Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@21:56:10 GMT

اعترافات مردی که پدرش طی جنایتی هولناک را کشت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۳۳۰۲

مردی جوان که در اقدامی هولناک پدرش را کشته و جسدش را مثله کرده بود، وقتی پای میز محاکمه رفت گفت: هرگز نتوانست بداخلاقی‌های پدرش را فراموش کند و به همین خاطر دست به قتل زده است.

به گزارش شرق، متهم ۴۷ ساله با گزارش برادرش توسط مأموران بازداشت شد و از همان ابتدا نیز به قتل اعتراف کرد. مأموران در انباری خانه مقتول جسد مثله‌شده پدر او را پیدا کردند و سپس روند تحقیقات آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم اعتراف کرد به‌دلیل اختلافاتی که با پدرش داشت، او را به قتل رساند و برای اینکه خانواده‌اش متوجه نشوند، جسد او را مثله کرد تا تکه‌ها را به بیرون از خانه منتقل کند.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و متهم روز گذشته برای محاکمه به شعبه ۸ برده شد. در ابتدای جلسه محاکمه کیفرخواست علیه متهم خوانده شد. سپس فرزندان مقتول به عنوان اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و از قصاص اعلام گذشت کردند.

برادر بزرگ مقتول به‌عنوان یکی از اولیای دم گفت: پدر من مرد بداخلاقی بود و همه ما به‌خاطر کار‌هایی که می‌کرد خیلی اذیت می‌شدیم. با این حال پدرم مستحق چنین مرگ سخت و دردناکی نبود. برادرم با کاری که کرده آبروی همه اعضای خانواده را برده و زندگی را برای ما سخت کرده است. او که ۴۷ ساله است ۲۰ سال از عمرش را در زندان گذرانده است، اما به هر حال برادر ماست و ما نمی‌توانیم برایش قصاص بخواهیم و غم دیگری به غم‌های مادرمان اضافه کنیم و خودمان هم برای همیشه داغدارش باشیم، اما از دادگاه درخواست داریم حبس طولانی‌مدتی برایش درنظر بگیرد. مادرمان روز‌های سختی را می‌گذراند. آن‌قدر وضع روحی‌اش خراب است که در آستانه نابینایی قرار گرفته است. برادرمان ضربه سختی به خانواده زد.

سپس نوبت به متهم رسید. او اتهام قتل پدرش را قبول کرد و گفت: من ۴۷ ساله هستم، اما اصلا زندگی نکردم. ۴۰ سال از عمرم را در بدبختی بودم و پدرم را عامل همه این بدبختی‌ها می‌دانم. پدرم خیلی مرد بداخلاقی بود؛ او هیچ وقت از ما مراقبت نمی‌کرد حتی وقتی بچه بودیم و مریض می‌شدیم ما را دکتر نمی‌برد و برایمان دارو نمی‌خرید. هیچ وقت پول به ما نمی‌داد و همیشه ما را در تنگنا قرار می‌داد. خواهر و برادرانم بزرگ شدند و خودشان شغل داشتند و زندگی را اداره می‌کردند و کاری به پدرم نداشتند، اما من هرگز نتوانستم پدرم را ببخشم. من همیشه به کارهایش معترض و از دستش ناراحت بودم و اذیت‌هایش باعث شد به سمت اعتیاد بروم. هیچ وقت او را نبخشیدم و دوستش نداشتم. روز حادثه برادرهایم سر کار رفتند و خواهرم هم مادرم را به بیمارستان برد. چون مادرم مریض بود. کسی در خانه نبود. قبلا از پدرم برای خرید مواد پول خواسته بودم، اما او گفته بود پول نمی‌دهد و اصلا کاری با من ندارد. آن روز دوباره سراغ پدرم رفتم. از او پول خواستم. پدرم قبول نکرد و بعد درگیری بین ما اتفاق افتاد. من شمشیری برداشتم و ضربه‌ای به پدرم زدم که باعث مرگش شد. بعد جسد را به انباری بردم.

متهم درباره اینکه چطور جسد را مثله کرد، گفت: من این کار را در چهار روز انجام دادم. وقتی کسی در خانه نبود یا خانه خلوت بود به انباری می‌رفتم و بخشی از بدن را با اره می‌بریدم و قصدم این بود که با این کار تکه‌های جسد را بیرون ببرم تا مشخص نشود چه کسی او را کشته است.

مرد میانسال ادامه داد: روز حادثه بعد از اینکه اعضای خانواده به خانه برگشتند، به نبود پدرمان مشکوک شدند و دنبال او می‌گشتند. آن‌ها حتی موضوع را به پلیس گزارش کرده بودند، اما بعد برادر کوچکم به من مشکوک شد؛ البته آن‌ها از ابتدا به من مشکوک بودند و حتی از من خواستند اگر چیزی می‌دانم بگویم، اما من چیزی نگفتم. روزی که به قتل پدرم اعتراف کردم برادر کوچکم متوجه ماجرا شد. او به رفت‌وآمد‌های من به انباری و اینکه قبل از گم‌شدن پدرم با او دعوا کرده بودم مشکوک شد و زمانی که من داشتم سمت انباری می‌رفتم، جلویم را گرفت و گفت: اگر واقعیت را نگویم با من درگیر می‌شود و پلیس خبر می‌کند. من هم به قتل پدرم اعتراف کردم و گفتم بعد از رفتن همه از خانه او را کشتم.

متهم گفت: برادرانم درست می‌گویند. من ۲۰ سال از عمرم را به خاطر مواد و سرقت در زندان بودم، اما به اینجا کشیده‌شدن زندگی‌ام تقصیر پدرم بود. من از هفت‌سالگی به بعد دیگر خوشی در زندگی‌ام نداشتم و همیشه به‌خاطر برخورد‌های خشن پدرم اذیت می‌شدم. البته او همه ما را اذیت می‌کرد.

سپس وکیل مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را مطرح کرد و در پایان یک بار دیگر متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام قتل، مثله‌کردن جسد و جنایت بر میت را قبول دارد. در پایان قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جنایت مثله کردن جسد پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت

به گزارش همشهری آنلاین، فروردین سال ۹۸ دختر جوانی به نام نرگس در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مدعی شد که پس از درگیری با مادرش او به طور ناخواسته فوت کرده است. پس از آن مأموران به محل حادثه که خانه‌ای در جنوب تهران بود، رفتند و با جسد زن ۶۵ ساله‌ای به نام مریم که آثار خونریزی روی سرش پیدا بود، مواجه شدند.

نرگس در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مادرم به لحاظ روانی مشکلات زیادی داشت و مجبور بود هر روز تعداد زیادی قرص مصرف کند به همین خاطر تعادل روانی نداشت و مدام با هم دعوا می‌کردیم. چند ساعت قبل دوباره با هم بحث‌مان شد و کارمان به درگیری کشید و مادرم با سرعت به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت و به سمتم حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم او را هل دادم که سرش به دیوار خورد و از حال رفت.

وی ادامه داد: بعد برای اینکه خودم را آرام کنم، قلیان درست کردم و به تراس رفتم تا بکشم اما مادرم دوباره به تراس آمد و لگدی به قلیان زد و با چاقو چند ضربه سطحی به پا و شکمم زد. با اینکه مجروح شده بودم اما وقتی دیدم از سرش خون می‌آید، دست‌هایش را گرفتم تا آرام بگیرد اما او عصبانی‌تر شد و گفت باید از خانه بروم. من هم با ناراحتی از خانه بیرون رفتم. می‌خواستم قرص‌هایش را بخرم اما بعد از ۲ ساعت که برگشتم، در را باز نکرد. نگران شدم و با آتش‌نشانی تماس گرفتم. وقتی در را باز کردند با جسد مادرم رو به رو شدیم. پس از آن جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

در تحقیقات بعدی مشخص شد که مادر و دختر هر دو به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشته‌اند. در این میان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد: «علت فوت ضربه مغزی و خونریزی بوده است.» با اعلام این گزارش، پدر و مادر مریم و پسرش (دایی متهم) علیه نرگس شکایتی را ثبت کردند و خواستار قصاص او شدند. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد | همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: ۷ سال قبل پدرم، من و مادرم را تنها گذاشت و رفت و من و مادرم با هم زندگی می‌کردیم تا اینکه چندی قبل با پسر همسایه‌مان دوست شدم و او با فریب، من را مورد آزار و اذیت قرار داد که شکایت کردم و او را به تبعید و شلاق محکوم کردند. یکی از روزهایی که با مادرم برای پیگیری پرونده رفته بودیم، مادرم زمین خورد و سرش با جدول کنار خیابان برخورد کرد و بعد از مدتی فراموشی گرفت و مشکل روانی پیدا کرد تا جایی که دست به خودکشی زد و یک بار هم نزدیک بود خانه را به آتش بکشد.

وی افزود: مادرم سر هر موضوعی با من درگیر می‌شد. آنقدر به من فشار روانی وارد شد که به خانه دایی‌ام در شهرستان رفتم. نمی‌خواستم به خانه برگردم اما مادرم بارها با من تماس گرفت و التماسم کرد تا برگردم. من هم دلم سوخت و دوباره به خانه برگشتم. با این حال دوباره درگیری‌های ما شروع شد. من در این سال‌ها خیلی سختی کشیدم اما من قاتل مادرم نیستم.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، متهم را به قصاص محکوم کردند. وقتی حکم در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد، دختر جوان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

رضایت اولیای دم و محاکمه از جنبه عمومی جرم

در حالی که زمان زیادی تا اجرای حکم نمانده بود، قاتل توانست پیش از اجرای حکم رضایت اولیای دم مقتول را جلب کند. بدین ترتیب وی از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.

در جلسه رسیدگی که در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، متهم به با تکرار اظهاراتش گفت: در مدت ۵ سالی که در زندان بودم یک شب آرام نخوابیدم و عذاب وجدان نابودم کرد. حالا از قضات درخواست می‌کنم در حد امکان در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا بتوانم دوباره آزاد شوم.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، وی را به ۱۰ سال حبس با احتساب روزهای بازداشتی محکوم کردند.

کد خبر 849239 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد
  • فیلم/جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد