Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه خبر و رسانه و آرزوی توفیق آنها در انعکاس و تحلیل منصفانه و حق مدارانه اخبار و رویدادها و قدردانی از همراهی خوب آنها، لازم دیدم در مورد اهمیت مصوبه عصر روز گذشته شورای پول و اعتبار، توضیحاتی به مردم عزیز بدهم:

روز گذشته در چارچوب سلسله برنامه ها و اقدمات بانک مرکزی برای اصلاحات لازم در نظام بانکی و پولی، شورای پول و اعتبار دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات بانک ها و موسسات اعتباری را که قبلا به تایید شورای فقهی بانک مرکزی رسیده بود تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دستورالعمل اشکالات مطرح در مورد ملاحظات شرعی و الزامات فقهی عقود را برطرف و تلاش شده است که با اجرای آن تصویری صحیح از مطالبات غیرجاری بانک ها ارائه و طبقه بندی مطالبات و نحوه شناسایی درآمدها در چارچوب رویه ای واحد در بانکها، عملیاتی شود. امیدواریم این اقدام مهم که بعد از گذشت بیش از سه دهه از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا، عملیاتی خواهد شد، بتواند ضمن رعایت ملاحظات شرعی و الزامات فقهی مطرح در عقود بانکی، در افزایش شفافیت صورت های مالی بانک ها و ساختار ترازنامه آنها موثر باشد».

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بانک مرکزی شورای پول و اعتبار موسسات اعتباری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد