Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@08:04:53 GMT

مسیر سرمایه‌گذاری گردشگری در استان اردبیل هموار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۰۶۵

مسیر سرمایه‌گذاری گردشگری در استان اردبیل هموار شد

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا در خلخال افزود: در این راستان ۲۶ استعلام مربوط به ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی و توسعه گردشگری به یک استعلام کاهش یافت.

او گفت: این استعلام نیز مربوط به استعلام از بخشداری‌های مناطق مختلف استان بوده و در صورتی که بخشداری محل مورد اجرای طرح اقدام به تایید اهلیت متقاضی و استحکام بنای مورد نظر برای اجرای طرح بوم‌گردی روستایی کند، مجوز راه‌اندازی این طرح‌ها در مدت ۲۴ ساعت صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در بخش گردشگری استان و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران متقاضی طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری بسیاری از وظایف در حیطه اختیار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگی استان به شهرستان‌ها تفویض اختیار شده و سرمایه‌گذاران متقاضی برای دریافت بسیاری از مجوزهای مربوط به این بخش نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند.

به گفته فلاحی، اجرای طرح‌های بوم‌گردی در مناطق مختلف استان با در نظر گرفتن حفظ زیست بوم مناطق و استفاده از امکانات سازگار با محیط اجرا می شود طوری‌که در طرح بوم‌گردی مشگین‌شهر از نمای سنگی ، گرمی مغان از نمای کاه گلی و در خلخال از واحدهای چوبی سازگار با محیط جنگلی این شهرستان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در روستای کزج محل اجرای نخستین طرح بوم‌گردی استان اردبیل از توابع بخش خورش رستم خلخال مجوز راه اندازی ۱۱ طرح بوم‌گردی صادر شده و صدور مجوز برای ۳۰ طرح جدید نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: برای سهولت در صدور مجوزها هم‌اکنون همه موارد اداری مربوط به این کار به اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال تفویض اختیار شده است.

او گفت: با هدف حمایت مالی از سرمایه‌گذاران طرح‌های بزرگ گردشگری خلخال مسیر دریافت تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران به صندوق توسعه ملی هدایت شده و با صدور مجوز لازم از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری در حال اجرا با کارمزد چهار درصد صورت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه در ۲ سال اخیر ضریب اشغال تخت هتل‌های خلخال ۱۰۰ درصد بوده ، افزود: با توجه به اقدامات مناسب صورت گرفته در سال‌های اخیر خلخال به عنوان قطب سوم گردشگری استان اردبیل پس از سرعین و مشگین‌شهر تبدیل شده و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش خصوصی در زمینه گردشگری این منطقه از جمله در حال ساخت بودن بزرگترین پل معلق در ازناو ، سبقت از شهرستان‌های برتر استان نیز دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه با اجرای طرح زمستان بیدار گردشگری زمستانی تعطیل استان اردبیل احیا شده ، اظهار داشت: در راستای ادامه این طرح موفق که از زمستان سال آغاز شده ، برنامه‌های بلند مدتی در حال

طرح‌ریزی است و در حالی که پیش از این استان اردبیل تنها یک پیست اسکی در منطقه آلوارس داشت هم اکنون سه پیست اسکی استاندارد در سه منطقه استان در حال اجرا می‌باشد.

در این همایش که با حضور نمایندگان مردم استان‌های آذربایجان‌شرقی ، گیلان و جمعی از صاحب‌نظران اقتصاد کشور با هدف زمینه‌سازی برای حل مشکل بیکاری خلخال در مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، راهکارهای برون‌رفت خلخال از بن‌بست اقتصادی ، حل ریشه‌ای مشکل اشتغال مردم و توسعه همه‌جانبه منطقه ارائه شد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان اردبیل استاندارد اقتصاد کشور سرمایه گذاری گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان