Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورتاکید کرد: از ۱۰۴ ایستگاه راه آهن و ۵۴ فرودگاه کشور، کمتر از ۵۰ درصدشان سرویس خدمات ویژه معلولین دارند که زیبنده کشورمان نیست.  هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور به ریاست معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف عضو ستاد تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مهدی جمالی نژاد در این جلسه بیان کرد: ارایه خدمات ویژه معلولان در دانشگاههای دولتی و آزاد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری و گزارش شده است.   معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بررسی ۵۵۸ واحد دانشگاهی آزاد در کشور گفت: فقط ۶۴ درصد ورودی های این واحدها، ۱۸ درصد سرویس های بهداشتی، ۳۹ درصد آسانسورها و ۴۴ درصد سطوح شیبدار مناسب سازی شده و این پایش در دانشگاههای دولتی هنوز انجام نشده است.   وی افزود: ارائه خدمات ویژه معلولان در امور بانکی از بانک مرکزی پیگیری و نتایج جلسات مرتبط با حوزه گردشگری و مناسب سازی اماکن مربوطه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه آتی ستاد ارائه شود.    جمالی نژاد، پیگیری تدوین استاندارد بالابرها از سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و پیگیری رعایت ضوابط معلولان در ساخت و سازها به ویژه در شهرها و روستاهایی که درگیر سیلاب بوده اند را خواستار شد.    وی در ادامه اظهار کرد: کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با حضور معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرهای کشور، نمایندگان سازمان حمل و نقل جاده ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاههای کشور، سازمان ملی استاندارد و سازمان بنادر و کشتیرانی تشکیل شود.   وی تصریح کرد: از ظرفیت پژوهشی دانشگاهها در زمینه مناسب سازی نیز استفاده شود.   جمالی نژاد از برگزاری جشنواره فیلم های کوتاه با موضوع تشویق و ترویج مناسب سازی توسط سازمان های مردم نهاد عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سال آینده خبر داد.    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: ضوابط و مقررات در حوزه مناسب سازی به هنگام شده و در فرآیند طرح و تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: در ۷۶ درصد شهرداری ها چک لیست مناسب سازی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی اعمال می شود.    جمالی نژاد همچنین از ارزیابی عملکرد و نحوه تشکیل ستادهای استانی هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کرمان رتبه های اول تا سوم را بدست آورده اند و استان سمنان کم کارترین استان در این موضوع بوده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با آقای حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادات‌ دکتر امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسراییل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل