Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فیصل دانش در نشست خبری رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار ادامه داد  : هرکسی بر صندلی شورا بنشیند دچار چالش‌هایی می‌شود، تفکر گروهی ما آن‌قدر رشد نکرده تا بتوانیم کار گروهی انجام دهیم و باید پختگی در افکار ما ایجاد شود تا توجه بیشتری به دموکراسی شود، ما باید تاب و تحمل انتقادات یکدیگر را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : ما بیش از هرزمانی در شورای پنجم با مردم و تمام محلات شهر بندرعباس ارتباط داریم، شاید نفوذ ما در محلات متفاوت باشد اما سعی کردیم حتی در بودجه 98 شهرداری نیز تمامی محلات را ببینیم.

دانش با بیان اینکه در گذشته نگاه شوراها به حضور خبرنگاران در صحن علنی شوراها مثبت نبود اما امروز برای حضور خبرنگاران در صحن شورا کمبود صندلی داریم و از این امر بسیار خرسندیم، ادامه داد : ما در شورای پنجم سعی کردیم ارتباط و پاسخگویی خود به خبرنگاران را افزایش دهیم و ابزارهای زیادی را برای اطلاع‌رسانی به کار گرفته‌ایم.

دانش عنوان کرد: شورای پنجم از ابتدای کار خود تا امروز 130 جلسه رسمی داشته که در مقایسه با شوراهای گذشته قابل‌توجه است، با وجود اختلاف‌نظرهایی که بین اعضا وجود داشته اما این تعداد جلسه به این معنی است که حدود 300 جلسه کمیسیون داشته‌ایم و اعضای شورا زمان زیادی برای مطالبات مردم صرف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا در کمیسیون‌های مختلفی که در ادارات مختلف برگزار می‌شود به‌عنوان نماینده مردم حضور پیدا می‌کنند، هرکدام از اعضا نقشی را در کمیسیونی دارند و اگر این افراد نبودند امروز شورایی چنین فعال نداشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: در سال دوم شورای پنجم تشکیل جلسات منظم هیئت‌رئیسه شورا برای اولین بار صورت گرفت، سعی کردیم این تفکر که فکر جمعی باید بر فکر فردی مسلط باشد را جا بیندازیم.

این مسئول بیان کرد: کنترل تنظیم کمیسیون‌های تخصصی شورا در زمان مشخص با افراد مشخص را در یک سال گذشته داشتیم، در یک سال گذشته پاسخگویی شهرداری افزایش داشته و جلسه‌ای نبوده که شهردار را دعوت کنیم و حضور نداشته و پاسخگوی اعضای شورا نباشد.

وی اضافه کرد: در بحث روابط عمومی ارتباط خود با خبرنگاران را افزایش دادیم و اتفاقات خوبی در شورا افتاد، خدمات روابط عمومی به اعضای شورا نیز بدون تبعیض صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: درزمینۀ  خبررسانی ماهنامه‌ای تحت عنوان «شورانامه» ایجاد و اخبار یک‌ماهه شورا را در این ماهنامه منتشر کردیم، همچنین سامانه 137 را تحت عنوان سه‌شنبه‌های پاسخگو برای پاسخگویی بدون واسطه به شهروندان راه‌اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: هر خبرنگاری تا زمانی که نظم شورا را بر هم نزند آزاد است برای تهیه خبر، فیلم‌برداری، عکاسی و مصاحبه در صحن شورا حضور به هم رساند.

وی از اقدامات شورا در یک سال گذشته به راه‌اندازی کانال آپارات برای نمایش فیلم‌ها و اپلیکیشن شورای اسلامی شهر بندرعباس برای نمایش مشخصات اعضا و مصوبات شورا  ، وصل شدن به شبکه دولت برای مکاتبه با دولت و تحول جدی در حوزه اداری شورا ، تعیین مدیر مالی و اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس ، کنترل دقیق حضوروغیاب پرسنل، نظم در مکاتبات اداری، به‌روزرسانی چارت اداری شورا و شرح وظایف پرسنل و تعدیل نیروی مازاد در شورا ، ایجاد حساب جدا برای شورا و تعیین رسیدن به  استقلال مالی و ... اشاره کرد .

دانش اضافه کرد: شورا در یک سال گذشته نظارت ویژه‌ای درزمینهٔ بودجه داشته‌ایم و کمیسیون بودجه وقت زیادی را در این زمینه صرف کرده است،  سال 98 بودجه شهرداری از 515 میلیارد تومان به 870 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و روش جدیدی در لایحه بودجه برای افزایش نظارت شورا در بودجه شهرداری به کار بردیم.

وی اظهار کرد: از اتفاقات خوب دیگر انتخاب تیم مشاورین بوده است، دامنه کار شورا بسیار وسیع بوده و شش کمیسیون دارد و دامنه کار هر کمیسیون نیز بسیار وسیع و معلومات اعضای شورا و هر مشاور محدود است و مجموع مشاورین در این زمینه می‌توانند یاری‌رسان باشند و خبرنگاران نیز با اطلاع‌رسانی و انتقادات خود می‌توانند کمک زیادی برای اصلاح ایرادات داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: فرماندار شهرستان بندرعباس نیز همیشه همراه ما بوده و همراهی امروز در مقایسه با شوراهای ادوار بسیار خوب و نزدیک بوده است.

دانش تصریح کرد:   انتظارات مردم از عملکرد دولتمردان نشاءت می‌گیرد، انتقاد از عملکرد شورا به این دلیل است که اطلاعی از اختیارات قانونی شورا ندارند، اگر یکپارچگی مدیریت شهری مانند سایر نقاط جهان عملی می‌شد بسیاری از انتظارت مردم از شورا منطقی بود.

وی عنوان کرد: مسائل اقتصادی، بافت فرسوده شهر بندرعباس و بسیاری معضلات دیگر مربوط عملکرد دولت است، اینکه شورا تبدیل به شورای شهرداری شده حرفی کلیشه‌ای بوده و واقعیت ندارد، ما باید صرفه و صلاح شهرداری و شهروندان را مطابق قانون در نظر بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: انتقاد کردن ساده است و مهم این است که راهکار اساسی ارائه دهیم، ما تنها می‌توانیم طرح و لایحه در شورا ارائه دهیم، اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و باید به آن‌ها مشاوره، انتقاد و کمک داده شود.

دانش بیان کرد: با دعوت مدیران به صحن شورا قصد افزایش تعاملات بین مردم و مدیران را داریم اما اختیارات قانونی نداریم خیلی از وقت‌ها مطالبات مردم، اختیارات شورا و حتی وظایف و دستورالعمل‌های مدیران همخوانی ندارد دست ما بسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: امروزه طریقه ارتباطات متفاوت است، بسیاری از ارتباطات ما نیز در فضای مجازی بوده و به ارتباط فیزیکی ختم نمی‌شود.

دانش افزود: دلیل اینکه شورا و شهرداری بودجه سال 98 شهرداری را در سایت رسمی خود برای مشاهده عموم مردم قرار نداده را پیگیری خواهم کرد، شورا نهادی جوان و بیست ساله است و به‌اندازه سنش از آن انتظار داشته باشیم.

خبرنگار :  جمیله دبیری نیا

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی جهان دموکراسی شورای اسلامی شهر قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح پنج شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که با حضور فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: کارگران شهرداری از تعویض در پرداخت بیمه شأن گلایه مند هستند و باید مشکل بیمه این قشر زحمتکش توسط شهرداری برطرف شود.

وی یادآور شد: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا گفت: رضایتمندی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه رضایتمندی ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است و رضایتمندی این افراد می‌تواند به کل شهر و مردم سرایت کند لذا برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم با تأمین اجتماعی صورت بگیرد و به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی همچنین به مطالبه شهرداری از راه و شهرسازی استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی پرداخت و افزود: در این جلسه مصوب می‌کنیم که ۲ هکتار از ۲۰ هکتار خالص مسکونی که شهرداری از راه و شهرسازی طلب دارد ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز بازگردد.

استاندار کردستان با اشاره به بند (ت تبصره ۶) بیان کرد: انتظار داریم وجود اینگونه مشکلات را انتقال دهید تا پیگیری‌های لازم را از طریق وزارتخانه‌های ذیربط انجام شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها یک مجموعه گسترده با دایره فعالیت و وظایف زیاد هستند، براساس تجربه کاری که در این نهاد داشته‌ام معتقدم هیچ دیواری کوتاه‌تر از شهرداری نیست و هرکس زورش به هر جا نرسد روی شهرداری جبران می‌کند.

استاندار کردستان فعالیت شهرداری را فرصتی برای انجام کارهای اثرگذار و ماندگار خواند و بیان کرد: شهرداری‌ها از اصلی‌ترین نهادهای خدمات‌رسانی در نظام محسوب می‌شوند و اگر مردم از خدمات شهری رضایت نداشته باشند آن را به کل نظام تسری می‌دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه عملکرد شورا و شهرداری در فضای رسانه‌ای به صورت غیرمنصفانه نقد می‌شود نباید اجازه دهیم این روند ادامه پیدا کند، گفت: اعضای شورا و شهرداری‌ها باید مساله و مشکلات را در صحن حل کنند و در فضای رسانه‌ای از این عملکرد دفاع نمایند، چرا که عملکرد شهرداری نتیجه تصمیم‌گیری شورا است.

استاندار کردستان اضافه کرد: شهردار و معاونین شهردار باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند و اینکه شهرداری همیشه مورد نقد هستند طبیعی است اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

وی در ادامه مصلحت مردم را مهمترین نکته دانست و گفت: در مورد برخی مشکلات در زمینه اراضی قولنامه‌ای و غیره مصالح مردم باید همواره مورد نظر قرار گیرد و در چارچوب قوانین به مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه فضای تعاملی بین شورا و مجموعه مدیریت شهری موجب دلگرمی مردم می‌شود، تصریح کرد: بی‌اعتمادی که امروز وجود دارد، محصول بردن برخی مسائل در فضاهای رسانه‌ای است و خوشبختانه اعتماد خوبی نسبت به مسؤولان در جامعه استان وجود دارد، نباید اجازه دهیم این فضای مطلوب اعتماد از بین برود.

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحدهای تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم.

کد خبر 6094847

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم