Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سید رامین حاج زرگرباشی، فوق تخصص ارتوپدی اطفال درباره مشکل پاهای پرانتزی در اطفال گفت: نوعی از این مشکل جدی محسوب می‌شود که علائم یک طرفه دارد و با افزایش سن پیشرونده است. به تدریج در این نوع پاهای پرانتزی، مفصل زانو دردناک می‌شود لذا والدین باید برای درمان آن به موقع اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه که تشخیص زودهنگام این بیماری حائز اهمیت است، گفت: در صورتی که این مشکل به موقع درمان نشود از سه سالگی به بعد برای درمان نیاز به جراحی در کودک وجود خواهد داشت ولی در میانگین سنی ۱.۵ تا ۳ سال می‌توان از طریق بریس یا زانو بند طبی کودکان را درمان کرد.


دبیر انجمن ارتوپدی اطفال ادامه داد: هرچند این بیماری در کشور ما شیوع چندانی ندارد ولی آمار مبتلایان اندک هم نیست بنابراین توجه به این موضوع اهمیت دارد.

حاج زرگرباشی گفت: علت اصلی پرانتزی بودن زانو مشخص نیست ولی این مشکل در کودکان چاق بیشتر بروز می یابد و می توان مهمترین علت را وزن زیاد عنوان کرد.

وی گفت: وزن زیاد سبب ایجاد محورهای نادرست روی مفصل زانو شده و این مسئله صفحات رشد داخل زانو را با آسیب همراه می سازد لذا در نهایت به تدریج زانو پرانتزی شده و دچار بدفرمی یا ناهنجاری می‌شود.

انتهای پیام/

20 / 20 دبیر انجمن ارتوپدی اطفال چاقی پاهای پرانتزی دکتر سید رامین حاج زرگرباشی درمان زانوهای پرانتزی فوق تخصص ارتوپدی اطفال تشخیص زودهنگام اضافه وزن کودکان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: چاقی پاهای پرانتزی تشخیص زودهنگام اضافه وزن کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ از هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.   مردم در صورت مشاهده تخلف از اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی با شماره ۱۹۰ یا ۱۰۰۰۲۵۳۵ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند