Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:05:50 GMT

محسن و شیرین میزبانان اهل هنر

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۷۲۸۸

محسن و شیرین میزبانان اهل هنر

گالری‌ها و مراکز هنری تهران روزهای پایانی این هفته (جمعه ۱۸ مرداد) میزبان افتتاح نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر در پایتخت هستند.

"رنگ در عکس" در نگارخانه نقش‌جهان

نمایشگاه ترکیب مواد بهزاد بادامی و ساناز دهقی با عنوان "رنگ در عکس" جمعه ۱۸ مرداد در نگارخانه نقش‌جهان افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۲۳ مرداد ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگارخانه نقش‌جهان در نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ است.

"سه.صفر" در گالری سلوک

نمایشگاه انفرادی عکس و  چیدمان علی خاتم‌ساز با عنوان "سه.صفر" توسط زروان روح‌بخشان گردآوری شده است.

این نمایشگاه جمعه ۱۸ مرداد در گالری سلوک افتتاح می شود و تا دوشنبه ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

گالری سلوک در خ فرشته، خ تختی، کوچه یکم، پلاک ۱ واقع شده است.

"پهنه‌ای از رنگ" در گالری خط سفید

نمایشگاه انفرادی نقاشی های گلرخ بخشی با عنوان "پهنه‌ای از رنگ" جمعه ۱۸ مرداد در گالری خط سفید افتتاح می شود و  تا دوشنبه ۲۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

این گالری واقع در خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ است.

"تن" در گالری ایده

نمایشگاه انفرادی نقاشی های مریم مقدم با عنوان "تن" جمعه ۱۸ مرداد در گالری ایده افتتاح می شود و تا سه شنبه ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «بازتابی از جهان انسان است، انسانی که در تلاطم روزگار گاها دچار افول می‌شود

ناملایمات رو به زوال می‌کشاندش اما با تلاشی مداوم، کشان کشان خود را

به سوی روزنه امید سوق می‌دهد.

در این آثار سعی بر این بوده که رنج‌ها و تلخی‌های زیست شده بیشتر با دفرمه‌ها

و از ریخت ‌افتادن‌ها به زبان تصویر ترجمه شوند.

و در نهایت تلاش انسان برای روی پا ماندن با تداعی فرم بدنـی تخریب شده و

پایدار به تصویر دوخته شده است.»

این گالری در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ واقع شده است.

"تجسمی" در گالری محسن‌

نمایش سه نفره‌ی آثار عماد انوشیروانی، آزاده باربد و امید مهدی‌زاده جمعه ۱۸ مرداد گالری محسن‌ (منفی یک) افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

گالری محسن‌ در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ واقع شده است.

"رخ" گالری آریانا

نمایشگاه انفرادی عکس های علیرضا جعفری با عنوان "رخ" عصر جمعه ۱۸ مرداد در گالری آریانا افتتاح می شود و تا جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در تهران، الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹ واقع شده است.

" شبه مجسمه" در گالری شیرین 

نمایشگاه انفرادی حجم های الهام خاکپاش با عنوان " شبه مجسمه"  جمعه ۱۸ مرداد در گالری شیرین شماره ۲ افتتاح می شود و  تا چهارشنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهدداشت.

در بیانیه این نمایشگاه به گفته هنرمند آمده است: «ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیزش شبه است، هنرش شبه هنر، اقتصادش شبه اقتصاد، آموزش‌اش شبه آموزش، تعالیمش نجات بخش نیست ذهن را رهایی نمی‌بخشد به آن قفل می‌زند...

محبتش شبه محبت، یاری‌اش شبه یاری، لذتش شبه لذت، سخن گفتنش شبه کلمه، انسانیتش شبه انسانی، بودن در آن شبه بودن و در یک کلمه حیاتش شبه زندگی و شبه واقعیست، کدام روح و جان در این دنیایی که همه چیزش یک شبه وجود ناجور است می‌تواند ببالد؟ کدام مجسمه می‌تواند از جنس اصل باشد و روح را ارتقا بخشد؟!»

گالری شیرین در خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ واقع شده است. 

"ساسپریا"  در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی های امیر راهساز با عنوان "ساسپریا"  جمعه ۱۸ مرداد افتتاح می شود و  تا چهارشنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهدداشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به گفته هنرمند آمده است: «از درون سیاه آهنی آهی می‌کشم و صدایم در وجودم انعکاس میابد.

آخ یادم رفته که بزرگ شده‌ام و دیگر این سیاه به کار بازیم نمی‌آید.

جز آهم نمی‌توانم به بیرون بجهم

گیر کرده‌ام..... گیر کرده‌ایم...

چند وقت است که اینجایم؟

یک روز؟ یک ماه؟ یک سال؟ یک قرن؟»

گالری شیرین در خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ واقع شده است.

"چهل دَرزِن" در گالری دنا

نمایشگاه انفرادی میکس مدیا ناصر شاکری با عنوان "چهل دَرزِن" در گالری دنا برگزار می‌شود.

این نمایشگاه ترکیبی از یک مجموعه میکس مدیا و اثری اینتراکتیو با عنوان "چهل دَرزِن" است که محصول دوره پنج ساله  فعالیت ناصر شاکری است.

ناصر شاکری متولد ۱۳۵۲ آمل؛ هنرمند عرصه تجسمی و طراح بینارشته ای است که در تهران و مازندران مشغول فعالیت هنری است. وی کارشناس نقاشی و فارغ‌التحصیل رشته شرق‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد از ایروان ارمنستان است.

 آثار او اعم از طراحی گرافیک، عکس، اینستالیشن و میکس مدیا تاکنون در نمایشگاه‌های مختلفی در در داخل و خارج از ایران به نمایش درآمده‌اند.

"چهل دَرزِن" اولین همکاری‌ این هنرمند با گالری دنا است که روز جمعه ۱۸ مرداد افتتاح می‌شود و تا ۲۵ مرداد ادامه دارد.

 علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از شنبه ۱۹ تا جمعه ۲۵ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی؛ خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ مراجعه کنند.

"بر ساحل غدیر" در برج آزادی

جشنواره آثار سوخته‌نگاری "بر ساحل غدیر" از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ مردادماه، مقارن با اعیاد سعید قربان تا غدیر در تالار آیینه برج آزادی برگزار می‌شود.

هم‌زمان با فرارسیدن دهه ولایت و امامت جشنواره سوخته‌نگاری، به منظور گرامیداشت این ایام و تکریم و تشویق هنرمندان این عرصه در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران به اجرا در می‌آید.

در این نمایشگاه چند اثر استاد مرتضی نداف و استاد زهرا مودب رونمایی می‌شود و در معرض دید علاقه‌مندان خواهد گرفت و همچنین اجرای زنده سوخته‌نگاری پیرامون شخصیت مولای متقیان علی (ع) توسط هنرمندان در سالن آیینه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ انجام می‌شود.

قرار است بخشی از عواید فروش تابلوهای سوخته‌نگاری در این نمایشگاه در جهت امور خیریه به نفع هنرمندان شایسته کشور اختصاص یابد و عموم علاقه‌مندان به شرکت در این امر فرهنگی می‌توانند با مراجعه به گالری و تالار آیینه، در برج آزادی تهران آثار ارائه شده را خریداری نمایند.

برج آزادی در ایام دهه امامت و ولایت اعیاد قربان تا غدیر  از ۲۱  تا ۳۱ مرداد پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان از ساعت ۹ تا ۲۰:۳۰ است.

"آن" در گالری فرشته

نمایشگاه گروهی عکس "آن" ۱۱ تا ۲۵ مرداد در گالری فرشته برپاست. این گالری به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته قرار دارد.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه عکس برگزیدگان دوربین.نت ۱۱ تا ۲۵ مرداد در فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

"صد اثر، صد هنرمند" در گالری گلستان

نمایشگاه "صد اثر، صد هنرمند" ۱۱ تا ۳۰ مرداد در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می‌شود.

"گل و مرغ و کلاغ" در گالری لاله

نمایشگاه گروهی تصویرگری "گل و مرغ و کلاغ" ۱۱ تا ۲۳ مرداد در نگارخانه لاله برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

"تجسمی" در گالری ماه

نمایشگاه تابستانه گالری ماه ۱۱ مرداد تا ۲۶ شهریور در گالری ماه برپاست. گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ قرار دارد.

"اقلیم حیرانی" در مرکز نبشی

نمایشگاه عکس محمد صیاد با نام "اقلیم حیرانی" ۱۱ مرداد تا ۸ شهریور در مرکز نبشی به نشانی میدان هفت تیر، خیابان کریم‌خان، خیابان استاد نجات‌اللهی، کوچه‌ خسرو، پلاک ۵١ برپاست.

"پدید آمدن هیولا" در گالری هما

نمایشگاه نقاشی شادی اجباری با نام "پدید آمدن هیولا" ۱۱ تا ۲۲ مرداد در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است.

"طراحی" در گالری هور

نمایشگاه آثار طراحی نازیلا مقدم ۱۱ تا ۲۸ مرداد در گالری هور برپاست. این گالری در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد.

"ریشه ها" در گالری  آریا

نمایشگاه گروهی نقاشی "ریشه ها" تا ۲۵ مرداد در گالری آریا به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ برقرار است.

"گل گاو زبان" در گالری ایرانشهر

نمایشگاه آثار شهروز صدر فرزانه با نام "گل گاو زبان" تا ۲۵ مرداد در گالری ایرانشهر برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک ۶۹ قرار دارد.

"سفر به درون، کشف برون" در گالری دیلمان

نمایشگاه نقاشی حامد مصطفوی با نام "سفر به درون، کشف برون" تا ۲۵ مرداد در گالری دیلمان برپاست. این گالری به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی، شماره ۵۰ میزبان علاقه‌مندان است.

"عهد" در گالری فرمانفرما

نمایشگاه آثار ایمان لعلی با نام "عهد" تا ۱۸ مرداد در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

"سرامیک و مجسمه" در ماه مهر

نمایشگاه گروهی سرامیک و مجسمه شاگردان پرویز تناولی تا ۱۸ مرداد در گالری ماه مهر به نشانی خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۷ برپاست.

"پنداری دیگر" در گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه نقاشی فریبا فرقدانی با نام "پنداری دیگر" تا ۲۲ مرداد در گالری اعتماد نگارستان به نشانی، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان میزبان علاقمندان است.

"عکاسی مینیمالیسم" در گالری راه ابریشم

نمایشگاه آثار برگزیده جایزه عکاسی مینیمالیسم تا ۲۰ مرداد در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، پلاک ۲۱۰ برپاست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 

فراروـ  اسموتی نوعی نوشیدنی است که از مخلوط میوه و سبزیجات تازه با یخ، آب و مواد شیرین کننده مانند عسل یا شکر تهیه می‌شود. تفاوت اسموتی با آب میوه این است که اسموتی دارای بافت میوه است و آبکی نیست. در فصل تابستان و با گرم شدن هوا آب بدن به خاطر تعریق زیاد کاهش پیدا می‌کند. در این حالت خوردن نوشیدنی‌های خنک و آب‌دار برای رفع عطش و کمبود آب بدن بسیار مفید است. اسموتی به دلیل بافت میوه‌ای که دارد، بسیار مغذی است و علاوه‌بر نوشیدنی یک میان وعده کامل هم محسوب می‌شود. اسموتی موز و طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های کافی شاپی است که با شروع فصل گرما خوردن آن بسیار می‌چسبد و برای کودکان نیز یک نوشیدنی محبوب است. اگر دوست دارید این اسموتی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش اسموتی موز و طالبی همراه ما باشید.

مواد لازم

طالبی یا ملون: نصف یک عدد
موز: ۱ عدد
بستنی وانیلی: ۱ لیوان
شیر: نصف لیوان
یخ: ۴ تکه کوچک

طرز تهیه

برای درست کردن این اسموتی میوه‌ای خوشمزه ابتدا ملون یا طالبی را پوست و به صورت تکه‌های کوچک خرد کنید. موز را هم به صورت جداگانه پوست کنید و حلقه‌ای برش بزنید. حالا موز و طالبی را به صورت جدا به مدت ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد. بعد از این مدت زمان طالبی و موز یخ زده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید، سپس بستنی وانیلی، شیر و تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید و چند پالس دستگاه را بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا شیک خوشمزه‌تان را داخل لیوان مخصوص سرو بریزید و با تکه‌های موز و طالبی دور لیوان را تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ طالبی سرشار از مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید هستند. طالبی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، آب، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است. همچنین طالبی دارای ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B یک، دو، شش، ویتامین C و ویتامین K است. هنگام خرید طالبی برای اینکه بتوانید یک طالبی شیرین و آبدار را تهیه کنید، باید به این نکات توجه داشته باشید:
ـ اگر طالبی شیرین را نزدیک بینی‌تان ببرید و آن را بو کنید، عطر و بوی خوشایندی دارد.
ـ یک طالبی خوب باید پوست زبر داشته باشد.
ـ طالبی خوب و شیرین یا زرد متمایل به سبز است یا زردی کم‌رنگ دارد.
ـ سر طالبی باید نرم‌تر از بدنه باشد. اگر همه قسمت‌های طالبی نرم بود، قطعاً آن طالبی بیش از حد رسیده و ترشیده است.
ـ یک طالبی سالم و شیرین خطوط سبز کم‌رنگ دارد؛ بنابراین اگر خطوط سبز روی پوست تیره‌تر بود، آن طالبی تازه نیست.

۲ ـ بهتر است برای تهیه این اسموتی میوه‌ای از بستنی وانیلی استفاده کنید؛ زیرا سایر بستنی‌ها برای تهیه اسموتی و شیک مناسب نیستند.

۳ ـ این اسموتی را با هر نوع میوه دیگر که دوست دارید هم می‌توانید تهیه کنید.

دیگر خبرها

  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • تمدید مسابقه کتاب شیرین تا روز بزرگداشت فردوسی
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا