى‌آورد».

 

استاد اخلاق حوزه توصیه کرد: تا جای که می‌توانید خبرهایی که باعث حزن و اندوه و سیاه‌نمایی می‌شوند و مشکلی را به مشکلات مردم اضافه می‌کنند، مخابره و منتشر نکنید.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با تصریح بر اینکه خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و سلامت و فرهنگسازی جامعه دارند، گفت: گاهی خبری منتشر می‌شود و چند دقیقه بعد تکذیب می‌شود حال آنکه عجله از شیطان و مکث و تأنی از خداوند رحمان است، پس در بازتاب اخبار عجله نکنید و به بازخورد خبر توجه داشته باشید.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید شایعات را پیشگیری کنند، عنوان کرد: در نقل خبرها دقت کنید و امنیت و آرامش مردم را در نظر بگیرید.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به فعالیت‌ها و خدمات مؤسسه حضرت خدیجه علیهاالسلام در راستای اجرای طرح زیارت اولی‌های اهل بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و با اشاره به تأثیر زیارت قبور اهل بیت علیهم‌السلام بر زندگی، اظهار داشت: خیرین در احیای برنامه‌ها و سنت‌هایی که غفلت شده، کمک کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در ادامه سخنان خود به ماه ذی الحجه و مناسبت‌های این ماه اشاره کرد و گفت: ماه ذی الحجه حدود بیست مناسبت مهم در رابطه امام علی علیه‌السلام دارد که بسیاری از این مناسبت‌ها مانند آیه سوره هل أتی، آیه مباهله، انگشتر دادن در حال رکوع، آیه قل الامر و غیره در قرآن کریم آمده است.

 

وی از همه مسئولان فرهنگی درخواست کرد همانطور که عاشورا و اربعین را احیا کردند، ایام عید غدیر را هم احیا کنند.

 

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه غدیر ریشه و اساس هویت بشری است، تأکید کرد: غدیر سرچشمه همه خوبی‌ها است و از عاشورا، اربعین و نیمه شعبان مهم تر است و اصحاب رسانه می‌توانند برای احیای این ایام فرهنگسازی کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به اهمیت عید غدیر خم در روایات اسلامی، گفت: مردم را برای مناسبت‌های عید نوروز و شب یلدا تشویق می‌کنند حال آنکه غدیر قابل قیاس با این مناسبت‌ها نیست، برخی تصور می‌کنند، روز عید غدیر باید به خانه سادات بروند و عیدی بگیرند، اما غدیر پیام دارد، غدیر ریشه و اساس هویت و مکتب اسلام است.

 

وی با اشاره به مهجوریت و فراموشی غدیر و امام علی علیه‌السلام، تصریح کرد: امروز بسیاری از مردم جهان شاید سعدی و حافظ را بشناسند، اما امام علی علیه‌السلام را نمی‌شناسند، چون آن حضرت را معرفی نکردیم و این کم‌کاری ما مبلغان و مداحان و اصحاب رسانه است.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله بر حاضران غدیر واجب کردند که پیام غدیر را به همه برسانند، ما نیز در  آستان مقدس قم و مشهد از روز عید قربان به مدت 15 روز، ایام شاد آسمانی را به عنوان ایام غدیریه برگزار می‌کنیم که امید است توفیق احیای امر ولایت و غدیر خم را داشته باشیم.

 

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه کاشان سبک زندگی اسلامی کانون های مساجد روز خبرنگار حجت الاسلام فرحزاد مراسم عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام اصغر جلالی، ، امروز در خطبه‌های نمازجمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار شکست و به قوت قلبی برای مسلمانانی نیز که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند؛ شد.

وی ادامه داد:  امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای بوده و در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است و هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود و در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد:  در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است و این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند. 

وی ادامه داد: مشارکت مردم در اقتصاد با نگاه بخشی، پروژه‌ای و مهندسی محقق نخواهد شد و باید نگاه زیست‌بومی، فرایندی و بین‌بخشی داشت و به همه گره‌های سیاستی، ساختاری و حکمرانی مانع حضور مردم توجه کرد و  لازمه به کار افتادن همه چرخ‌دنده‌های بزرگ و کوچک کشور در راستای تولید این است که امکان حضور همه مردم در فرایندهای مختلف تولیدی کشور فراهم شود.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد:  وجود مرز مشترک بین ایران و پاکستان سبب روابط عمیق بین دو کشور شده و سفر رئی جمهور به این کشور در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

وی گفت:  سفر آیت‌الله رئیسی برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت بوده و نشان می‌دهد دو کشور اراده قوی بر تقویت روابط دارند   و  به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شده و کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد و مسئولین برنامه داشته باشند.

امام جمعه چهاربرج ادامه داد: آنچه در بیانات رهبر عزیزمان، مشهود است توجه به محوریت و عاملیت بانوان اعم از تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و چه بانوان سهل‌انگار در حوزه حجاب که نسبت به هر کدام وظیفه‌ای بیان شده است  و  باید در کنار عزیزان انتظامی در اجرای طرح نور همراه باشیم و حمایت کنیم،در قضیه حجاب همه ارگان‌ها باید خود را دخیل دانسته و کمر همت برای حل‌وفصل این مسئله ببندیم که از طرف دشمن تبدیل به مسئله امنیتی و چالش شده است.

وی افزود: جهانیان یک‌بار دیگر فهمیدند که همراهی دو نگرش ایدئولوژی صهیونیسم و امپریالیسم آمریکایی اجازه نمی‌دهد که صلح و آرامش بر منطقه و دنیا حکم‌فرما شود.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به روز معلم اشاره کرد  و گفت:  شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد و هم امام راحل (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند و  بصیرت نیاز مُبرم و همیشگی ملت انقلابی ایران بوده و به همین نسبت، تخلّق به الگوی شخصیت بصیرت‌مدار شهید مطهری نیز برای جامعه ما اهمیت پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد