Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن چهارشنبه شب از بالا گرفتن درگیری‌ها در شهر «عدن» ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس، گریفیتس با انتشار توییتی توقف درگیری‌ها در این شهر را خواستار شد و طرف‌های درگیر را به حل اختلافات از طریق گفت‌وگو فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «از درگیری‌های نظامی امروز در یمن، از جمله گزارش‌های منتشر شده مبنی بر درگیری در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری، نگران هستم. همچنین عمیقا از اظهار نظرهایی که خشونت علیه نهادهای یمنی را تشویق می‌کند، نگرانم.»

عدن که تحت کنترل دولت مستعفی یمن قرار دارد، روز چهارشنبه صحنه درگیری شدید نیروهای مورد حمایت عربستان سعودی از یکسو و نیروهای تحت پشتیبانی امارات عربی متحده در سوی دیگر بود. این درگیری همزمان با برگزاری مراسم تشییع جنازه شبه‌نظامیانی که پنجشنبه گذشته در حملات پهپادی و موشکی یمن به پادگاه الجلاء در عدن کشته شده بودند، صورت گرفته است.

«هانی بن بریک» معاون رئیس شورای تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن»، روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حزب اخوانی «الاصلاح» (تحت حمایت عربستان و دولت مستعفی یمن) را مسئول تیراندازی و حمله به شرکت‎کنندگان مراسم تشییع دانست و دستور داد تا نیروهایش به کاخ «المعاشیق» حمله کنند تا طرفداران این حزب را از عدن اخراج کنند.

در نتیجه این دستور، میان نیروهای این شورا و گارد ریاست‌جمهوری یمن، درگیری نظامی رخ داده است. شبکه الجزیره این دستور بن بریک را اعلام جنگ نیروهای تحت حمایت امارات علیه دولت مستعفی یمن با پشتیبانی ریاض، توصیف کرده است. درگیری نیابتی میان ابوظبی و ریاض در عدن در حالی صورت می‌گیرد که امارات و عربستان اعضای اصلی ائتلافی هستند که از چهار سال پیش به صورت بی‌وقفه مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار داده است. سازمان ملل متحد می‌گوید این حملات «بزرگترین بحران انسانی معاصر» را در یمن ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن سازمان ملل عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)

 در دیدار حساس آاک آتن مقابل پائوک از لیگ یونان، درگیری بزرگی رخ داد که منجر به محرومیت سرمربی آاک شد.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که آاک با نتیجه ۳-۲ از پائوک عقب بود، ماتیاس آلمیدا، سرمربی آاک، در کنار خط به‌شدت عصبانی بود و پس از پایان بازی با یکی از افرادی که گفته می‌شود از ناظران بازی بوده است درگیر شد.

این مربی سپس با سرجیو اولیویرا و یکی دیگر از بازیکنان خودش که قصد داشتند برای پایان دادن به درگیری دخالت کنند درگیر شد و کم کم این موضوع تبدیل به یک درگیری بزرگ شد.

در ادامه نیروهای امنیتی و کادر فنی دو تیم برای جدا کردن افراد حاضر در درگیری اضافه شدند اما ناگهان آلمیدا گردن یکی از افراد حاضر در درگیری را از پشت گرفت و به او آسیب زد.

پس از دقایقی درگیری، بالاخره نیروهای امنیتی موفق به پراکنده کردن جمعیت و خاتمه دادن به آن شدند. به گزارش نشریه یونانی اسپورتال، مردی که آلمیدا گردنش را گرفته بود، یک مقام رسمی از سمت فدراسیون بوده است که برای اداره پیشگیری از خشونت در ورزش کار می‌کند.

آلمیدا در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی به این درگیری پرداخت و اعلام کرد که از فردی که گردنش را گرفته بود عذرخواهی کرده است.

او همچنین گفت: «دیدید چند نفر در کنار زمین بودند؟ چیزی که من همیشه می‌گویم این است که اگر بخواهیم وضعیت فوتبال یونان را تغییر دهیم، این همه آدم نمی‌توانند در کنار زمین باشند.»

بر اساس گزارش رسانه‌های یونانی، آلمیدا به دلیل این درگیری با محرومیت سه جلسه‌ای روبرو شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)