Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحی گفت: ۳۴ اکیپ ثابت و سیار برای خدمات رسانی دامپزشکی قزوین در روز عید سعید قربان تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزو ین، «محمد فرحی» بیان کرد: به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام‌ در روز عید سعید قربان، 34 اکیپ ثابت و سیار آماده ارائه خدمات رایگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین افزود: با توجه به سنت رایج ذبح و قربانی دام از سوی حجاج و به منظور ارتقاء سطح سلامت هم‌ استانی ‌ها، جلوگیری از انتقال بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام، نظارت بر ذبح شرعی دام از سوی اداره‌ کل دامپزشکی استان قزوین و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های اقداماتی انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: تهیه و نصب بنر ویژه عید سعید قربان و نصب در برخی از نقاط استان، پاسخگویی 24 ساعته شماره تلفن 4 رقمی 1512 و سامانه پیامکی 50001512 برای سهولت ارتباط شهروندان با دامپزشکی، برگزاری کلاس آموزشی برای ناظرین ذبح شرعی و ذابحین کشتارگاه های دام و طیور، طراحی و تهیه ابزاری برای کشتار دام که خون و ضایعات حاصل از کشتار دا مها محیط زیست را آلوده نکند از جمله اقدامات اداره ‌کل دامپزشکی استان قزوین است.

 

فرحی تأکید کرد: استقرار 34 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و نظارت بر ذبح شرعی از ساعات اولیه صبح تا ساعت ۱۳ روز عید قربان در محل اداره‌ کل و ادارات دامپزشکی شهرستان ‌های تابعه و  استقرار اکیپ‌ های ویژه بازرسی بهداشتی و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ های دام استان قزوین از دیگر اقدامات است.

 

وی اضافه کرد: توزیع پوستر و بروشور مرتبط با عید سعید قربان، تهیه پلاکارد و نصب بر روی خودروهای اکیپ های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی، ارسال پیامک با موضوع پیام بهداشتی، هماهنگی با دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در اداره‌ کل دامپزشکی برای مکاتبه با ائمه جمعه و جماعات و اعزام روحانیون به همراه اکیپ ‌های بازرسی بهداشتی با هدف نظارت بر ذبح شرعی دام ‌ها از دیگر اقدامات اداره‌ کل دامپزشکی استان قزوین در روز عید سعید قربان است.

 

مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: معاینات دام زنده قبل از کشتار، بازرسی‌ های بهداشتی پس از کشتار دام و نظارت‌های شرعی در زمان کشتار دام که روز عید قربان از سوی کارشناسان اداره ‌کل دامپزشکی استان قزوین و شبکه‌ های دامپزشکی تابعه صورت می‌ گیرد، رایگان است.

 

وی خاطر نشان کرد: هم ‌استانی ‌های محترم در صورت تماس با شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ در استان قزوین می ‌توانند از خدمات رایگان اداره‌ کل دامپزشکی استان قزوین در این روز بهره‌مند شوند.

 

فرحی در پایان یادآور شد: مردم از مصرف لاشه دام بلافاصله پس از ذبح خودداری کنند، چراکه  دام های مبتلا به بیماری تب کریمه- کنگو فاقد علائم بالینی هستند و بر همین اساس لاشه و امعا و احشاء دام ها پس از کشتار باید به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تا با پایین آمدن PH و دما، در صورت مبتلا بودن دام، عامل بیماری تب کریمه- کنگو که یک بیماری کشنده مشترک بین انسان و دام است، غیر فعال شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار ازدواج کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز روزنامه کانون های مساجد تبریز مراسم گرامیداشت روز خبرنگار عید قربان ذبح دام دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شبکه‌ دامپزشکی جرقویه با اشاره به تداوم اردو‌های جهادی دامپزشکی در سطح شهرستان گفت: در این مرحله بیش از ۱۰۰ هزار دام سبک عشایر ایل عرب جرقویه و دام و طیور روستائیان رایگان بر علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت واکسینه شده اند.
قربانعلی عرب جعفری افزود: در این اردوی دو روزه ۲ گروه ۴ نفره از شبکه دامپزشکی جرقویه خدمات رایگان ارائه کردند، علاوه بر دام و طیور، سگ‌های گله نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


عرب جعفری افزود: با توجه به آغاز کوچ عشایر ایل عرب جرقویه به مناطق ییلاقی استان اصفهان و استان‌های همجوار، تمام دام‌های عشایر به صورت کامل در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.
اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد خدمت رایگان در قالب اردو‌های جهادی به عشایر و روستائیان استان ارائه داده است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد