Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: شهریه‌هایی که برای مهد کودک‌های سطح استان تهران تعیین کردیم مطابق با واقعیت نیست و نیاز به بازنگری دارد. تاریخ انتشار: 01:00 - 17 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۹۸۵۳

داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به تشکیل جلسه برای تعیین میزان شهریه مهدکودک‌ها گفت: در تعیین شهریه مهدکودک‌ها در مجموعه تصمیم گیری در سطح استان‌ها و در سطح کشور با مقاومتی رو به رو بودیم، چون اگر هزینه شهریه به میزان زیادی افزایش پیدا کند در اینصورت فرزندان برخی از خانواده‌ها از آموزش دور می‌مانند و دچار آسیب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موضوع بخصوص در بخشی از مناطق استان تهران بیشتر نمود دارد چرا که اجاره مسکن در این مناطق افزایش بسزایی داشته است و این برای صاحبین امتیاز مهدکودک‌ها مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران ضمن بیان اینکه شهریه‌هایی که برای مهد کودک‌ها برای سطح استان تهران و در برخی از مناطق جغرافیایی تهران تعیین کردیم مطابق با واقعیت نیست، تاکید کرد: میزان شهریه‌ها حتما نیاز به بازنگری دارد. در حال حاضر شهریه مهد‌های کودک ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده است، ولی وقتی بررسی کردیم دیدیم که در اکثر مناطق شهر تهران افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی رشد اجاره بها را داشته ایم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که عموما املاکی که در اختیار مهد‌های کودک هستند اجاره‌ای است، بنابراین این افزایش، مسائل و مشکلات مهد‌های کودک را خیلی زیاد کرده است.

وی عنوان کرد: باید اولا شهریه مهد‌های کودک به صورت واقعی دیده و لحاظ شود. در ردیف بودجه کمک هزینه پرداخت شهریه مهد کودک برای کارکنان دولت لحاظ می‌شود، ولی متاسفانه این میزان رقم قابل ملاحظه‌ای نیست؛ بنابراین یکی از درخواست‌های ما از سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی این است که بحث آموزش پیش دبستانی که عملا تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارد مدنظر قرار دهند و اگر انتظار داریم نسل آینده توانمند و بهنجار باشد باید در این قسمت سرمایه گذاری کنیم.

بیات نژاد در رابطه با ایمن بودن ساختمان مهدکودک‌ها گفت: تا زمانی که استعلام استاندارد بودن و یا استحکام ساختمان توسط سازمان نوسازی مورد تائید نباشد اجازه صدور مجوز برای مهد کودک‌ها داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بالاتر از ۲۹ درصد امکان افزایش قیمت نیست، اظهار داشت: البته در خیلی از مهد‌های کودک علاوه بر پروتکل و دستورالعملی که در شیوه محتوا‌های آموزشی، سازمان بهزیستی ابلاغ کرده یکسری کار‌های فوق برنامه هم دارند و ممکن است بر اساس تعرفه‌هایی که در فوق برنامه لحاظ شده نرخ شهریه تغییر کند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در خصوص تخلف مهدکودک‌ها نیز متذکر شد: اگر مهد‌های کودک بر خلاف نرخ و شهریه‌ای که به آن‌ها اعلام کردیم اقدام به دریافت شهریه کنند، در کمیته نظارتی استان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیات نژاد اظهار داشت: اگر تمام ظرفیتی را که سازمان بهزیستی ایجاد کرده به کمک بخش خصوصی و مردم و حتی آموزش و پرورش روی هم بگذاریم کمتر از ۱۰ درصد از کودکانی که می‌توانند و نیازمند این خدمات هستند، دارند بهره می‌برند و بخش عمده‌ای از کودکان مردم از این آموزش‌ها برخوردار نیستند و دلیلش همین میزان شهریه بالا است که مردم در پرداختش مشکل دارند و باید اراده‌ای باشد و این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و حمایت‌های حداکثری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهدکودک بهزیستی بهزیستی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد

نوار غزه پس از پایان جنگ با مشکل آواربرداری ۴۰۰ هزار ساختمان ویران‌شده در این منطقه مواجه خواهد بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری جهان عرب طی گزارشی در این رابطه اعلام کرد، در حالی که جنگ همچنان در نوار غزه ادامه دارد، برخی از کارشناسان معتقدند که توقف جنگ به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات این منطقه دارای بیشترین تراکم جمعیتی را به زندگی طبیعی بازگردانده و باید فکر جدی برای آواربرداری بیش از ۴۰۰ هزار ساختمان ویران و نیمه‌ویران کرد.

یک مسئول عالی‌رتبه فلسطینی در این رابطه به این خبرگزاری گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیون تن آوار ساختمانی در پنج استان نوار غزه که مجموع مساحت آن ۳۶۵ کیلومتر مربع است، وجود دارد.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد: یک‌چهارم این حجم از آوار که بر اثر حملات گسترده و مستمر هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه به وجود آمده، آهن هستند که سرتاسر منطقه را در بر گرفته است.

او تأکید کرد: تقریباً هیچ ساختمانی در نوار غزه از گزند این جنگ در امان نمانده است.

سازمان ملل متحد هم در روز دویستم جنگ غزه اعلام کرده بود، دست‌کم ۲۵ میلیارد دلار برای بازسازی خرابی‌های این جنگ مورد نیاز است، این در حالی است که مسئول فلسطینی خبر داده تقریباً نیمی از حجم این آوار طی دو ماه گذشته به وجود آمده‌اند که خود بیانگر شدت گرفتن بمباران‌های اسرائیلی از ماه مارس گذشته به بعد دارد.

به گفته کارشناسان، حجم آوار موجود در نوار غزه ۳۰ برابر مساحت این منطقه را پوشش می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا بازسازی این منطقه با دشواری‌های زیادی مواجه شود و کار باسازی چند سال به طول بینجامد.

بر اساس آمارهای اولیه منتشرشده تا لحظه تهیه این گزارش، ۱۳۱ هزار و ۲۰۰ ساختمان در نوار غزه به طور کامل و ۲۸۱ هزار ساختمان نیز به شکل جزئی تخریب شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک