Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سه شهروند زن فرانسوی که پیش از این در سوریه به عنوان بخشی از سازمان تروریستی داعش فعالیت می‌کردند، در ترکیه بازداشت شدند.

این سه زن به همراه نه فرزند خردسالشان به طور غیرقانونی وارد استان کیلیس ترکیه شده بودند. بر اساس اعلام مقامات ترکیه، هر سه زن شهروند فرانسه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگیرشدگان از سوی پلیس اینترپل مورد بازجویی قرار گرفته و هویت آن‌ها شناسایی شده است. همه بازداشت شدگان از ترکیه اخراج خواهند شد.

یکی از بازداشت شدگان که ۶۱ سال سن دارد، پیش از این به عنوان عضو داعش در عملیات‌های این گروه در عراق شرکت کرده بود.

به گفته یک منبع امنیتی، یکی از زنان بازداشت شده، با افراد رده بالای داعش که طراحی حمله به باشگاه شبانه باتاکلان در نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس را بر عهده داشتند، ارتباط نزدیکی دارد. این زن همسر کوین گونوت شهروند فرانسوی عضو داعش است که در ماه مه گذشته در عراق به دلیل عضویت در داعش اعدام شد. در جریان حمله داعش به باشگاه شبانه باتاکلان و چند مکان دیگر در پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند. اخیرا دست کم ده‌ها عضو خارجی داعش توسط نیرو‌های امنیتی ترکیه دستگیر شده و در انتظار اخراج از این کشور هستند.

در نخستین سال‌های پس از آغاز درگیری سوریه در سال ۲۰۱۱، ترکیه مهمترین نقطه ورود جنگجویان خارجی‌ای بود که به دنبال پیوستن به گروه‌های شبه نظامی در سوریه و عراق بودند. بعد‌ها آنکارا کنترل‌های مرزی را سخت‌تر کرد و دستگیری‌ها و استرداد‌های گسترده را انجام داد. در سال‌های اخیر، تروریست‌های داعش چندین حمله مسلحانه و بمب گذاری در ترکیه انجام داده اند.

منبع:تسنیم

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه سوریه شهروند فرانسه نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید

گروه تروریستی داعش که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد از حامیانش خواسته تا به‌جای فلسطین، برای «جهاد» به افغانستان سفر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.

این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیست

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند