Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «داود غیاثی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بخش عمده ای از این پروانه های ساخت منجر به انعقاد قرارداد با بانک شده و  تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: عملیات ساخت ۵۰۰ واحد از مجموع پروانه های صادر شده  آغاز شده، ۴۰۰ واحد در شرایط آرموتور بندی هستند و ۱۰۰ واحد نیز اسکلت سازه را تکمیل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی بیان کرد: سهمیه این استان در مرحله نخست پرداخت خسارت به خانه های تخریب شده شهری ۲۵۰ واحد مسکونی با ۵۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض است که تا کنون  ۱۳۰ پروانه ساخت صادر شده است.

غیاثی اضافه کرد: سهمیه پرداخت خانه های روستایی تخریب شده نیز یک هزار و ۵۵۰ واحد با ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض بود که تا ۲ هزار و ۱۰۰ پروانه صادر شده و از این تعداد نیز ۹۵ درصد منجر به عقد قرارداد با بانک های عامل شده است.

 وی، سهمیه استان مرکزی در پرداخت هزینه تعمیرات خانه های روستایی و شهری در استان را ۱۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات این بخش نیز ۱۵۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال بلاعوض بود که تا کنون ۱۳۵ پرونده عقد قرارداد شده است.

سیلاب بهار امسال استان مرکزی به بیش از پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان آسیب جدی وارد کرد.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل استان مرکزی اقتصاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از واحدهای آسیب دیده از آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در نخستین ساعت‌های حادثه در روستا با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ارزیابی از واحدهای خسارت دیده آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: هم اکنون ۷ اکیپ از کارشناسان این نهاد در روستا مشغول ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی هستند.

وی گفت: تا ۴۸ ساعت آینده همه واحدهای آسیب دیده بازدید و به محض اتمام کار ارزیابی، میزان خسارت‌های وارده شده به واحدهای مسکونی و تجاری اعلام می‌شود اما در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که واحدهایی که در سال‌های قبل مقاوم سازی شده بودند، آسیبی ندیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: پس از ارزیابی، اکیپ کامل امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی شامل بیل مکانیکی و کمپرسی برای آواربرداری به مناطق حادثه دیده اعزام خواهد شد.

دائمی با اشاره به اینکه حمایت از حادثه دیدگان، وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: انتظار می‌رود هر دستگاهی به اندازه وسع خود نسبت به امدادرسانی اقدام کند.

دائمی گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کند.

کد خبر 6095205

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم