Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@21:29:28 GMT

حضور زنان در ورزشگاه‌ها هیچ منع قانونی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۲۶۱۱

حضور زنان در ورزشگاه‌ها هیچ منع قانونی ندارد

عضو کمسیون فرهنگی مجلس، تاکید کرد: «حضور زنان در ورزشگاهها به عنوان یک از مهم‌ترین نمودها عرصه عمومی، انسجام و هم‌بستگی را میان مردم افزایش می‌دهد و این امر موجب افزایش مشروعیت خواهد شد.»

به گزارش تابناک به نقل از انتخاب، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ابهامات و مسائل موجود پیرامون حضور زنان در ورزشگاههای فوتبال، تاکید کرد: «در ابتدا ضروری است به این بُعد داخلی موضوع توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در داخل کشور می‌بایست اختلافات پیرامون این مساله حل‌وفصل شود. حدود 40 سال اجازه ورود زنان به ورزشگاه داده نشده اما برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و کاشیما آنتلرز، ورود گزینشی به تعداد هزار نفر اتفاق می‌افتد اما بعد از آن شاهد عدم تکرار این رخداد بودیم.»

در همین زمینه وی افزود: «اکنون در فاصله کمتر از یک ماه تا پایان مهلت فدراسیون جهانی فوتبال، باید دید که آیا وزیر کشور و وزیر ورزش می‌توانند این مشکلات را حل‌وفصل کنند. در وضعیت جدید دیگر بحث مسائل زیرساختی نیز به هیچ عنوان موضوعیت ندارد؛ زیرا وزیر ورزش با صراحت اعلام کرده که مشکلاتی در زمین زیرساخت‌ها وجود ندارد و همه امکانات برای ورود و خروج و استقرار زنان در ورزشگاهها وجود دارد.»

این عضو کمیسیون امنیتی مجلس، در ارتباط با اقدامات انجام گرفته از سوی نمایندگان در مجلس نسبت به موضوع حضور زنان در ورزشگاه با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه منع قانونی در این زمینه وجود ندارد، گفت: «نمایندگان مجلس به دلیل اینکه منع قانونی وجود ندارد، نمی‌توانند در این زمینه قانونی را تصویب کنند اما از نظر بُعد نظارتی، از اولین سال ورود به مجلس (1394) تا کنون، بارها بر این مساله تاکید شده که هیچ مصوبه یا قانونی برای منع ورود زنان به ورزشگاهها وجود ندارد و ضروری است زمینه برای این امر مهیا شود.»

سیاوشی در ادامه تصریح کرد: «ما به عنوان نمایندگان مجلس، مساله را پی‌گیری کرده‌ و تلاش ما این بوده که در تعامل با وزارت ورزش، وزارت کشور و دستگاههای فعال در این زمینه، امکان حضور زنان در ورزشگاهها را فراهم کنیم.»

نماینده مردم تهران در مجلس، در بخشی دیگر از گفته‌های خود توجه به تاثیرات اجتماعی و سیاسی حضور زنان در ورزشگاهها را بسیار مهم ارزیابی کرد. او در این زمینه با تاکید بر مطالبه اجتماعی بودن حضور زنان برای حضور در ورزشگاهها تاکید کرد: «اساس مساله حضور زنان در جامعه از نظر اجتماعی بسیاری مهم است. حضور زنان در مجامع عمومی مختلف همانند سینما، هنر، ورزش و ... در ابتدای امر توانایی زنان را افزایش خواهد داد و در ادامه می‌تواند احساس مشارکت عمومی و دخیل بودن در اجتماع را به زنان انتقال دهد.»

وی افزود: «حضور زنان در ورزشگاهها و سایر عرصه اجتماعی در تخلیه هیجانی و سلامت روحی نیمی از جامعه، یعنی «زنان» تاثیر عمیقی برجای می‌گذارد. صرف زمانی مشخص از سوی زنان برای حضور در اجتماع، آن هم در زمینه ورزش، زمینه‌ساز آرامش روانی آن‌ها خواهد بود. این مساله در بسیاری از جوامع امری اثبات شده و بدیهی است که حضور زنان در عرصه عمومی تاثیرات مثبتی را بر کلیت جامعه بر جای خواهد گذاشت اما متاسفانه در جامعه ما هزینه زیادی بابت این مساله صرف می‌شود.»

سیاوشی تصریح کرد: «حضور زنان در ورزشگاهها به عنوان یک از مهم‌ترین نمودها عرصه عمومی، انسجام و هم‌بستگی را میان مردم افزایش می‌دهد و این امر افزایش مشروعیت را در پی خواهد داشت.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس حضور زنان در ورزشگاهها ورود زنان به ورزشگاه فدراسیون جهانی فوتبال ایران ایرتور مناسک حج شیخ زکزاکی سامانه رصد قیمت کراسنویارسک آزادراه تهران شمال روز خبرنگار ینس استولتنبرگ حوزه های انتخابیه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جابه‌جایی زنان پرسپولیسی در ورزشگاه به دلیل فحاشی

هواداران خانم پرسپولیس که در نیمه اول در طبقه دوم و بالای سر سپاهانی‌ها حضور داشتند، در نیمه دوم جابجا شدند. این اتفاق پس از درگیری لفظی و شعارهای تند هواداران سپاهان و پرتاب اشیا رخ داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جابه‌جایی زنان پرسپولیسی در ورزشگاه به دلیل فحاشی
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد