Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسلامی در این بازدید در جریان روند مراحل بازسازی قرار گرفت و دستورهای لازم در حوزه راه و ساختمان را به منظور ارائه خدمات بهتر به سیل زدگان صادر کرد.

اکنون مراسم سخنرانی وزر راه و شهرسازی در روستای چم دیوان در حال برگزاری و قرار است عملیات اجرایی قطعه اول محور آسیب دیده خرم آباد - پلدختر با حضور وی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۱ دستگاه پل بزرگ در جاده های ارتباطی لرستان که در سیل فروردین ماه امسال تخریب شده بود، احداث و امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بازگشایی می شود.

پل های دوآب، پل چم شهران، پل زیودار، پل چم مهر، پل حیات الغیب، پل شاهیوند، پل بیشه، پل بابازید، پل قلایی، پل کلات زیودار و پل طاق عباس علی طی ماه‌های گذشته با تلاش شبانه روزی احداث و بازسازی شده است.

با بهره برداری از این پل‌ها زمینه ارتباط بین شهرها و روستاها و جابجایی کالاهای اساسی و مسافر تسهیل و تسریع می شود.

برای بهره برداری از این پل‌ها به طول ۸۳۰ متر و ۸۸۹ تن وزن بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که سه هزار و ۱۷۹ خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

پل دوآب از نوع خرپایی در کیلومتر ۳۵ محور خرم‌آباد - پلدختر با ۶۳ متر طول و ۱۰۸ تن وزن، پل چم شهران و زیودار در بخش معمولان هرکدام به ترتیب با ۶۹ متر طول و ۱۱۸ تن وزن و ۵۴ متر و ۹۲ تن وزن بازگشایی خواهند شد.

همچنین پل چم مهر در کیلومتر ۲۵ جاده پلدختر - ایلام با ۱۲۶ متر و ۲۱۷ تن وزن و پل حیات الغیب در مسیر خرم آباد - پل دختر با ۴۵ متر و پل شاهیوند نیز در جاده اتصالی خرم آباد - کوهدشت با ۳۶ مترطول و ۴۸ تن وزن احداث شده و زیر بار ترافیک می رود.

در ادامه پل بیشه در محور سفید دشت- خرم آباد با ۳۶ متر طول و ۶۲ تن ، پل بابا زید در محور پلدختر و کوهدشت با ۲۵۰ متر طول خاکریزی پشت آن، پل قلایی در بخش فیروزآباد با ۴۵ متر و ۸۰ تن، کلات زیودار در محور خرم آباد با ۶۰ متر طول و ۱۰۴ تن و پل طاق عباس علی با ۴۶ متر و ۶۰ تن بازگشایی می شوند.

سیل فروردین ماه ۹۸ علاوه بر خسارت های بسیار در حوزه های مختلف، حدود یکهزار و ۲۰۰ متر از جاده ها و صدها دهنه پل را تخریب کرد که جاده ۱۲۰ کیلومتری خرم آباد - پلدختر نمونه بارز خسارت سهمگین سیل به زیرساخت های ارتباطی است.

/۶۰۶۰/۷۲۶۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ترافیک راه و شهرسازی سیل کالاهای اساسی وزیر راه و شهرسازی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر خبر داد.

سردار یحیی الهی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا و در پی کسب خبری مبنی بر انتقال نهادهای دامی قاچاق در یکی از مناطق شهرستان پلدختر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران به ۳ دستگاه خودرو کامیون مظنون که پس از توقیف و بازرسی از خودروها ۵۲ تن جو دامی یارانه‌ای و ۶۰ کیسه آرد به وزن ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم  خارج از شبکه توزیع فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه ۳ نفر در این رابطه دستگیر شده است، گفت: متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

سردار الهی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و فعالیت‌های مجرمانه و غیرقانونی مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به  پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • آب‌گرفتگی شدید در روستاها و جاده‌های پلدختر
  • تصادف مرگبار در جاده جنت آباد قم
  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز