Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اعماق داعش روز چهارشنبه اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی جانشین خود را تعیین کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اعماق، البغدادی «عبدالله قرداش» را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است.

پیش از این برخی رسانه ها گزارش کرده بودند که دو معاون ابوبکر البغدادی با نام های «ایاد العبیدی» و «ایاد الجمیلی» گزینه های اصلی برای جانشینی وی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود پنج سالی بود که تصویری از ابوبکر البغدادی منتشر نشده بود و رسانه ها بارها از کشته شدن وی در سوریه و یا عراق خبر داده بودند، اما نهم اردیبهشت ماه سال جاری خلیفه خودخوانده وهابی با انتشار یک فیلم ۱۸ دقیقه ای دوباره بر سر زبان ها افتاد.

در فیلم اخیر ابوبکر البغدادی به همراه ۳ نفر که دو نفر از آنها صورت خود را پوشانده و چهره نفر سوم هم شطرنجی شده، نشان داده می شود که در یک اتاق نسبتا بزرگ قرار دارند که دیوار این اتاق با یک پارچه زخیم پوشانده شده است.

پس از تشکیل گروه تکفیری - تروریستی موسوم به «توحید و جهاد» در عراق به سرکردگی «ابومصعب الزرقاوی» در سال ۲۰۰۴ میلادی و بیعت او با «اسامه بن لادن» سرکرده سابق «القاعده»، این گروه به شاخه سازمان القاعده در عراق تبدیل گردید.

این گروه همچنین با گسترش عملیات خود به یکی از قدرتمندترین گروه های تروریستی در عراق تبدیل شد، تا اینکه الزرقاوی در سال ۲۰۰۶ در اظهاراتی ضبط شده به صورت مصور از تشکیل شورایی موسوم به «شورای مجاهدین» به سرکردگی «عبدالله رشید البغدادی» خبر داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ابوبکر البغدادی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری، ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد.   به گزارش سایپا منصور ابطحی با اعلام این خبر درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد،‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه،‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه،‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.   وی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است،‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.   ابطحی تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.   مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند،‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)،‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.   وی تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی