Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید علی‌پور از تخصیص بیش از 40میلیاردریال تسهیلات درگردش خاص عشایر شهرستان لنده در راستای رونق تولید در این شهرستان خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به نقش عشایر در پیشرفت و توسعه جامعه گفت: امروز عشایر مهمترین نقش را در افزایش سهم تولیدات دامی و فراورده های دامی در جامعه برعهده دارند که میزان و نقش آن در جامعه بسیار تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: گستردگی حوزه عشایری در سطح استان با ارائه انبوهی از خدمات به عشایری باعث شده است تا امسال آبرسانی به مناطق عشایری در زمان خود صورت گیرد و همین مسئله باعث افزایش افزایش اعتماد عشایر به این اداره خدمات رسان شده است.

 

مجید علی پور در ادامه با اشاره به خدمات اداره امور عشایری گفت: امسال به منظور تحقق شعار سال و افزایش رونق و تولید بیش از چهل میلیارد ریال تسهیلات با سود10درصد و یکساله است که برای خرید دام و تامین علوفه عشایر برای شهرستان لنده در نظر گرفته ایم که مختص به عشایری است که دارای دفترچه عشایری هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ عشایری تاکیدکرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ عشایری در استان که نباید مغفول بماند بوم‌گردی عشایری است که هم به معرفی عشایر و آداب و رسوم آن‌ها کمک می‌کند و هم سهم بسزایی در درآمد و اقتصاد استان دارد.

 

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: در خصوص ساماندهی وضعیت چاه های عشایر در منطقه کوه سیاه نیز در هفته آینده کارشناسان این اداره جهت ارزیابی به منطقه اعام خواهند شد و پس از ارزیابی های صورت گرفته تدابیر لازم در اسرع وقت نسبت به وضعیت آنان اتخاذ خواهدشد.

 

علی پور در ادامه یکی از مهمترین و چالشی ترین مشکلات عشایر را نبود پوشش تلفن همراه در مناطق ییلاقی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بیشتر مناطق ییلاقی شاهد عدم پوشش شبکه های تلفن همراه هستیم که این معضل با پیگیری مدیرکل فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات استان در چند روز آینده پیگیری و به دنبال رفع آن در آینده هستیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام

فرزاد اسماعیلی اظهار کرد: استان ایلام دارای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلیومتر ایل‌راه است که طی بارش‌های رگباری اخیر به بیش از یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایری خسارت وارد شده است.

وی افزود: میزان خسارت‌های واره به ایل‌راه‌ها از ۳۰ درصد تا تخریب کامل بوده و همچنین بخشی از ابنیه فنی عشایر مانند پل‌ها نیز خسارت جدی دیده است.

اسماعیلی ادامه داد: بیشترین خسارت به ایل‌راه‌ها در شهرستان آبدانان گزارش شده که بر این اساس،۲۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تخریب شده است.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام اضافه کرد: همچنین ۵۰ رأس از احشام عشایری نیز در این بارندگی‌های اخیر تلف شد که ۳۵ رأس آنها به علت حمله گرگ در شهرستان ملکشاهی هنگام بارش‌ها از بین رفت.

به گفته معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام، اسباب و وسایل برخی از عشایر نیز در این بارندگی‌های سیلابی اخیر آسیب دیده یا از بین رفته است.

وی تاکید کرد: هرچند برای عشایر آسیب دیده اقدامات خدماتی نظیر تامین آب آشامیدنی و مایحتاج ضروری انجام گرفته است اما تا زمان خروج سیستم های بارشی از استان امکان تعمیر و بهسازی ایلراه ها وجود ندارد.

اسماعیلی به تداوم بارش ها در اواسط هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: با خروج کامل سامانه بارشی از استان عملیات بازسازی و مرمت ایل‌راه‌ها و ابنیه عشایر با استفاده از ظرفیت اداوات بخش دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران