Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند با داشتن دانش لازم نیازمندی‌های استراتژیک کشور را مرتفع کنند استقبال و حمایت می‌کنیم .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد در آئین تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که در سالن امام خمینی(ره) اراک برگزار شد با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد دشمن ظالمانه‌ترین و خشن‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور اجرا کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان خیلی امیدوار بودند که در 40 سالگی انقلاب اسلامی بتوانند با وارد کردن هجمه و تحریم نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت را از پای درآورند که موفق نشدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که در دنیا وزیر امور خارجه کشوری مورد تحریم قرار می‌گیرد، بیان کرد: این اقدام خصمانه این قدرت ظالم و مستکبر جهانی، راه دیپلماسی، صلح و گفتمان را بست .

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه زبان گویای این ملت بزرگ است و توانست در سفر اخیر خود با گفت‌وگو با رسانه‌های غرب یک روشنگری را به وجود بیاورد، اظهار کرد: فکر کردند که با تحریم می‌توانند زبان ایران را ببندند که چنین اتفاقی نمی‌افتد. امروزه تفکر جمهوری اسلامی در سراسر عالم بویژه در منطقه امتداد پیدا کرده است و امروزه اقتدار جمهوری اسلامی بسیار روشن شد .

روحانی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه در سیاست‌های جاری سازمان امور خیریه مصمم هستیم که فرهنگ وقف را گسترش و توسعه دهیم، گفت: از شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند با داشتن دانش لازم نیازمندی‌های استراتژیک کشور را فراهم کنند استقبال می‌کنیم .

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف تلاش می‌کند با به راه انداختن بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی سهم خوبی را در ایجاد اشتغال در کشور داشته باشد تاکید کرد: افرادی که این شرایط را دارند که اموال خود را وقف کنند باید در جامعه آثار موقوفات خود را مشاهده کنند. اینجاست که فرهنگ وقف می تواند گسترش پیدا کند علاوه بر این باید اموالی که در احتیار داریم را به گونه‌ای هدایت کنیم که انسان‌ها بتوانند همواره از این دارایی‌ها بهره مند شوند .

  روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه دل کندن از مال بسیار سخت است گفت: با فراهم کردن شرایط وقف مردم باید بتوانند یا خلوص نیت اموال خود را در راه رفع محرومیت‌ها، توسعه و گسترش معارف اسلام به کار بگیرند .

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه مصمم هستیم تا نیروهایی که در سازمان اوقاف به کار گرفته می‌شوند را تا جایی که امکان پذیر است از درون سازمان انتخاب کنیم، ادامه داد: بنا نداریم از بیرون سیستم نیرو بگیریم به این دلیل که نیروی جدید زمانی را که برای آشنایی با قوانین و مقررات سپری می‌کند طولانی است .

روحانی‌نژاد گفت: از سیاست‌های این دوره این است که مدیران را بیش از یک دوره چندساله در یک استان نگه نداریم و با اتمام مسئولیت فرد با شرط کارنامه درخشان از او در یک استان دیگر استفاده کنیم .

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز در این آئین با اشاره به اینکه اوقاف و وقف مصداق به فعلیت رساندن شایستگی و بخشندگی انسان‌ها در ادوار و طیف‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه عنصر بخشش در جامعه بشری فراگیر است، گفت: همه انسان‌های دانا بخشنده هستند لذا بخشندگی و وقف یکی از ارزش‌های والای انسانی و الهی است و برای به فعلیت رساندن سعادت و بخشندگی باید زحمت کشید .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه انسان‌های شایسته سعادت بخشندگی را درک می‌کنند، ادامه داد: امروزه بیش از هر زمانی نیاز به بخشش داریم بویژه اینکه بخشندگی و وقف طیف بسیار وسیعی دارد .

بهروز اکرمی به رسالت‌های سازمان اوقاف درخصوص جاری کردن طیف وسیع وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: نباید وقف را تنها در منابع فیزیکی ببینیم بلکه وقف و بخشندگی به گونه‌ای است که هنگامی که از دنیا رفتیم ثواب عمل وقف به حساب آخرت ما واریز می‌شود .

وی با بیان اینکه وقف کار خیر همیشگی و مستمر است، به لزوم ترویج نگاه و فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: زمانی که در جریان مسئولیت‌هایی که با وقت و امور خیریه مرتبط است قرار می‌گیریم یک رضایت قلبی و لذت معنوی بیشتری حاصل می‌شود که در ادامه رسالت سنگین‌تری را هم به دنبال دارد و نیازمند مراقبت بیشتری در حوزه وقف است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: باید ابعاد ناشناخته فرهنگی وقف را بیشتر در جامعه معرفی کنیم تا هر انسانی که اراده کرد بخشندگی را در عمل خود نشان دهد بداند که این کار را می‌تواند به فعلیت برساند.

اکرمی با اشاره به اینکه همه مسئولین روزی مسئولیت خود را ترک می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سیستم اجرایی آمدن‌ها و رفتن‌ها امری طبیعی است و به عنوان افرادی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داریم همیشه بازخواست در دنیای آخرت در نزد پرورگار را باید در نظر داشته باشیم.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: تمام اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت اجرای امینانه نیات واقفین در جامعه در جهت تحقق عدالت اجتماعی است.

براساس این گزارش، حجت الاسلام حسین دلاوری مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه استان نیز در این آئین گفت: استان مرکزی اولین استان از نظر صنایع مادر و در جایگاه چهارم از نظر تنوع‌های مختلف در بخش صنعت قرار دارد.

وی با بیان اینکه براساس آنچه میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی اعلام کردند 4 هزار 500 انسان برجسته و نخبه به عنوان میراث گرانبهای علمی و فرهنگی ثبت شده اند که حدود یک سوم این نخبگان مربوط به استان مرکزی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دلاوری ادامه داد: از لحاظ تکثر نیات واقفین حدود 600 فراوانی نیت واقف و حدود 21 هزار رقبه وقفی و وقفی منفعتی در استان و حدود چهار هزار رقبه انتفاعی که عبارت از اماکن متبرکه، بقاع متبرکه و مساجد هستند در استان مرکزی بنا شده است.

  مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه پروژه عظیمی که از سال 90 به بعد در استان شکل گرفت، افزود: موقوفه آسمان، مجتمع بزرگ ثنا و کوثر و مهمتر از ساخت و سازی است که در موقوفات انجام شد و از مجموع 274 بقعه در استان حدود 120 بقعه در حال ساخت و ساز هستند.

وی با بیان اینکه تمام این تلاش‌ها در جهت بهره برداری بهتر از موقوفات مقدمه‌ای است تا بتوانیم به واسطه این موقوفات اجرای امینانه نیات واقفین را در استان داشته باشیم، گفت: وقف مشارکتی در سه استان شیراز، تهران و مرکزی کلید خورده است و مورد استقبال مردم در استان قرار گرفت.

دلاوری ادامه داد: وقف مشارکت احداث فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری که این بیمارستان منحصربه فردترین مجموعه تخصصی دولتی در غرب کشور بشمار می‌رود و نوعا بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان هم از استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان و بخشی از استان اصفهان هستند از دیگر اقدامات انجام شده است و با احداث فاز دوم این بیمارستان 40 تخت بیمارستانی به آن اضافه شد. در حال حاضر فاز سوم این بیمارستان تحت عنوان وقف مشارکت با کمک مجمع خیرین بیمارستان آیت الله خوانساری در حال اجراست.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان سازمان اوقاف و اداره کل منابع طبیعی که براساس آن بیش از 23 هزار هکتار از اراضی مورد اختلافی تعیین تکلیف شد، بیان کرد: در حدودات با اداره کل منابع طبیعی دچار اختلاف بودیم و این اختلاف منجر شده بود بسیاری از زمین خواران و موقوفه خواران از این فرصت استفاده کنند و به اراضی ملی و موقوفی تجاوز کنند که با تفاهم صورت گرفته در کل استان به جز شهرستان خنداب که در حال انجام است، تعیین تکلیف اراضی انجام شد.

در این مراسم حجت الاسلام واحدی به مدت دوسال به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی منصوب و از زحمات حجت الاسلام دلاوری تقدیر شد .

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اداره کل منابع طبیعی انقلاب اسلامی جامعه کشاورزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، انسیه خزعلی عصر جمعه در مراسم بیست چهارمین همایش مدیران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد با اشاره به عوامل فرهنگی مؤثر در سقط جنین در کشور اظهار کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده اعتقاد به فاصله‌گذاری بیشتر بین بچه‌های متولد شده، تمایل به فرزند کمتر، تحصیل و شاغل بودن والدین برخی تفکرات حاکم همچون فرزند کمتر، زندگی و آسایش بهتر و اینکه فرزند را مانع و سد آزادی می‌دانند در سوق دادن برخی خانواده‌ها و زوجین به سمت سقط جنین تأثیرگذار است.
خزعلی افزود: البته که کار اقتصادی برای خانواده‌هایی که احساس می‌کنند امکان پرورش فرزند را ندارند نیز لازم است.
وی با توصیه به نهادهای حمایتی مانند مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در جهت ضرورت شناسایی این خانواده‌ها و حمایت از آن‌ها از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها وغیره افزود: صحبت و حمایت از این خانواده به مراتب سهل‌تر و سریع‌تر از انجام هزینه در جهت درمان ناباروری است، اگرچه درمان‌های ناباروری هم در جای خود باید انجام شود.
وی ادامه داد: اقدامات مراکز ناباروری ۳۰ درصد و شناسایی خانواده‌هایی که به سمت سقط جنین می‌رود تا ۵۰ درصد می‌تواند در افزایش جمعیت تأثیر مثبت داشته باشد.
وی بدون توضیحات بیشتر تصریح کرد: در زمینه آمار جمعیتی در شرایط بسیار بدی قرار داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد محروم و نیازمند می‌تواند در جهت تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: حمایت از محرومان و نیازمندان وظیفه وجدان‌های بیدار است.
وی گفت: باید سعی شود که مشاوره‌ها به سمت آموزش و فرهنگ‌سازی بین زوجین و خانواده‌ها همیشه انجام شود و ارایه مشاوره به زوجین را تنها محدود به مواقع و شرایط بروز اختلافات ندانیم.
معاون امور زنان رئیس جمهوری بیان کرد: ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه، نوع مد و پوشش و البته فرهنگ تغذیه و سلامت لازمه‌های خانواده امروز است.
وی ارایه خدمات مشاوره رایگان به زوجین جوان را یکی از دغدغه‌های این معاونت دانست و گفت: باید در سال نخست زندگی مشاوره رایگان برای تمامی زوجین جوان ارایه شود و برای زوجین دهک‌های یک تا هفت نیز در سال‌های دوم تا چهارم زندگی مشترک این خدمات مشاوره به صورت رایگان عرضه شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود کمک به مردم مظلوم غزه که زیربار نسل کشی و جنایت از بین ‌می‌روند را یادآور شد و گفت: آن‌هایی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند در حقیقت انسانیت را نفی می‌کنند و آن‌ها که با وجدان بیدار حمایت می‌کنند، جوانه‌های ظهور را زنده می‌کنند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه