Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله ترابی نژاد صبح امروز پنجشنبه در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه ۱۱۷ روستای چگنی تحت پوشش شرکت آبفار است، بقیه روستاها هم عمدتا قبل از وقوع سیل دارای آب بودند، اظهار داشت: ۱۰۲ روستای شهرستان چگنی گازدار شده که ۹۵ درصد آن ها در دولت تدبیر و امید گازدار شده اند اما با این حال نسبت به متوسط استان عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۹ معدن سنگ،  ۳ کارخانه آسفالت و ۷ واحد صنعتی در چگنی وجود دارد، تصریح کرد: ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی داریم که ۳۸ هزار هکتار آن ها دیم است، تصریح کرد: ۱۳۰ واحد دامپروری صنعتی،  ۱۶ مورد مزارع پرورش ماهی، زمین های مرغوب حاشیه رودخانه کشکان که در سیل آسیب جدی دیدند از دیگر مزیت های شهرستان چگنی است.

فرماندار چگنی با تاکید بر اینکه در جریان سیل امسال شهرستان چگنی آسیب جدی دید و در سایه خرابی های پلدختر شهرستان چگنی گم شد، افزود: به زیرساخت های شهرهای دوره و روستاهای ما آسیب جدی وارد شد. روستاهای حیات الغیب، چم حسین، درمره، پاکدشت و ... و در مجموع حدود ۱۵۲ روستا آسیب جدی دید و بیش از ۵۱۰ میلیارد خسارت به زیربخش های عمرانی، زمین های کشاورزی، دامداری ها، واحدهای تجاری و مسکونی و ... وارد شد.

ترابی نژاد با اشاره به اینکه ۳۰ دهنه پل از شهرستان به طور کامل تخریب شده است، یادآور شد: بازگشایی راه های مسدود شده و احداث پل های موقت پس از سیل، برآورد خسارت ها و انعکاس به مسئولان، کمک در جهت پاکسازی زمین های کشاورزی و ... از جمله اقدامات پس از سیل بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون آواربرداری ۱۰۶۵ واحد مسکونی انجام شده است، تصریح کرد: ۸۸۹ واحد پی کنی شده است، آرماتور بندی ۶۸۱ واحد انجام شده، اسکلت بندی ۳۷۷ واحد، دیوار کشی ۳۶ واحد و ... به مرور انجام می شود، تصریح کرد: اقدامات لازم ترمیم و بهسازی پل ها و راه های تخریبی مهم است، اگر نشود در زمستان با مشکل مواجه می شویم.

فرماندار چگنی خاطرنشان کرد: در مسیر رودخانه کشکان اکثر پل ها و راه های ارتباطی تخریب شده اند.

کد خبر 4687812

منبع: مهر

کلیدواژه: دوره چگنی جلسه شورای اداری بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد روز خبرنگار بیرجند سانحه تصادف خرم آباد آتش سوزی مشهد ایلام مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۸۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بشرویه آسیب وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه زراعی، ۷۸  میلیارد تومان به حوزه باغی، ۱۱ میلیارد تومان به منابع آبی شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأسیسات آبیاری و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.

سرچاهی ادامه داد: گزارش‌ها  و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار و جبران خسارت وارده در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است