Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی ما ابهام در قوانین است گفت: معمولا بیشتر پرونده‌هایی که برای مدیران تشکیل می‌شود و سروکارشان با نهادهای نظارتی می‌افتد برای برداشت نادرست از قوانین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، عادل آذر صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: همان‌گونه که اسم دستگاه محاسبات و سازمان بازرسی می‌آید ذاتا آدم محتاط می‌شود، توقع این است که دستگاه‌های نظارتی کمک کنند که کار انجام دهیم، این شعار و آن رسالتی که قانون اساسی در دیوان محاسبات واگذار کرده تحت عنوان پاسداری از بیت المال و یا صیانت از بیت المال خیلی حکیمانه، با درایت و تدبیر تعریف‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگرچه به لحاظ اقدام و عملیات می‌گویند وظیفه دیوان محاسبات تفریق است اما ما از این ظرفیت صیانت و پاسداری استفاده کردیم و این شعار  پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه را تدوین و طراحی کردیم، به مجلس تقدیم کردیم و رای اعتماد گرفتیم و باور به آن داریم.

 

رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد: پارادایم حاکم بر دیوان محاسبات جهان‌بینی و ارزش حاکمیتی که بر دیوان محاسبات حاکم است در یک کلام این است که باید نظارت را در خدمت توسعه قرار دهیم و خط  مقدم این توسعه، اقتصاد و عمران خط مقدمش شما هستید.

 

وی بیان کرد: یک‌میلیون و 200 هزار میلیارد تومان گردش مالی در قوه مجریه است که دو درصد آن در قوه قضائیه و قوه مقننه است، اساس و بنیان توسعه قوه مجریه و شما مدیران هستید که قرار است توسعه کشور را رقم بزند.

 

آذر تصریح کرد: ایمان‌داریم به اینکه باید از مدیران به عنوان خط مقدم توسعه حفاظت و پاسداری کرد، پاسداری منظور فقط پاسداری از تجهیزات، ارز، ریال و تومان نیست بلکه بخش عمده‌ای از آن سرمایه‌های انسانی و علمی کشور است که نباید بگذارید به شما آسیب برسد.

 

وی بیان کرد: قبل از اینکه مدیر دچار خطا و جرم شود و پرونده تشکیل شود باید کمک کنیم، در مجلس، قوه مقننه و دیوان محاسبات قبل از اینکه پرونده تشکیل شود کمک می‌کنیم، فرمولی که به نظر ما رسیده است در بخش پیشگیرانه آموزش راداریم، پکیج پودمانی تحت عنوان ارتقا دانش حقوق مالی مدیران را طراحی کرده ایم و آسیب‌شناسی پرونده‌های دیوان محاسبات انجام می‌شود.

 

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: معمولا بیشتر پرونده‌هایی که برای مدیران تشکیل می‌شود و سروکارشان با نهادهای نظارتی می‌افتد برای برداشت نادرست از قوانین است، یکی از آسیب‌های جدی ما ابهام در قوانین است، قوانین آن طور که باید و شاید دقیق، شفاف و دقیق نیست؛ امیدواریم آموزش‌ها در سطح کلان تحت عنوان حقوق مالیه اجرا و حوزه‌بندی شود که خواهش داریم حتما در این دوره‌ها شرکت کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: قبلا کارگروه تعاملی وجود داشت که جلساتی را با دستگاه‌ها تشکیل می‌دادند و بعد صورت جلسه را امضا می‌کردند که مشکلاتی داشت، حسابرسی عملکرد نیز راه‌اندازی کرده ایم و زمانی که از بیت المال بهتر صیانت می‌شود ما آن را قبول می‌کنیم.

 

آذر اظهار داشت: محاسبات، بررسی، مدارک و مستنداتمان نشان می دهد 97 درصد  مدیران ما پاک دست هستند، در فرمایشات مقام معظم رهبری بحث 95 است و می‌فرمایند در زمان طاغوت 95 درصد فاسد بودند و پنج درصد انسان سالم و پاک دست وجود داشت ولی در جمهوری اسلامی ایران 95 درصد آدم‌های پاک دست، سالم و متدین هستند.

 

وی افزود: سعی می‌کنیم این نگاه در داخل دیوان محاسبت جاری شود و دوره‌های آموزشی و روش های مشاوره‌ای راه‌اندازی شده است؛ لرستان در بخش بودجه‌ای یکی از استانهای پاک در حوزه سلامت مالی است، در بحث جذب اعتبارات آماری که اداره کل ما دارد اعتباراتی که آمده جذب نشده است، برای رضای خدا و به خاطر مردم کمی آبرو بگذارید، اگر این تخصیص‌ها را شش ماه گذشته جذب می‌کردیم پنج برابر الان می‌توانستیم با آن کارکنیم، اگر ارزش این پول برقرار بود و ارزش را از دست نمی داد مشکلی نبود، الان هم خدمت‌رسانی دیر شده و هم ارزش پول از دست رفته است.

 

رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد: تورم برای ما کشنده است و ارزش ثروت ما را از بین می‌برد، مدیر کارآمد و دلسوز باید از پول به نحو احسن استفاده کند؛ هیئت ویژه مربوط به پروزه های سیل و پرداخت خسارت‌ها در خدمت شما است و هر تصمیمی که گرفته شود جوابگو هستیم و نگران نباشید.

 

وی بیان کرد: 800 میلیارد را الان جذب کنید و نگذارید ارزشش از دست برود، یک روز هم برای ما یک روز است و خودم در این راستا نیز کمک می‌کنم؛ 99 درصد معاملات توسط سامانه ستاد باشد، لرستان جز استانهای متوسط در معاملات سامانه ستاد است.

 

آذر تصریح کرد: یکی از معضلات کشور این است که نمی‌دانیم حکومت ما چقدر دارایی دارد، اموال را باید شناسایی و ثبت کنیم؛ همچنان یکی از نقاط آسیب در دستگاه‌های اجرایی دولتی ضعف کنترل های داخلی است، سعی شود این فرآیند کنترل های نظارتی و مالی را تقویت کنید.

 

وی گفت: همچنان گزارشات مستندی در مورد فاکتور سازی داریم که گاهی به نیت خیر است ولی جرم محسوب می‌شود؛ گزارشی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تهیه می‌کنیم که حسابرسی اقتصاد مقاومتی است و برای دفتر حضرت آقا ارسال می‌کنیم که برش استانی را برای استانها ارسال می‌کنیم؛ در شاخص‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی استانها را سه دسته کرده ایم که لرستان در حوزه استانهای خوب نیست، اگر می‌خواهید از شر این قانون رسی تا حدودی خلاص شوید و با حسابرسان دیوان محاسبات عملکردی و محاسبه کنید استقرار نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در دستگاه‌ها را داشته باشید.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، دوره آموزشی طرح ارتقا قاریان استان یزد با تدریس استاد علی‌اکبر کاظمی و حمایت و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان آغاز شد.
 
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری دوره آموزشی ارتقا قاریان در حوزه آموزش‌های تخصصی رقم می‌خورد گفت: این دوره امسال ویژه قاریان ممتاز استان برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی اضافه کرد: این دوره با حضور ۱۵ نفر از قاریان جوان و برجسته سراسر استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. 
وی ادامه داد: این دوره با هدف آماده‌سازی بیشتر این قاریان جهت شرکت در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی