Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@21:29:16 GMT

شهید صارمی با سختی ها هم راز و آشنا بود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۱۱۳

شهید صارمی با سختی ها هم راز و آشنا بود

۲۱ سال پیش در چنین روزی، شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، که برای انعکاس صدای مظلومان و بی پناهان افغانستانی قدم برداشت و قلم زد، به دست طالبان، آن تروریست های تربیت یافته امریکایی به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امروز روز هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار نام گرفته است، خبرنگاری را گرچه جز مشاغل سخت محسوب می کنند، اما فعالان این عرصه، عاشقانه پیگیر می شوند، قلم می زنند و می نویسند برای مردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران، ققنوس وار از دل جامعه شکل گرفته و برای مردم جان می دهند

در شادی ها، در غم ها در افتخارآفرینی ها و لحظه به لحظه های حساس زندگی با مردم هستند و از دل آنان شکل گرفته اند، خبرنگاران هر لحظه ققنوس وار از جان خود می گذرند و دوباره برای جامعه خویش زنده می شوند و باز قلم می زنند.

و ۲۱ سال پیش شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف می شود، نقطه عطفی برای نشان دادن شهامت و جسارت خبرنگاران حق طلب و روز شهادتش می شود روز خبرنگار.

گذشتن شهید صارمی از تحصیلات دانشگاهی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور

شهید صارمی متولد خرداد ماه ١٣۴٧ در بروجرد است، یک فرد انقلابی. جنگ که می شود عزم خود را جزم می کند و حتی از ادامه تحصیل در دانشگاه می گذرد تا در عرصه اطلاع رسانی در جبهه ها وارد کارزار شود، بی ریا و با خلوص خاص خود.

او در سال ١٣٧۵ به عنوان سرپرست خبرگزاری ایران در افغانستان معرفی می شود و در چنین روزی، در کنار هشت نفر دیگر پس از اسارت توسط طالبانِ تربیت شده از سوی امریکایی ها، به شهادت می رسد.

روز ها بعد یعنی در ٢٨ شهریور ماه سال ۱۳۷۷ به درخواست مادر شهید صارمی، در بروجرد پیکر مطهر این شهید عرصه رسانه تشیع و در خاک آرمیده می شود.

به همین مناسب خبرنگار عصرهمدان با خواهر شهید صارمی، به گفت و گو می می نشیند.

موفقیت در حرفه خبرنگاری، حاصل جسارت و شجاعت است

«آمنه صارمی» خواهر شهید صارمی که پس از شهادت برادر خود را در پیش گرفته و از آن روز تاکنون او نیز در عرصه خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) می نویسد، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: حرفه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است، با این حال موفقیت در این حرفه تنها و تنها حاصل جسارت و شجاعت است.

وی اظهار کرد: همین  جسارت و شجاعت در وجود  خبرنگاران شهیدمان که نمونه بارز خبرنگاران حق طلب هستند نمایان است، خبرنگاران شهیدی که در حوزه های مختلف قلم زدند و از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و امروز الگویی حیرت انگیز برای ادامه راه ما شده اند.

شهید صارمی اگر بود، امروز وسط معرکه جزء مدافعان حرم می شد

خواهر شهید صارمی در پاسخ به سوال خبرنگار رودآور مبنی بر اینکه اگر محمود زنده بود، در فضای غبارآلودی که چند سالی در سوریه توسط داعشی های تفکیری دست پرورده امریکا شکل گرفت، کجای معرکه بود، افزود: به طور قطع شهید صارمی امروز اگر زنده بود، برای دفاع از آزمان های انقلاب، نظام و جهان اسلام، راهی سوریه و دفاع از حرم آل الله می شد، همان گونه که او در هشت سال دفاع مقدس، تحصیل در دانشگاه را رها کرد و راهی جبهه ها شد.

صارمی تصریح کرد: برادر شهیدم چند سال بعد، پس از جنگ به رسالت خطیر خبرنگاری خود در افغانستان ادامه داد، در سرزمینی پر از رویداد و به اصل فعالیت های خود جامعه عمل پوشاند، او اگر این روزها در بین ما بود، بازم هم از لحظه لحظه های عمرش برای دفاع از آرمان های نظام راهی سخت ترین مکان هو بحرانی ترین موقعیت ها می شد.

شهید صارمی با سختی ها هم راز و آشنا بود/قدم و قلم زدن برای پژواک صدای مظلومان

وی با بیان اینکه مظلومیت شهید صارمی را می توان در سختی هایی که به جان خرید تداعی کرد، گفت: محمود با سختی ها هم راز و آشنا شده بود، از این رو با تحمل سختی های جدید برای احقاق حقوق مظلومان در هر نقطه قدم بر می داشت و قلم می زد تا ناگفته های مظلومان ستم دیده خفه نشود و صدایشان به جهان مخابره شود.

خواهر شهید صارمی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار همیشه بهترین تصمیم ها را در شرایط سخت می گرفت، تصریح کرد: این خصیصه حسنه را می توان در تصمیمی که در لحظات پایانی عمر شریفش در افغانستان گرفت درک کرد، آنجا که در آخرین پیام خود در تماسی تلفنی گفت به من بگویید چه وظیفه ای دارم و تلفن قطع می شود.

شهید صارمی؛ کسی که قلم و اطلاع رسانی را برای نجات جان خود رها نکرد
صارمی ادامه داد: شهید صارمی می توانست همان لحظه قلم، کار و اطلاع رسانی خود را رها کند و به فکر نجات خودش باشد اما آن جسارت و شهامتی که داشت مانع از این شد و ماند، برای آنکه حقیقت طالبان را حتی با نثار جان خود نشان دهد و چهره پلید دشمنان اسلام را به جهانیان بشناساند.

وی تأکید کرد: و امروز افتخار می کنیم که روزی با عنوان روز خبرنگار به واسطه خون پاک ریخته شده شهید صارمی و دیگر شهیدان عرصه رسانه نامگذاری شده و به واسطه از جان خودگذشتگی این شهیدان است، که روز ۱۷ مرداد ماه، روزی پرافتخار برای همه ما ایرانیان محسوب می شود.

خبرنگاران، زبان مظلومانی می شوند، که زبان دفاع از خود ندارند

به گزارش عصر همدان؛ خبرنگاران، همان هایی هستند که از دل مردم شکل گرفته و آمده اند تا صدای آنانی باشند که زبانی برای بیان مطالباتشان ندارند، خبرنگاران رشد یافته اند تا صدای مظلومان در هر نقطه از جهان شنیده شود.
دست آن خبرنگارانی را که با قلم خود زمینه ساز احقاق حقی می شوند، باید بوسید و ویژه تر ادای احترامی خاص به خبرنگارانی داشت که در این عرصه از جان خود نیز برای رضای خدا می گذرند، همچون شهید صارمی.

 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صنعت فولاد همیشه یکی از شاخصه‌های سنجش قدرت کشورهای مختلف بوده و نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی و نظامی داشته است. در دنیای صنعتی امروز، ارزش این فلز بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد. از طرف دیگر کشورهای مختلف سعی می‌کنند تا با استفاده از فناوری‌های جدید، به بیشترین بهره‌وری در زمینه تولید فولاد دست پیدا کنند.

شرکت احیا استیل فولاد بافت یکی از نمونه‌های بارز صنعت فولاد کشور است. در این مطلب قصد داریم فولاد بافت را معرفی کنیم؛ شرکتی که تأثیر به‌سزایی در رونق اقتصادی کشور دارد.

تاریخچه شرکت احیا استیل فولاد بافت

استیل فولاد بافت یکی از ۷ طرح ملی فولادی در هفت منطقه کشور است که در پی تصمیم‌گیری‌های کلان در سال ۱۳۸۶ برای شکوفایی اقتصادی، خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک، احداث آن برنامه‌ریزی شد.

پروژه احداث شرکت احیا استیل فولاد بافت با مشارکت هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان در کنار سازمان ایمیدرو و صنعت‌ومعدن وارد مرحله عملیاتی شد. در نهایت فاز اول این شرکت در سال ۱۳۹۷ در زمینی بالغ‌بر ۶۱۲ هکتار، با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون یورو با حضور ریاست جمهوری وقت افتتاح گردید.

مشارکین و سهامداران شرکت احیا استیل فولاد بافت

۲۰% سازمان نوسازی معادن و صنایع معدن ایران

۲۰% بانک صنعت و معدن

۶۰% شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان به‌عنوان زیرمجموعه هلدینگ صنعت و معدن گروه مالی گردشگری

محصول شرکت فولاد احیا استیل بافت

شرکت فولاد احیا استیل بافت در زمینهٔ تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پرد (PERED) فعالیت دارد. آهن اسفنجی محصول احیای مستقیم گندله اکسید آهن است که برای فولادسازی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرآیند احیا از کوره استوانه‌ای با جریان پیوسته مواد با بازدهی بالا استفاده می‌شود.

آهن اسفنجی محصولی واسطه‌ای محسوب می‌شود که به علت عیار و کیفیت بالا از جمله مواد اولیه موردنیاز برای صنایع مختلف کاربرد دارد. شرکت احیا استیل فولاد بافت بعد از ۴ سال تولید این محصول با بهترین کیفیت توانسته از ظرفیت اسمی خود عبور کند.

همچنین موفقیت فاز اول این کارخانه، زمینه‌ساز گسترش پرقدرت فاز دوم آن را نیز فراهم کرد.

کلام پایانی؛ ما همواره در اندیشه ایرانی قدرتمند هستیم

شرکت تولید آهن اسفنجی فولاد بافت یکی از شرکت‌های هفت‌گانه‌ای است که در طرح ملی فولادی کشور احداث شد. این شرکت توانسته نقشی مثبت و پررنگ در اقتصاد کشور داشته باشد و با ایجاد صدها فرصت شغلی در شهرستان و جذب نیروهای بومی، به محرومیت‌زدایی مناطق کمک کند.

اکنون، فاز دوم شرکت احیا استیل فولاد بافت در آستانه افتتاح قرار دارد؛ اتفاقی خجسته که می‌تواند خبر از توسعه روزافزون اقتصاد داخلی بدهد. فاز دوم فولاد بافت در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن مشابه فاز اول آن افتتاح خواهد شد. افتتاح فاز دوم فولاد بافت فرصت اشتغال این مجموعه را تا ۵۵۰۰ نفر افزایش خواهد داد.

با بهره‌برداری از فاز دوم فولاد بافت در اردیبهشت ۱۴۰۳ انتظار داریم که این شرکت به روند روبه‌رشد خود ادامه دهد و شاهد بهره‌برداری از فازهای جدید آن باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6098393

دیگر خبرها

  • نکونام:می دانستیم بازی سختی داریم/ قضاوت داور بی نقص بود
  • نکونام:می دانستیم بازی سختی داریم
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • سپاهان - استقلال خوزستان؛ مورایس در لبه پرتگاه به پورموسوی رسید | پیش بازی
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • روزهای سختی در انتظار استقلال است
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم