Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@08:05:15 GMT

خبرنگاری با زندگیم عجین شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۸۷۸۵

خبرنگاری با زندگیم عجین شده است

ابوالفضل کارگر ابرقوئی برادر تنها شهید خبرنگار شهرستان ابرکوه که یکی از اتاق‌های خانه‌اش را به فعالیت حرفه‌ای خود اختصاص داده و بیش از ۲ دهه نیز سابقه همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی را در سوابق حرفه ای خود دارد، به مناسبت روز خبرنگار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  فعالیت خبری را از سال ۱۳۵۹ بعنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی که روزنامه نوپای انقلاب بود، آغازکردم که با توزیع پنج نسخه روزنامه جمهوری در سال ۵۹ آغاز شد در سال ۱۳۶۰ به ۱۲۰ نسخه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع روزنامه که با یک موتور گازی در آن زمان در فصل سرما و گرما انجام می شد، کار خبری را که بیشتر خبرها حوزه ایثار وشهادت مانند اعزام به جبهه، کمک به جبهه ها، تشیع پیکر پاک شهدا و .... بود تهیه وساعت‌ها برای ارسال آن در صف مراجعان شرکت مخابرات می ایستادم تا نوبتم شود و به موقع اخبار را برای تهران ارسال کنم.

این خبرنگار بیان کرد:  کار خبر رسانی آنقدر برایم اهمیت داشت و جدی بود که از بعضی مسافرت‌ها و امور تفریحی با خانواده ام صرف نظر می کردم.

کارگر اضافه کرد: در  سال‌های ۶۰ تا ۶۴ برادرم ، شهید علی اکبرکارگر بردادرم نیز به عنوان خبرنگار و توزیع کننده روزنامه جمهوری اسلامی با من همکاری ویژه‌ای داشت تا اینکه در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ بهدرجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۶۳ به عنوان نماینده و خبرنگار روزنامه اطلاعات فعالیت خود را در شهرستان ابرکوه ادامه دادم و از اواخر سال ۱۳۶۶ به عنوان خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) فعالیت گسترده خبری خود را در این رسانه ملی آغاز کردم که این همکاری تا سال ۹۶ به مدت ۳۰ سال تداوم داشت و هنوز هم گاهی مطالبی در اختیار این رسانه پرسابقه کشور قرار می دهم.

کارگر یادآورشد:  در سال ۱۳۶۷ هم به عنوان خبرنگار صدا و سیمای مرکز یزد به جبهه اعزام شدم و اخباری از حضور رزمندگان تیپ الغدیر یزد در جبهه ها را که در موقعیت شهید موحدین ، گتوند و منطقه غرب کشور شاخ شمیران مستقر بودند، ثبت و منتشر کردم.

این خبرنگار با گرامیداشت یاد خاطره شهید صارمی خبرنگار شهید ایرنا و دیگر شهدای عرصه خبر ، تصریح کرد: هم اکنون هم در منزل شخصی با عشق وعلاقه به کار خبری در رسانه های مختلف از جمله شورای تحریریه دو هفته نامه ۱۵ دی ابرکوه که به افتخار سفر مقام معظم رهبری در ۱۵ دی ۱۳۸۶ به ابرکوه، به این عنوان نام گذاری شده فعالیت دارم.

سیدمهدی میر افضلی، احمد اخلاص، احمد اخباریه، ناصر دادرس، حمید دانشجو، سیدجلیل ساداتی و علی اکبر کارگر ابرقویی از شهدای استان یزد هستند که در رسانه فعالیت می کردند.

استان یزد در مجموع سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرده که ۲۰ نفر از آنها  در زمره خبرنگاران و عکاسان شهید محسوب می شوند .

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار پرسش از خبر ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!

به گزارش خبرآنلاین برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در حال حاضر در منگنه گیر کرده، از یک طرف جنبش حماس برای تحقق خواسته‌های خود از جمله توقف جنگ فشار می‌آورد و از طرف دیگر دولت بایدن به نتانیاهو برای نشان دادن انعطاف بیشتر و تلاش جهت رسیدن به یک قرارداد تبادل اسرا فشار وارد می‌کند.

به نقل از ایسنا این رسانه‌ها در ادامه تاکید کردند شدت فشار آمریکا تعیین خواهد کرد که آیا نتانیاهو به تلاش‌های واشنگتن پاسخ خواهد داد یا نه.

به نوشته روزنامه عبری زبان «هاآرتص»، اقدامات آمریکا تاثیر جدی بر تداوم تحولات خواهد داشت، همینطور واشنگتن پیشنهاد داد امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در راس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سرپوش گذاشته شود.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت در صورتی که نتانیاهو از عملیات رفح امتناع نکند، این به معنای اعمال محدودیت‌هایی بر تسلیحات آمریکایی برای ارتش اسرائیل در کنار تشدید محاصره بین‌المللی آن است.

همچنین این روزنامه نوشت تحریم اقتصادی که ترکیه اعلام کرده، تنها آغاز خبرهای بد است و احتمالا در ادامه تحریم‌های دیگری نیز اعلام شود.

هاآرتص در ادامه افزود تهدید صدور حکم‌های بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مسؤولان اسرائیلی از سوی دادگاه لاهه، خواب را به ویژه از چشمان نتانیاهو ربوده چرا که او مستقیماً هدف این حکم‌ها قرار دارد.

تظاهرات برای امضای یک قرارداد تبادل فوری، برکناری کابینه نتانیاهو و آغاز انتخابات زود هنگام شهر تل‌آویو را در برگرفته و خانواده‌های اسرای صهیونیست در آنها مشارکت دارند.

این خانواده‌ها با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص جان فرزندانشان وجود دارد و پس از آنکه تعدادی از آنها در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نوار غزه کشته شدند، کابینه نتانیاهو را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا قرارداد تبادل جدیدی را با گروه‌های مقاومت فلسطین امضا کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903412

دیگر خبرها

  • کنایه تند روزنامه جمهوری اسلامی به مهدی نصیری
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت