Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:04:33 GMT

دعوت از خبرنگاران بندرانزلی به تماشای نمایش

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۴۹۹۴

دعوت از خبرنگاران بندرانزلی به تماشای نمایش

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایش تئوری توطئه تئوری قتل دختر بچه ۱۴ ساله ای است که توسط یک نوجوان اتفاق افتاده و صحنه بازجویی پدر و مادر فرد قاتل را به نمایش گذاشته که بازپرس در برابر پاسخ های ضد و نقیض پدر و مادر فرد قاتل قطعه های ویدئویی نیز نمایش می دهد.

تئوری توطئه نقشه شوم پسرک جوانی است که پس از اینکه متوجه می شود پدر و مادرش ، پدر و مادرواقعی وی نیستند بخاطر مخفی کردن این موضوع از آنها متنفر شده و نقشه شوم قتل دختر ۱۴ ساله را اجرا کرده و برای انتقام گرفتن از پدر و مادر آنها را شریک جرم خود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان و نویسنده این نمایش شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و تشکر از خبرنگارانی که به دعوت او احترام گذاشته و نمایش را به تماشا نشستند، اظهار کرد: از نیمه خرداد به مدت دو ماه تمام تمرین این نمایش طول کشید و کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود.

جواد لاله دوست که وظیفه نوشتن این نمایشنامه را نیز خود برعهده داشت، افزود: من در مرحله نوشتن هم به مشکل بر می خوردم چون تئوری توطئه درد جامعه است مخصوصا کودک آزاری و تجاوز به کودکان از جمله ناهنجاری های اجتماعی است که همواره آنان را تهدید می کند.

وی ادامه داد: این متن با نگاهی به نمایش صداهای درهم اثر جویس کرول اوتس و همچنین فیلمنامه ویدئوی بنی اثر میشائیل هانکه نوشته شده و در هر دو مورد نیز به مشکلات جوانان پرداخته می شود.

لاله دوست با ابراز امیدواری از اینکه این نمایش مورد استقبال و توجه مردم قرار بگیرد گفت: متاسفانه به دلیل شرایط نمایشنامه و تصاویری که در این نمایش پخش می شود افراد زیر ۱۵ سال نمی توانند آن را مشاهده کنند چون در این نمایش صحنه هایی از جرم به صورت فیلم هم برای افراد بازجویی شونده، پخش می شود.

لاله دوست ادامه داد: سعی کردیم صحنه نزدیک به بازیگر باشد و آن را با تمام وجود خود احساس کند و به همین منظور از سالن طبقه بالای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کردیم .

وی به اجرای رایگان برای خبرنگاران به عنوان هدیه ای به مناسبت روز خبرنگار اشاره و اظهار کرد: برخی از موضوعات هنوز در این شهر ساحلی جا نیفتاده  ولی در پایتخت و کلان شهرها اولین اجرای خود را به خبرنگاران اختصاص می دهند تا خبرنگاران هم به راحتی عکس و خبر خود را تهیه کرده و در شب های اجرا، صدای شاتر دوربین های آنان مزاحمتی برای تماشاگران ایجاد نکند.

شقایق آقامحمدی که بازیگری نقش مادر جوان قاتل را برعهده داشته و پیش از این ۱۷ شب در نمایش متران پاژ ایفای نقش کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: در طول سال های بازیگری ام این کار از لحاظ سختی و همچنین فشار های روحی روانی بسیار طاقت فرسا بود .

وی ادامه داد: نقش فوق العاده سختی بود و باید یک ساعت و پنج دقیقه در حال و هوای مادری باشم که فرزندش مرتکب قتل شده و اشک و عجز و ناله و التماس و فشار بازجویی را به نحوی بازی می کردم که خیلی واقعی باشد.

آقا محمدی با بیان اینکه تمام تلاشم را برای واقعی نشان دادن نقشش انجام دادم، خاطر نشان کرد: تلاش کردم وضعیت قشر متوسط جامعه را نشان دهم و چون مادر قاتل خود از کودکان رنج دیده گذشته بوده و در کودکی با شلنگ تنبیه شده و تربیت ناصحیحی داشت دچار وسواس روانی شده و از شخصیت نرمال اجتماعی به دور شده و با وجود اینکه حالت هیستریک و روانی به او دست داده، ولی سعی می کند در پاسخ به سوالات بازپرس نقش بازی کند اما در نهایت خود را می بازد و به اشک و آه و ناله و زاری متوسل می شود.

وی با اشاره به علاقه خود به نقشی که به وی سپرده شده بود گفت:بازی در قضیه متران پاژ تجربه خوبی در یک کار طنز بود اما در کارنامه هنری من چنین نقشی وجود نداشت و تنها خواستم آن را تجربه کنم .

محمد فرحبخش که درخشش او در برنامه خندوانه در استندآپ کمدی را همگان دیده بودند اینک در نقش پدر قاتل در این نمایش ایفای نقش کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: من از ابتدا که با کارگردان نمایش صحبت کردم بخاطر متفاوت بودن نقش و موضوع اجتماعی که به عنوان رسالت نمایش بود آن را پذیرفتم .

وی افزود: به عنوان یک بازیگر دوست دارم نقش هایی را بازی کنم که چالش محور باشد و در این نمایش به واقع خود را جای پدر قاتل گذاشتم .

فرحبخش همچنین گفت: به نظر من بازیگری هنر باور و ایمان است و بازیگر باید ابتدا نقش را باور کند تا بتواند با بازی خود آن حس را به تماشاچی نیز منتقل و در نهایت همزادپنداری کند.

 وی ادامه داد: اولین اجرای این نمایش را با افتخار به خبرنگاران هدیه دادیم و البته این اتفاقی است که در تمام دنیا می افتد و چون در انزلی فراموش شده بود، خواستیم که آن را به عنوان یک فرهنگ احیاء کنیم.

به گزارش ایرنا نمایش تئوری توطئه به مدت ۹ شب و از ساعت ۲۱ در سالن شماره ۲ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برای تماشای مردم به روی صحنه می رود .

۷۴۷۱/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنیامین رستگار در وزن ۴۴ کیلوگرم و مهدی غلامیان در وزن ۶۲ کیلوگرم از فارس به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان دعوت شدند.

این اردو از ۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!
  • دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • پرچم پرسپولیس به آلیانز آرنا رسید؛ یادگاری پیش از بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ! + عکس
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی