Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:44:17 GMT

۳ هکتار از مزارع کشاورزی مهاباد طعمه‌حریق شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۸۱۴۱

۳ هکتار از مزارع کشاورزی مهاباد طعمه‌حریق شد

رحمان احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت تماس‌ مردمی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در نزدیکی «سه‌راهی ترشکان» در مزارع گندم درو شده اتفاق افتاد و آتش‌نشانان با حضور و عملیات به موقع مانع گسترش آتش‌سوزی به مزارع همجوار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امسال با توجه به پوشش گیاهی مناسب در مراتع و جنگل‌های این شهرستان احتمال آتش‌سوزی در این مناطق به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است، از این رو شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریقی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.

احمدی تاکید کرد: بی احتیاطی و توجه نکردن به هشدارها از سوی شهروندان و کشاورزان در یک ماه اخیر موجب بروز آتش‌سوزی در بیش از ۳۰ هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی این شهرستان طی یک ماه گذشته شده است.

سال گذشته ۲۰۰ مورد آتش‌سوزی در مراتع مهاباد اتفاق افتاده بود که در این آتش سوزی‌ها در مجموع ۱۲۰ هکتار از مراتع طعمه حریق شد.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن را مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار را مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه را مراتع درجه سه با پوشش ضعیف تشکیل می‌دهد، در این شهرستان بیش از یکهزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌ مصنوعی و ۸۸ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.  

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد