Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@13:10:42 GMT

جلسه امید

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۴۳۵

جلسه امید

سه نفر از حاضران در جلسه دیدار رهبر انقلاب با نخبگان از این جلسه گفتند. ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، روز گذشته جمعی از جوانان نخبه و صاحب مدال در المپیادهای علمی جهانی و همچنین اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور با رهبر انقلاب دیدار کرده و علیرضا کریمی دارنده مدال نقره المپیاد شیمی، یوسف شلّاگه دانشجوی پزشکی و دارنده مدال طلای المپیاد نانو، علیرضا درویش دانشجوی رشته‌ ریاضی و دارنده مدال طلای المپیاد جهانی فیزیک، رضا کیانی‌پور دانشجوی پزشکی و دارنده مدال طلای المپیاد زیست، نیما رجبی دارنده‌ مدال برنز نجوم و زهرا هدایتی متین دارنده‌ مدال طلای المپیاد ادبیات دانش‌آموزی به بیان دیدگاه‌هایشان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار چندساعته، مقام معظم رهبری نکاتی را مطرح کردند.

ایشان در این دیدار فرمودند: «ما به افتخار کردن شما، افتخار می‌کنیم و به سرافرازی شما سرافراز می‌شویم و سربلندی شما، سربلندی ملت و همه علاقه‌مندان به نظام است.»

رهبری در بخش دیگری از این دیدار درباره اهدای مدال‌های جوانان نخبه به ایشان گفتند: «این اقدام، اهدای به شخص نیست، بلکه اهدای به یک نماد است و من ضمن پذیرش این مدال‌ها، آنها را به جوانان عزیز و نخبه بازخواهم گرداند تا نزد خودشان باقی بماند.»

قرار گرفتن ایران در رتبه بالای فناوری نانو در دنیا از دیگر مباحث مطرح‌شده از سوی رهبری بود. ایشان در این‌باره تاکید کردند: «اکنون انتظار این است که جوانان نخبه و نسل بعدی، صدها مورد مانند نانو و پدیده‌های ناشناخته علمی زیست‌فناوری را کشف کنند و فقط به ادامه مسیر پیشرفت علمی بسنده نشود.»

رهبر انقلاب اسلامی لازمه‌ رسیدن به این مرحله را حفظ و تعالی جوهر نخبگی و قانع نشدن به شرایط فعلی دانستند و افزودند: «باید جوانان نخبه با کار و تلاش و پشت سر گذاشتن مشکلات، بر ظرفیت وجودی خود بیفزایند و بدون توقف، مسیر پیشرفت را ادامه دهند.»

 با سه تن از جوانان المپیادهای علمی حاضر در این دیدار گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

علیرضا کریمی مدال نقره المپیاد شیمی دانشگاه صنعتی شریف رشته صنایع

بخش اعظم صحبت‌هایم در دیدار با مقام معظم رهبری گزارشی درخصوص کانون دانش‌پژوهان نخبه بود؛‌ محلی‌که بسیاری از مدال‌آوران در آنجا پرورش یافته بودند و من گزارشی درباره آن مطرح کردم. جلسه بسیار صمیمی بود و همه افراد حتی آنهایی که طبق برنامه‌ریزی امکان صحبت نداشتند نیز توانستند در مقابل مقام معظم رهبری صحبت‌هایی را مطرح کنند. حضرت آقا از سخنان مطرح‌شده در جلسه بسیار راضی بودند و گفتند صحبت‌های بچه‌ها نشان می‌دهد آنها به بلوغ فکری و بصیرت رسیده‌اند، اما این مسیری است که تازه شروع کرده‌اند. آقا با روی باز نظرات همه را در جلسه شنیدند و همه را پذیرفتند. یک‌سری مسائل دغدغه بچه‌ها بود که در این جلسه مطرح کردند؛ اینکه مسیری برای آینده آنها فراهم شود تا موفق شوند و در مسیر نخبگی پیشرفت کنند. خانم هدایتی متین درباره المپیاد ادبیات صحبت کردند که آقا حضور ایشان را نشان از این دانستند که زنان با داشتن فرزند نیز می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست یابند. سخنان بچه‌ها نیز در این جلسه مبنی‌بر این بود که ما بن‌بست نداریم و می‌توانیم مسیر را ادامه دهیم و به جلو ببریم. البته یک‌سری نواقص هم وجود دارد که حس می‌شوند، اما می‌توان این نواقص را برطرف کرد. بخش‌های مهم صحبت‌های حضرت آقا خطاب به مدال‌آوران این بود که شما همان‌طور که مسیر را تا اینجا پیموده‌اید، ادامه دهید و مسیر را متوقف نکنید. ایشان گفتند مسیر نخبگانی، مسیر بی‌انتهای تلاش و پیشرفت است، بنابراین کسب مدال نباید به‌عنوان پایان این راه و متوقف شدن ظرفیت‌ها و استعدادهای نخبه تلقی شود. مطلب دوم درباره خودسازی بچه‌ها بود که حضرت آقا نکاتی را مطرح کردند تا بچه‌ها به خودسازی خود بپردازند. ایشان فرمودند مشکلات نباید جوان را متوقف و ناامید کند، زیرا ناامیدی، سم است.

زهرا هدایتی متین  مدال طلای المپیاد ادبیات دانش‌آموزی در سال 92  و دانشجویی 97

اولین نکته‌ای که در جلسه راجع به المپیاد ادبی بود و انتقاداتی که به المپیاد ادبی در چند سال اخیر داشتم، مطرح کردم. گفتم که المپیاد ادبی نقطه‌ضعف‌هایی دارد که باید رفع شود. یکی از این مشکلات این است که جدیدا المپیاد ادبی میانبری برای کنکور ندادن شده است و کسانی که در المپیاد ادبیات شرکت کرده و مدال طلا کسب می‌کنند، می‌توانند کنکور نداده و در هر رشته‌ای از علوم انسانی که تمایل دارند، تحصیل کنند. المپیاد نمی‌تواند میانبری برای کنکور باشد و باید کسانی که واقعا علاقه‌مند به این حوزه هستند، وارد آن شوند. نکته دیگری که در حضور حضرت آقا مطرح کردم اینکه می‌توان به غیر از المپیاد ادبی در رشته‌های دیگر علوم انسانی نیز المپیاد برگزار کرد؛ مثل فلسفه، روانشناسی و جامعه‌شناسی. البته چند سال است که المپیاد سواد رسانه برگزار می‌شود، اما هنوز جا نیفتاده که می‌توان به اینها پرداخت و برای علوم انسانی جای بسیاری هست برای اینکه در آن المپیاد برگزار شود. نکته دیگر که مطرح کردم این بود که در سطح فارسی‌زبان نیز می‌توان المپیاد ادبی جهانی برگزار کرد؛ این صرفا در حد یک ایده است، اما می‌توان به آن پرداخت. درباره ادبیات دانشگاه‌ها نیز نکاتی را گفتم، چراکه معتقدم ادبیات در دانشگاه‌ها مشکلاتی دارد و از ذوق ادبی دانشگاه‌ها کاسته شده و مهجور واقع شده است. در واقع فقط به بعد آکادمیک و صرفا تئوری ادبیات پرداخته می‌شود و این موضوع یکی از نقطه‌ضعف‌های ادبیات در حوزه دانشگاه‌هاست. نکته‌ای را نیز خارج از بحث المپیاد مطرح کردم مبنی‌بر اینکه در جامعه ما از مکان‌های عمومی شهر تا مساجد و ادارات، تمهیدات خوبی برای یک مادر با کودک او فراهم نشده و مادری که هم بخواهد فعالیت اجتماعی داشته باشد و هم بچه‌داری کند با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. در آخر سخنان خود التماس دعا از حضرت آقا داشتم و از ایشان خواستم برای من دعا کنند. حضرت آقا نیز در پایان صحبت‌های من درخصوص اینکه می‌توان المپیاد را در رشته‌های دیگر علوم انسانی هم برگزار کرد گفتند که می‌توان به این قضیه پرداخت و اشاره کردند که البته جای کار دارد.

رضا مشکین مدال نقره المپیاد سال 94 و دانشجوی صنایع دانشگاه شریف

بسیاری از بچه‌ها را به واسطه دانشگاه و بچه‌های کانون نخبه را از قبل می‌شناختم؛ ابتدا برخی از بچه‌ها نکاتی را مطرح کردند؛ آقای کریمی درخصوص کانون نخبگان نکاتی را مطرح کرد و یکی از خانم‌ها درخصوص المپیاد ادبی و اینکه المپیاد ادبی میانبری برای برخی شده تا کنکور را دور بزنند، صحبت‌هایی را داشتند. یکی از بچه‌های پزشکی درخصوص نانو تکنولوژی نکاتی را ایراد کرد و یکی از بچه‌ها گفت شرایط برای المپیاد‌ها خوب نیست و به آنها توجه نمی‌شود و باعث می‌شود آنها به خارج از کشور مهاجرت کنند. یکی دیگر از جوانان نخبه معتقد بود اجرای نامناسب اصل 44 و خصوصی‌سازی ناشی از ابلاغیه سیاست‌های کلی است. سرمربی تیم ملی والیبال جوانان و کاپیتان تیم هم در این جلسه حضور داشتند و نکاتی را در حوزه ورزش مطرح کردند. بحث اصلی اما درخصوص زمان بعد از دانشگاه بود. آنها گفتند فضای داخل دانشگاه تقریبا توانسته افراد را به فضای تخصصی و آرمانی که باید داشته باشند جهت‌دهی کند، اما از دانشگاه که خارج می‌شوند تا کار تخصصی جدی که باید انجام دهند، فاصله ایجاد می‌شود. در این فاصله چون هیچ متولی‌ای وجود ندارد، وقتی وارد تخصصی می‌شوند، باعث می‌شود در فضا حل شوند و آرمان‌های اصلی خود را فراموش کنند.

حضرت آقا نیز به المپیادی‌های حاضر در جلسه گفتند اولا راه ما هنوز تمام نشده و بعد از مدال آوردن تازه راه ما شروع می‌شود و باید به ظرفیت وجودی‌مان برای اهداف بعدی اضافه کنیم.

ایشان گفتند اگر بخواهیم مفید واقع شویم، مهم است که نگاه و تفکر انقلابی را که مبتنی‌بر ارزش‌های اسلامی است، تقویت کنیم. تاکید کردند توکل به خدا را فراموش نکنید که در درجه اول این توکل اجتناب از گناه است. حضرت آقا خطاب به بچه‌ها تاکید کردند که تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنند، چراکه بدون این نگاه، پیشرفتی به سود کشور صورت نخواهد گرفت.

منبع:فرهیختگان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان میزبان المپیاد ورزش های فناورانه شد

جبلی جوان گفت : این المپیاد برای نخستین بار در وزارت علوم و در ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری در ورزش برگزار می‌شود.

وی افزود : دانشجویان استان سمنان می‌توانند تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso برای ثبت‌نام اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • سمنان میزبان المپیاد ورزش های فناورانه شد
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا| صعود اسماعیلی به فینال با ناک‌اوت حریف؛ سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند