Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست مشترک رسانه‌ای با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود در آنکارا اظهار داشت: هیأت‌های ترکیه و آمریکا بر سر تأسیس یک مرکز عملیات مشترک به توافق رسیدند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که روند مذاکرات با هیأت آمریکایی در آنکارا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات ۵ تا ۷ اوت در محل وزارت‌خانه در آنکارا برگزار شد.

سفارت آمریکا در آنکارا با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که این دو هیأت بر سر موضوعات مورد اختلاف در مذاکرات برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیده‌اند.

در این بیانیه، موضوعات مورد اختلاف میان هیئت‌های دو کشور اجرای فوری تدابیر اولیه برای رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه، تأسیس هرچه سریع‌تر مرکز عملیات مشترک در این کشور برای هماهنگی در روند ایجاد منطقه امن، استفاده از این منطقه به عنوان یک «کریدور صلح» و انجام هر اقدام لازم برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان اعلام شده است.

اردوغان در این نشست خبری همچنین خاطرنشان کرد: الحاق غیرقانونی شبه‌جزیره کریمه به روسیه را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.

وی همچنین تأکید کرد: تداوم حضور هم‌نژادان ما در شبه‌جزیره کریمه، حفاظت از هویت و فرهنگشان و نیز تضمین حقوق و آزادی‌های اساسی آنها، یکی از اولویت‌های ما است.

اردوغان ضمن ابراز امیدواری برای پایان یافتن درگیری‌ها در بخش شرقی اوکراین، تأکید کرد: دیگر زمان به نتیجه رساندن توافق تجارت آزاد میان ترکیه و اوکراین رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تركيه آمريكا رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند