Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@05:31:45 GMT

فوتبال ایران در آستانه تعلیق و اخراج از فیفا (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۳۰۳۷

فوتبال ایران در آستانه تعلیق و اخراج از فیفا (+عکس)

ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فوتبال ایران را در آستانه تعلیق قرار داده است.

به گزارش ایلنا، ماجرای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال به یک کشمکش جدی میان مسئولان و تصمیم‌سازان عالیرتبه کشورمان و فدراسیون جهانی فوتبال شده است و در این میان هر روز گمانه‌زنی‌های جدیدی از تحمیل هزینه سنگین به فوتبال ایران از سوی فیفا مطرح می‌شود و از سوی دیگر به نظر میرسد مسئولان کشور حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نبوده و رفتن زیر بار این خواسته نهادهای بین‌المللی مرتبط با فوتبال را خلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانند و در حالیکه این شکاف هر روز عمیق‌تر می‌شود، نگرانی بابت محرومیت‌های سنگین فوتبال کشورمان برای هواداران ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه صبح امروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در صحبت‌های خود خبر از تلاش برای ایجاد سازوکارهایی داد که هم قوانین فیفا در آن رعایت شده و ممنوعیت ورودی بانوان به ورزشگاه‌ها رفع شود و هم تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات نگران کننده و شکستن موازین شرعی ایجاد شده و نگرانی‌های موجود در داخل کشور برطرف شود.

این صحبت‌های امیدوارکننده معاون اول رئیس جمهور اینطور نشان می‌داد که مشکل بزرگ چند سال اخیر فوتبال ما در حال حل شدن است و جای نگرانی در این مورد نیست ولی ساعتی قبل دادستان کل کشور در این خصوص مواضع قبلی خود را تکرار کرده و به صراحت عنوان کرد که لزومی برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست.

حجت الاسلام منتظری در این خصوص اظهار داشت: فیفا چه کار به ورزشگاه رفتن زنان دارد؟ فیفا چه کار دارد به اینکه در کشوری 10، 500، هزار یا پنج هزار تماشاگر برای فوتبال می‌رود حتماً تعدادی از آنان باید زن باشند؟ اینکه گیر داده‌اند که حتماً در ورزشگاه‌های ایران باید زن‌ها هم باید راه پیدا کنند دلیلش این است که دلشان برای زنان ما سوخته؟ دلشان برای سالن‌های ورزشی ما سوخته؟ دلشان برای این سوخته که زن‌ها هم از فیوضات عالیه تماشای فوتبال محروم نباشند؟ این را ساده نگیرید.

این صحبت‌های دادستان کل کشور نشان می‌دهد قرار نیست تغییری در شرایط موجود در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها ایجاد شود و در چنین شرایطی به احتمال زیاد باید منتظر واکنش فیفا و محرومیت‌های احتمالی برای فوتبال ایران باشیم.

طبق آنچه در اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال آمده است، این مورد مطرح شده در میان موارد تبعیض جنسیتی قرار می‌گیرد که شامل تعلیق فوتبال یک کشور و حتی بدتر از آن، اخراج از فیفا می‌شود.

این بخش از اساسنامه فیفا 4.1 به صراحت نوشته شده که تخطی از این اصل، که تبیعیض جنسیتی را هم شامل میشود، در ابتدا با تعلیق و سپس اخراج از فیفا مجازات خواهد شد.

باید دید کشمکش‌های موجود در نهایت به چه اتفاقی ختم خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فوتبال فیفا زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بانوان پرسپولیسی پس از شعار سپاهانی‌ها+ عکس و فیلم

حواشی رخ داده در ورزشگاه آزادی، سبب شد محل استقرار هواداران بانوان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تغییر کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت 19:30 امروز (چهارشنبه) به مصاف هم رفتند. حین بازی حواشی که میان هواداران دو تیم رخ داد، عاملی برای جابه‌جایی هواداران بانوان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شد. هواداران خانم پرسپولیس در نیمه اول در طبقه دوم و بالای سر سپاهانی‌ها حضور داشتند.

هواداران سپاهان خطاب به بانوان هوادار پرسپولیس شعار دادند و اشیایی هم پرتاب کردند و به همین دلیل با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقه، بانوان هوادار روی سکوها جابه‌جا شدند.

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • جابه‌جایی بانوان پرسپولیسی پس از شعار سپاهانی‌ها+ عکس و فیلم
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • هواداران سپاهان با شعارهای طلایی در ورزشگاه آزادی +فیلم
  • عکس| کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس!
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران
  • اتفاق خوب برای سپاهان در آستانه دیدار با پرسپولیس
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس