Web Analytics Made Easy - Statcounter

انصاری با بیان این که خبرنگار واقعی قلم فروش نیست، گفت:مدیران باید قدردان انتقادات خبرنگاران باشند نه با هر گزارش انتقادی، واکنش تهدیدی نشان دهند.

« محمد انصاری »، پیشکسوت رسانه در میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در میناب ضمن گرامیداشت 17 مردادماه روز خبرنگار، اظهار داشت:هفدهم مردادماه هر سال در واقع آغاز سال جدید برای فعالیت خبری خبرنگاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیشکسوت رسانه میناب در ادامه با ذکر این مطلب که مردم به عنوان صاحبان واقعی انقلاب، هم از کوتاهی مسئولان گلایه مند هستند و هم فعالان رسانه ای را نقد می کنند که چرا بیشتر به آمارهای ارائه شده مسئولان می پردازید و مشکلات و نارسایی ها را منعکس نمی کنید، افزود:خبرنگاران در میناب با همه بی‎مهری ها، با عشق و علاقه و برای مردم و رضای پروردگار تلاش می‎کنند.

 

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان به رسانه ها، گفت:هیچ وقت مدیران نباید از نقد سازنده فرار کنند و از پاسخگویی به خبرنگار در هراس باشند چرا که نقد پذیری و ارتباط با رسانه ها موجب حرکت رو جلو و رشد می شود.

 

انصاری افزود:خبرنگاران در شهرستان میناب همواره در حضور در برنامه ها نسبت به مسئولان پیشگام بوده اند ولی متاسفانه با کم لطفی روبرو هستند.

 

وی اظهار داشت:اعتقاد به پاسخگویی به خبرنگاران و تکریم این قشر پرتلاش در واقع اعتماد به افکار عمومی و مردم است.

 

خبرنگار پیشکسوت مینابی با تاکید بر این مطلب که کسی حق ندارد جلوی نقد منصفانه را بگیرد، گفت:مدیران باید قدردان انتقادات خبرنگاران باشند نه با هر گزارش انتقادی، واکنش تهدیدی نشان دهند.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت:خبرنگار واقعی کسی اس که قلم، اعتبار و حرفه اش را نمی فروشد بلکه با پرداختن به مشکلات مردم تا حصول نتیجه و رفع آن مشکل، التیام بخش دردها و زخم های مردم جامعه است.

 

انصاری اضافه کرد:رسالت خبرنگار این است که در کنار انعکاس رویدادها، موفقیت ها و خدمات، کاستی ها و مشکلات و معضلات را هم مطرح کند.

 

وی تصریح کرد:زمانی حال جامعه ناخوش می شود که رسانه و خبرنگار نامحرم تلقی شود.

 

پیشکسوت رسانه میناب در ادامه با بیان این که هر کس مسئولیتی می پذیرد باید به این درک برسد که آرامش جامعه در گرو اهمیت به رسانه ها و نمایندگان افکار عمومی است، افزود:هیچ وقت نباید از انتقاد فرار کرد و یا هراس داشت چرا که نقد منصفانه و دلسوزانه زمینه اصلاح و بهبود امور و حرکت به جلو و پیشرفت است.

 

انصاری همچنین با تشریح نقش کلیدی رسانه ها در بیان حقایق و نظارت بر امور، اظهار داشت:رسانه ای که نسبت به دغدغه های مردم بی تفاوت باشد رسانه نیست و کسی هم که در حوزه اطلاع رسانی از کنار مشکلات و مطالبات مردم به راحتی بگذرد نمی تواند خود را خبرنگار بنامد.

 

وی با بیان این که برخی ها وقتی در مقابل رسانه ها مستاصل می شوند و پاسخی برای مطالبه مردم و نمایندگان افکار عمومی ندارند به تهدید، ارعاب و تخریب متوسل می شوند، تاکید کرد:البته واکنش های تهدیدی نیز از سوی فعالان رسانه ای بی پاسخ نخواهد ماند.

 

این پیشکسوت رسانه با ذکر این مطلب که تهدید بیانگر ضعف است و برخی ها از این موضع، تهدید به لغو ابلاغ و حکم خبرنگاران می کنند، گفت:امروز تهدید خبرنگار به عنوان نمایندگان افکار عمومی هیچ جایگاهی ندارد.

 

وی با بیان این که تلاش در جهت رفع مشکلات مردم مهمترین رسالت خبرنگاران است، افزود:متاسفانه برخی ها برای رسیدن به موفقیت های شغلی خود با متوسل شدن به خبرنگار نماها مبادرت به ارائه آمار و در نتیجه مطرح کردن خود در رسانه ها می پردازند.

 

این خبرنگار پیشکسوت قلم زدن بر اساس سلایق عده ای خاص را دور از رسالت حرفه ای خبرنگار  دانست و اظهار داشت:رسانه و خبرنگار باید از هر جناح و جریانی آزاد باشد و با حفظ امانتداری، برای مردم تولید محتوا کند نه این که قلم و حرفه اش را پلکانی برای رشد و ترقی عده ای منفعت طلب قرار دهد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان روزنامه کانون های مساجد تبریز کانون های فرهنگی هنری مساجد ازدواج پیشکسوت رسانه هرمزگان پیشکسوت رسانه ای روز خبرنگار شهرستان میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد درخشان گیمارش در ترکیب نیوکاسل در این فصل باعث شده است که توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی مانند منچستر سیتی و آرسنال به او جلب شود و گفته شده بود که مدیران این باشگاه هم آماده مذاکره برای فروش او هستند.

پیش از این انتظار می‌رفت که این بازیکن به حضورش در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس ادامه دهد و به یکی از دو باشگاه سیتی آرسنال ملحق شود اما حالا به نظر می‌رسد که این دو باشگاه بزرگ رقیبی جدی و قدرتمند برای جذب او خواهند داشت.

تاک اسپورت خبر داده است که مدیران پاری سن ژرمن مذاکرات با نمایندگان این ستاره برزیلی را در طول چند روز اخیر آغاز کرده‌اند و امیدوار هستند که بتوانند برای امضای قرارداد در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو با او به توافق برسد.

منابع نزدیک به بیمارش تاکید دارند که او علاقه بسیار زیادی به حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان در فصل آینده دارد و به همین دلیل به نظر می‌رسد که جدایی‌اش از نیوکاسل در تابستان پیش رو قطعی باشد و این باشگاه آماده است تا با دریافت پیشنهاد به مبلغ مد نظرش با جدایی و موافقت کند اما حاضر نیست این بازیکن را با مبلغ کمتر از ۱۲۰ میلیون یورو به فروش برساند.

دیگر خبرها

  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا