Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تائید کرد که نامه نماینده ایران به سازمان ملل در اعتراض به تحریم وزیر امورخارجه این کشور از سوی آمریکا به شورای امنیت ارائه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نامه مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در رابطه با تحریم وزیر امورخارجه ایران از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به جریان افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطر نشان کرد که دبیرکل سازمان از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا از هر اقدامی که وضعیت پر تنش کنونی را تشدید می‌کند، پرهیز کنند.

سطح اختلافات میان تهران و اشنگتن در یک سال گذشته از زمان خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و در پی آن، بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران شدت افزایش یافته است. آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه جمهوری اسلامی وزیر امورخارجه ایران را تحریم کرده است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز گذشته نیز در یک کنفرانس خبری گفت که امیدوار است دولت آمریکا راجع به حضور یافتن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، به مقررات این کشور به عنوان میزبان سازمان ملل پایبند باشد.

دوجاریک افزود: باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی در مجمع عمومی می‌افتد، نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما سازمان ملل الزاماتی طبق توافق کشور میزبان دارد و مطابق اصول، ما امیدواریم هر کشوری که مشمول این مقررات می‌شود، طبق آن عمل کند.

هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، روز ۱۷ سپتامبر در نیویورک برگزار خواهد شد و مذاکرات در سطح بالا، مطابق برنامه از ۲۴ سپتامبر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای در رابطه با تحریم ظریف به دبیرکل این سازمان تاکید کرد که تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل و اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد است.

وی با اشاره به اینکه حسب اعلام مقامات دولت فعلی آمریکا، این تحریم‌ها به دلیل نقش و جایگاه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اعمال شده است، تصریح کرد که این امر به خوبی نشان می‌دهد که رژیم ایالات متحده از دیپلماسی که یکی از بزرگترین دستاوردها برای حفظ صلح و امنیت میان ملل به حساب می‌آید، بیزار است.

روانچی این محدودیت را غیرقانونی و بخشی از سیاست کلی آمریکا در زمینه اجرای تروریسم اقتصادی علیه ایران دانست و افزود: این اقدام آمریکا نقض آشکار اصول اساسی حقوق دیپلماتیک، به‌ویژه اصل نقض ناپذیری مصونیت مقامات عالی رتبه خارجی، از جمله مصونیت وزرای امور خارجه، به عنوان یک هنجار و قانون پذیرفته شده جهانی دانسته است.

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه خود با تاکید بر اینکه جامعه جهانی باید رفتار غیرقانونی آمریکا را محکوم کند، همچنین خواستار ایفای نقش فعالانه دبیرکل سازمان ملل در برخورد با این روند خطرناک برای حقوق و روابط بین‌الملل، چندجانبه‌گرایی و یکپارچگی سازمان ملل شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف

 دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کار‌هایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم