Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@23:51:57 GMT

عملیات نافرجام و خونین برای بازداشت «آتامبایف»

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۳۸۱۶

عملیات نافرجام و خونین برای بازداشت «آتامبایف»

وزارت بهداشت قرقیزستان بامداد پنجشنبه اعلام کرد: در جریان اقدام نیروهای امنیتی برای بازداشت «الماس بیک آتامبیایف» رئیس جمهوری سابق این کشور که به درگیری با هوادارانش منجر شد، یک نفر کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اولین تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت آتامبایف در اقامتگاهش در نزدیکی «بیشک» پایتخت قرقیزستان بود که ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از هواداران رئیس جمهوری سابق مانع از ورود نیروهای امنیتی به اقامتگاه وی شدند. عملیات نیروهای امنیتی به درگیری با هواداران آتامبایف منجر شد.

در پی این اقدام یک نیروی امنیتی ویژه قرقیزستان به ضرب گلوله کشته شد. منابع خبری محلی گفتند چند نفر از جمله یک خبرنگار بر اثر گلوله نیروهای امنیتی زخمی شدند اما دستگاه امنیتی اعلام کرد که فقط گلوله پلاستیکی شلیک شده است.

آتامبایف به فساد مالی متهم شده و پارلمان نیز مصونیت وی را لغو کرد. وی که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ رئیس جمهوری قرقیزستان بود «سورنبای جینبکف» رئیس جمهوری کنونی را متهم به اتهام‌زنی علیه خود کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته میلادی با آتمبایف ملاقات کرد. این دیدار به این گمانه‌زنی‌ها که آتامبایف از حمایت پوتین برخوردار است، دامن زد.

اما پوتین به خبرنگاران گفت که هیچ چیز مخفی در این دیدار وجود نداشته است. وی اظهار داشت: شما می‌دانید که من همیشه برای تماس با همتایان کنونی و پیشینم آماده هستم. بله، در حقیقت من با آتامبایف ملاقات کردم و ما درباره وضع منطقه و قرقیزستان صحبت کردیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرقیزستان بازداشت عملیات نافرجام نیروهای امنیتی درگیری هواداران آتامبایف ایران ایرتور مناسک حج شیخ زکزاکی سامانه رصد قیمت کراسنویارسک آزادراه تهران شمال روز خبرنگار ینس استولتنبرگ حوزه های انتخابیه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه