Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:25:52 GMT

صدور پروانه ساخت و ساز در خمین ۴۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۵۴۲

صدور پروانه ساخت و ساز در خمین ۴۰ درصد افزایش یافت

«حمید احمدی» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:  ۱۰۳ فقره پروانه ساخت و ساز امسال در خمین صادر شده در حالی که در مدت مشابه پارسال ۷۴ فقره بوده است.

وی علت افزایش ساخت و ساز را کاهش عوارض تجاری  از ۲۰ تا ۴۰ درصد در اکثر مناطق و کاهش ۵۰ درصدی عوارض ساخت در بافت های فرسوده بیان کرد.

احمدی ادامه داد: صدور این پروانه های ساخت  در سال جاری  از نظر  متراژ ۳۹ هزار و ۸۶۰ متر عرصه را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین گفت: پروانه ساخت صادره در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر متراژ ۳۵ درصد افزایش یافته است..

احمدی اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال برای ۱۹هزار و ۵۵۲  متر مربع پروانه ساخت صادر شده بود.

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین بیان کرد: ۱۰ هزار و ۹۸۰ متر مربع از ساخت و سازهای این شهرستان نیز امسال صدور پایان کار دریافت کرده است و ۷۶ مورد نقشه ساختمان نیز در این مدت کنترل شد..

احمدی ادامه داد:  ۱۰ ساختمان بدون پروانه ساخت که دارای کاربری کشاورزی بودند بر اساس رای کمیسیون ماده پنج با حکم قانونی تخلیه شده است.

وی بیان کرد: امکانات محدود، خدمات ناکافی و نبود امکانات بهداشتی در این سکونتگاه ها مشکلات عمده ای است که شهروندان با آن روبه رو می شوند.

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری خمین بیان کرد: ساخت و سازهای غیر استاندارد به دلیل متراژ پایین و خارج از اصول و ضوابط ایمنی ساختمان سازی در برابر بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله مقاوم نیستند و با آن ها با جدیت برخورد می شود.

احمدی ادامه داد: نظارت مستمر حتی در روزهای تعطیل و در ساعات پایانی شب و اتخاذ تصمیمات مهم و اساسی در این خصوص از دیگر اقدامات شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی گفت :برای توسعه آتی شهر خمین هر ۱۰ سال طرح تفصیلی تهیه می شود و در صورت نیاز بر وسعت شهر افزوده می شود.

شهرستان خمین دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ هزار نفر آن را جمعیت شهری است.

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمین مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • بدمستی در برابر مست عشق