Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پیگیری ویژه برای موضوع سخت و زیان آور بودن کار خبرنگاری خبرداد. مصطفی سالاری روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا و در پی درخواست مکرر خبرنگاران که حتی در نشست خبری خود در روز سه شنبه گذشته به مناسبت روز خبرنگار موضوع سخت و زیان آور بودن کار خبرنگاران را مطرح کردند، اظهار داشت: از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی خواسته شده که این مساله را به صورت جدی پیگیری کند تا به نتیجه مطلوبی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعباس تقی پور مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در این نشست خبری به عنوان یک درخواست از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست که نگاه ویژه ای به خبرنگاران داشته باشد نه اینکه امتیاز خاصی به خبرنگاران داده شود. چون مساله سخت و زیان آور بودن کار خبرنگاری از سال ۷۴ مطرح است اما تکلیف آن روشن نیست و خواهان این هستیم که دستور ویژه ای به این موضوع داده شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این باره به مدیرکل روابط عمومی تامین اجتماعی گفت: شما به عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی محور کار را به دست بگیرید تا این موضوع پیگیری جدی شود و اگر نکاتی است که در این زمینه در کمیته ویژه این سازمان تایید شده اما معطل مانده است حتما به فوریت انجام شود. سالاری خاطرنشان کرد: حتی معتقدم اگر موردی است که نیاز به تسریع دارد ما همکاری می کنیم البته چون مرجع اصلی آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، آنها باید رسیدگی کنند اما امیدواریم سریع تر این مشکل حل شود اگرچه در صورتی که فهرست خبرنگاران مشمول سخت و زیان آور به ما داده شود حتما نگاه ویژه خواهیم داشت و پیگیری خواهیم کرد.   محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پیشتر گفته بود که آیین اجرایی قانون تامین اجتماعی برای تعیین مشاغل سخت و زیان آور نیازمند بازنگری و اصلاح است. برخی مفاد این قانون به مصوبه هیات وزیران نیاز دارد و بخشی هم که به اصلاح قانون نیازمند است باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. وی درباره شمول مشاغل سخت و زیان آور در قانون تامین‌ اجتماعی برای همه خبرنگاران خبرگزاری ها اظهار داشت: در قانون فعلی عدم شمولیت وجود دارد که باید در آیین نامه اجرایی، اصلاحات را اعمال کنیم. در این قانون تنها این ایراد وجود ندارد و برخی مفاد آن نیز برای این که شمول آن همه خبرنگاران را دربرگیرد، دچار اشکلاتی است که در حال احصا آنها هستیم. شریعتمداری در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری، گفت: در قانون مفهوم عام خبرنگاری را مورد تاکید قرار داده ایم، این موضوع همه خبرنگاران و حتی خبرگزاری ها را نیز شامل می شود. در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری صورت جلسه ای تهیه می کنیم و اگر نیاز به مواد قانونی باشد تصویب و اصلاح لازم انجام می شود، حتی این اصلاح قانون ممکن است مصوبه شورای وزیران را بخواهد. وی همچنین اخیرا در نامه ای به تذکر جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص این که «به چه دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سختی کار خبرنگاران و اهالی رسانه را نمی پذیرد»، پاسخ داد. وی در این نامه نوشت: مستند به ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی تبصره (۲) الحاقی ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، موضوع تصویب نامه هیات وزیران در سال ۸۶، شغل خبرنگاری صراحتاً به عنوان مشاغل سخت و زیان آور عنوان شده و مصادیق آن طی مصوبات هیات وزیران در سال ۸۳ تصریح شده است./ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر نیاز جدی خوزستان به بیمارستان ویژه چشم گفت: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده است علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

محمدحسین سرمست اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند و بیش از ۳۰ عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود