Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-06@16:05:40 GMT

استقبال از "مرگ" با مصرف داروهای بدنسازی!

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۵۶۴۳

مصرف داروهای غیرمجاز بدنسازی طی این سال‌ها، جوانان زیادی را به کام مرگ کشانده است اما چرا با مراکز عرضه و فروش این داروها، برخوردی صورت نمی‌گیرد؟! چرا داروخانه‌ها به مراکز اصلی فروش این اقلام خطرناک تبدیل شده‌اند؟! به گزارش جنوب نیوز، داروهای بدنسازی طبیعت و نظم بدن را بر هم‌ می‌زنند، خون را غلیظ کرده و عوارض کبدی تا حد نارسایی کبد و سرطان را به دنبال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه از یک طرف بدنسازی و پرورش اندام تبلیغ می‌شود و شاهد گرایش تعداد زیادی از جوانان کشورمان به این سمت و سو هستیم و از طرف دیگر بسیاری از داروخانه‌ها تبدیل به مراکز فروش داروهای بدنسازی شده‌اند و جالب اینکه وزارت بهداشت هم به آنها مجوز داده است!

بسیاری از بدن‌سازان، بعد از مصرف دوره داروهای هورمونی مثل تستوسترون، داروهای دیگری مثل کلوماید و کلومیفن مصرف می‌کنند تا تستوسترون طبیعی مجدداً در بدنشان تولید شده و اسپرم‌سازی در آنها دوباره بازگردد!

دقت کنید تا چه حد در این ورزشها، طبیعت بدن دستکاری می‌شود حتی با ترشح هورمون مردانه که ربط مستقیم با باروری فرد دارد، بازی میشود.

برخی از این جوانان که متوجه آثار منفی این قبیل داروها شده‌اند برای پاکسازی خون با حجامت یا فصد و اصلاح کبد به اساتید طب سنتی مراجعه می‌کنند؛ توصیه می‌کنم دست از مصرف این داروها بردارند اما متاسفانه میل به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن در آنها به قدری زیاد است که ریسک داروها را می‌پذیرند!

بعضاً به آنها توصیه می‌کنم کتاب سلام بر ابراهیم‌ را بخوانند؛ سرگذشت شهید "ابراهیم هادی" که برعکس اینها که لباس تنگ می‌پوشند که عضلات بیشتر دیده شود، لباس گشاد بر تن می‌کرد تا از خودنمایی به دور باشد.

نکته اسف‌بار دیگر اینکه در این کارزار، هر از گاهی شاهدیم که فیلم و گزارشی از تخلفات عطاری‌ها تهیه و با آب و تاب منتشر می‌شود! در اینکه برخی از عطاریها تخلف می‌کنند و باید با آنها برخورد شود، شکی نیست اما چرا فقط از عطاری‌ها گزارش منتشر می‌شود؟! چرا از داروخانه‌ها که تبدیل به فروشگاه داروهای بدنسازی شده‌اند و گردش مالی این داروها و خطر بالفعلی که جوانان را تهدید می‌کند، چیزی گفته نمی‌شود؟!

مردم آگاه باشند که با مشاهده گزارشهای هدفدار دچار ریزبینی یا درشت‌بینی نسبت به تهدیدهای سلامت نشوند؛ جوانان هم بدانند که دیده شدن به هر قیمت درست نیست و شاید عواقب خوبی نداشته باشد.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به ماده ۹ آئین نامه اجرایی بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ که اجازه داده است به تشخیص پزشک معالج و پذیرش همه مسئولیت‌ها توسط بیمار و پزشک و در صورتیکه اقلام دارویی خارج از فهرست رسمی دارویی کشور تنها راه درمان یک بیمار باشد دارو به صورت موردی یا تک‌نسخه ای تأمین شود؛ فهرست داروهای تک‌نسخه‌ای مورد نیاز بیماران را اعلام و با توجه به سیاست‌های خود همه شرکت‌های فوریتی و وارد کننده برای تأمین داروهای تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت به همکاری کرد.

بنا براین گزارش؛ لازم به ذکر اینکه تعداد اعلام شده داروهای مذکور شامل، نیاز پیش‌بینی شده برای یک‌سال است و مفاد کامل مورد نظر آن اداره کل در سایت سازمان غذا و دارو به طور قابل مشاهده است.

کد خبر 6097857 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!