Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حاتمی گفت: امنیت منطقه تنها توسط کشور‌های منطقه قابل تأمین است و حضور نیرو‌های بیگانه نتیجه‌ای جز ناامنی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در گفت‌وگوی تلفنی با وزرای دفاع کویت، قطرو عمان با تأکید براینکه امنیت منطقه تنها توسط کشور‌های منطقه قابل تأمین است و حضور نیرو‌های بیگانه نتیجه‌ای جز ناامنی و بی‌ثباتی به دنبال نخواهد داشت گفت: ائتلاف نظامی که آمریکا به بهانه تأمین امنیت کشتیرانی که به دنبال تشکیل آن است تنها موجب افزایش بیشتر ناامنی در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تبریک حلول ماه ذی الحجه و عید سعید قربان به وزرای دفاع کویت، قطر و عمان گفت: ما خود را متعهد به امنیت منطقه و به ویژه خلیج‌فارس می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران از هیچگونه اقدامی جهت حفظ امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان فروگذار نکرده و امنیت منطقه فصل مشترک ایران و سایر همسایگان در خلیج‌فارس است و لذا معتقدیم امنیت می‌بایست توسط کشور‌های منطقه تأمین شود وکشور‌های منطقه باید در این زمینه وارد گفتگو‌های سازنده شوند.

 

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه توسعه روابط با همسایگان از اصول اساسی سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است گفت: در همین چارچوب همواره بر حفظ روابط با برادرانمان در خلیج‌فارس تأکید نموده‌ایم؛ هر چند در طول دهه‌های گذشته برخی عوامل خارجی تلاش داشته‌اند میان همسایگان فاصله ایجاد شود.



او تصریح کرد: آمریکا عامل اصلی ناامنی در منطقه است و معتقدیم امنیت می‌بایست برای همه کشور‌های منطقه باشــد و ناامنی در هریک از کشور‌ها و یا علیـــه یکی از کشــور‌ها را قابل قبــول نمی‌دانیم و معتقدیم منطقه نباید جولانگاه حضور بیگانگان شود؛ ائتلاف نظامی که آمریکا به بهانه تأمین امنیت کشتیرانی آن را دنبال می‌کند موجب افزایش بیشتر ناامنی خواهد شد.

 

وزیر دفاع با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر ادعا و اظهار تمایل مقامات صهیونیستی برای پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا در منطقه اظهار داشت: چنین اقدام احتمالی بسیار تحریک کننده بوده و برای منطقه می‌تواند عواقب فاجعه باری به دنبال بیاورد.



در ادامه این مذاکرات شیخ ناصر صباح الاحمد الصباح، معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع دولت کویت نیز با اظهار تمایل به تقویت روابط دو کشور ایران و کویت گفت: ما به جایگاه تعیین کننده و موثر ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه احترام می‌گذاریم و ملت و دولت ایران نیز در دوران حمله صدام به کویت حسن همسایگی خود را به اثبات رساندند.

 

دکتر خالد بن محمد بن عبدالله العطیه معاون نخست‌وزیر و وزیر مشاور در امور دفاعی دولت قطر نیز در گفت‌وگو با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: هیچ تردیدی نداریم که امنیت منطقه باید توسط کشور‌های دو سوی خلیج فارس تأمین شود و جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار مهم جهت حفظ و تأمین امنیت خلیج‌فارس است.

 

بدر بن سعود البسیدی وزیر دفاع سلطنت عمان نیز در گفت‌وگو با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برلزوم مشارکت کشور‌های منطقه در حفظ امنیت آب‌های منطقه و تداوم هماهنگی و همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و عمان به ویژه نیرو‌های دریایی دو کشور برای حفظ امنیت تنگه هرمز تأکید کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد ازدواج اردبیل کویت امیر حاتمی قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات