Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:08:08 GMT

نظام تعلیم و تربیت نیازمند اصلاح مداوم است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۸۸۳۴

نظام تعلیم و تربیت نیازمند اصلاح مداوم است

به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در آیین افتتاح تالار یکهزار نفری فرهنگ خرم آباد اظهار داشت: باید آموزش و پرورش را به سمت ارتقا کیفیت سوق دهیم، اکنون نظام تعلیم و تربیت از خیلی از مسایل رنج می برد و باید تعهد کنیم تا از این رنج ها آن را رها شود.

وی بیان کرد: باید اصلاح مدل های نظام تعلیم و تربیتی را دردستور کار قرار داد، بیش از ۶۰درصد سند تحول بنیادین راهکارهای تاسیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هیچ وزارتخانه ای به اندازه آموزش پرورش نقش کلیدی ندارد و سرمایه های انسانی را تربیت می کند.

وی اضافه کرد: قانون نظام تعلیم و تربیت با سایر ادارات اداره می شود و بسیاری از فرصت های خلق ثروت و منابع جدید را از ما می گیرد و باید کاری کرد این نظام با قوانین خاص اداره شود و این کار را انجام می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تیمی ایجاد شده و قانون خاصی را در تعلیم و تربیت تدوین و تصویب می کند که بتواند استانداردهای لازم را ارتقا دهد.

حسینی یادآور شد: همه باید بر آیین نامه ها و رویه های موجود تمرکز پیدا کرده و لوایح و طرح ها استخراج تا فرصت های را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یک معبر خوب برای ایجاد منزلت این قشر است، هم اکنون این صندوق اکنون به آرامش رسیده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امروز فرهنگیان با گذراندن چالش ها میانگین دریافتی شان ۱۵تا ۲۰ میلیون می باشد همچنین ۶۲۰ میلیارد تومان سود سال گذشته از صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی گفت: همه دارایی های صندوق متعلق به فرهنگیان است نباید در این صندوق مانند نظام بانکی عمل کرد و صندوق هویتی به جز فرهنگیان ندارد.

وی اظهارداشت: دارایی هایی در بخش های مختلف به سود می رسد باید به معلمان واگذار شود و با ظرفیت سازی ارتقا کیفیت و منزلت باید قشر فرهنگیان را ارتقا دهیم.

سرپرست وزارتخانه اموزش و پرورش افزود: یکی از عوارض نظام تعلیم و تربیت حجم عظیم برنامه های درسی در مدارس است، چرا باید ۱۲هزارو ۹۰۰ ساعت برنامه درسی از اول ابتدایی تا پایان دوران درسی داشته باشیم.

حسینی بیان کرد: چرا باید این میزان هزینه کنیم تا دانش آموزان غیرمهارتی افزایش یابند، در دنیا آموزش از ابتدا تا پایان هشت هزار ساعت است و معتقدم کمتر از این میزان ارتقا خواهیم یافت.

وی ادامه داد: مدرسه جعبه سیاه جامعه و کارگزار فکور جامعه است، رضایتنمدی مردم از مدارس بسیار بالا است.

وی بیان کرد: اگر در نظام کسی مسئولیتی را قبول می کند باید خودش را با مردم همراه کند و قدردان معلمان باشد همچنین تعلیم و تربیت را در اولویت قرار دهد و در بودجه ریزی این حوزه را در نظر بگیرد.

حسینی اضافه کرد: یکی از عوارض جدی نظام تعلیم و تربیت، نظام ساختار آموزش و پرورش از یک ساختار عمودی، با بروکراسی سخت و ساختار غیرخلاق است که برای لایه های پاینن رنج آور است.

وی ادامه داد: امروز لایه های متعددی چیده شده که از رابطه عمودی در رنج است باید این لایه ها را کم کنیم و قدرت خلق ثروت و ارتقا کیفیت را به مدارس واگذار کنیم.

وی گفت: رویکرد قدرت بخشی به مدرسه و امکان استفاده از نیروی انسانی باید در دستور کار باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سیل ویرانگر لرستان قهرمان را رنج داد و همراه مردم این استان مردم ایران رنج کشیدند، در این راستا مردم سیل مهربانی را برپا کردند.

حسینی بیان کرد: اول مهر امسال هیچ دانش آموزی در لرستان بدون کتاب، بدون معلم، بدون مدرسه نخواهیم داشت.

وی افزود: دولت و بخش خصوصی بیش از ۴۰۰میلیارد تومان کمک کرده است.

خبرنگاران آگاهی بخش جامعه هستند

وی با اشاره به روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با معلمان ویژگی مشترک دارند همانگونه معلمان کلید توسعه هستند خبرنگاران معلمان آگاهی بخش جامعه می باشند.

حسینی بیان کرد: خبرنگاران نوری هستند که خوبی ها و بدی ها را برای آکاهی به مردم نشان می دهند، آنها بهترین واسطه های بین مردم و مسئولین هستند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم به توسعه برسیم باید مدرسه را به جامعه و جامعه را به مدرسه تبدیل کنیم که خبرنگاران در این راستا می توانند به ما کمک کنند.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: اساس توسعه و پرورش انسان تربیت است و جامعه به شدت به تربیت افراد نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه معلم و تربیت بشر بیان کرد: تربیت پذیری انسان در ابعاد مختلف منجر به توسعه و تعالی جامعه می‌شود.

رمضانی از برگزاری ویژه برنامه‌ها به مناسبت روز معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: زنگ سپاس از معلم در مدارس گیلان نواخته می‌شود.

به گفته وی گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی گیلان، دیدار ۴۷ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب و همایش بزرگ تجلیل از مقام معلم تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه استان بیان کرد: ۶۴ درصد از معلمان با ثبت نام در سامانه در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که ۱۰۲ نفر از معلمین توسط تهران انتخاب شدند.

رمضانی با بیان اینکه معلم رودباری نمونه کشوری انتخاب شد، گفت: مرتضی بشیری معلم پایه متوسطه از شهرستان رودبار به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد.

تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان گیلان

وی با اشاره به تحول بخشی در حوزه آموزش و پرورش افزود: معلمان از لحاظ کیفیت آموزشی مورد ارزیابی ویژه قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای معلمین پایه آموزشی ابتدایی خبر داد و بیان کرد: ۲۸۹۰ نفر فرهنگی دیگر در سال جاری جذب آموزش و پرورش گیلان می‌شود.

رمضانی از جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد از طریق آزمون جذب نظام آموزشی گیلان می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی معلمین در سرفصل‌های مختلف آموزشی افزود: بسیاری از معلمان در آموزش و پرورش گیلان بازنشست شده که باید با تربیت و ساماندهی افراد جدید جایگزین شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

رمضانی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و اضافه کرد: تقویت و بهبود فضاهای آموزشی در گیلان استمرار خواهد داشت.

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در ۵ استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

کد خبر 6090835

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است