Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:47:35 GMT

خبرنگاران باید به اولویت‌های کشور توجه کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۹۰۹۱

خبرنگاران باید به اولویت‌های کشور توجه کنند

معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: خبرنگاران باید به اولویت‌های کشور توجه کنند و انعکاس دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز مهدی فضائلی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که به همت بسیج رسانه استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: کرمانشاه در حوزه مطبوعات سابقه طولانی دارد که به بیش از یک قرن می رسد و این نشان دهنده ریشه دار بودن حوزه رسانه و مطبوعات در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری افزود: ثمره این سابقه طولانی باید حضور خبرنگاران خبره و قوی در استان باشد.

وی بیان داشت: روز خبرنگار به واسطه شهادت یک خبرنگار نامگذاری شده و جفاست که مناسبت های این چنینی را با لوح و جوایز پاس بداریم و به مقام شهید توجه نکنیم.

فضائلی لزوم توجه به بحث تکلیف گرایی شهید صارمی را مورد تاکید قرار داد و گفت:  تکالیف زیادی بر عهده خبرنگاران است که مهمترین آنها توجه به اولویت ها در تمام مسائل اعم از سیاسی، فرهنگی،  اجتماعی و... است.

معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: تشخیص اولویتها تکلیف ما را مشخص می کند.

وی تصریح کرد: تیتر یک هر رسانه مهمترین مسئله ای است که یک رسانه به مخاطب نشان می دهد و اگر یک مسئله حاشیه ای باشد مخاطب را به انحراف می‌کشاند و همین مسئولیت ما را سنگین می کند.

فضائلی گفت: گاهی اوقات اولویت ها را برخی جریانات سیاسی تعیین می کنند که اولویت نیست و ممکن است منطبق بر مسائل کشور نباشد.

معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبرییکی از اولویت های امروز را فهم این حقیقت دانست که امروز با آن مواجه هستیم که باید اول خودمان درست آنرا درک کنیم و آن هم تغییر در معادلات جهانی است که رخ داده و تحول بزرگی صورت گرفته که نمی توان راحت از کنار آن عبور کرد.

وی بیان داشت: تا چهار دهه قبل کل نظام سیاسی جهان به دو بلوک تقسیم شده بود و امروز این معادلات به هم ریخته است.

فضائلی ادامه داد: اگر کل دنیا 700 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه نظامی و دفاعی انجام داده‌اند آمریکا به تنهایی به همین میزان سرمایه‌گذاری کرده است و هنوز قوی ترین رسانه های دنیا را در اختیار دارد و پرنفوذترین به لحاظ سیاسی است، اما اتفاقی رخ داد که کشوری با چنین ویژگی هایی تبدیل شده به کشوری که اراده اش راهگشا نیست.

معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اظهار داشت: آمریکا دیروز با سرمایه‌گذاری حداقلی سود حداکثری داشت و امروز سرمایه گذاری حداکثری بدون سود و باضرر دارد تا آنجا که 7000 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده و شبانه به عراق سفر می کند.

وی تصریح کرد: آنچه در عراق موجب نفوذ معنوی ایران شده این است که رهبر انقلاب در دیدار با سران این کشور فرمودند ما عراق سربلند و قدرتمند را می خواهیم و تفاوت ما با آمریکا همین است که آنها به هرجا ورود می کنند  برای مردم آنجا تحقیر و چپاول آنها را دنبال می کند.
 
فضائلی گفت: آمریکایی ها فاکتورهای قدرت و ابزارهای اعمال آن را در اختیار دارند اما در کانون آن حکمتی وجود ندارد، آنها حقیقت هستی را کشف نکرده اند و دستگاه‌های محاسباتی آنها این را محاسبه نکرده است.

معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: اینکه موشک های محدود ما آنها را مرعوب کرده مصداق این است که خیر کثیر در قدرت کم و با حکمت است و صاحبان خرد این معادله را می فهمند.

وی بیان داشت: هر ملتی با چهار ویژگی مردم بزرگ، آرمانهای بزرگ، دشمن بزرگ و رهبری بزرگ می تواند قله های پیشرفت را فتح کند که این چهار فاکتور در جمهوری اسلامی در حد اعلی وجود دارد.

این مسئول در پایان تاکید کرد که خبرنگاران باید این حقایق را منعکس کنند و آنها در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، به مناسبت دوازدهم اردیبهشت‌، روز گرامیداشت مقام معلم، در آموزشگاه صائب ناحیه یک شهر اصفهان حاضر شد و با فرهنگیان شاغل در این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در این دیدار ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، فرارسیدن روز معلم را تهنیت گفت و اظهار داشت: آن چیزی که امروز جامعه ما نیاز دارد این است که بدنه عمومی مردم، مقام معلم را تکریم کند؛ معلم ارزش والای خودش را در میان عموم مردم دارد و عموم مردم حساب ویژه‌ای روی معلم باز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه معلمان، نقش کلیدی در فرایند انتخابات داشتند، افزود: ما در انتخابات، نظرسنجی‌های علمی مختلفی انجام دادیم و بررسی کردیم که مردم به کدام گروه‌های مرجع جهت پرسش و تحقیق در مورد کاندیداها مراجعه می‌کنند و مشخص شد که معلمان، از مهم‌ترین گروه‌های مرجع هستند.

جان‌نثاری، تکریم معلم را مسئله‌ای همگانی دانست و اظهار داشت: تکریم مقام معلم، وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و در جامعه دینی ما، هر روز باید مقام معلم ارزشمندتر باشد و این مسئله را باید از خودمان شروع کرده و معلمانمان را تکریم کنیم؛ چراکه باید بدانیم اگر روزی به جایی رسیده‌ایم، این معلمانمان بوده‌اند که در این راه، کوشیده‌اند عمر خود را صرف تربیت و رشد فرزندان این مرز و بوم کرده‌اند.

معاون سیاسی، امینی و اجتماعی استانداری اصفهان رشادت‌های معلمان استان اصفهان را برشمرد و عنوان داشت: یک روزی بنده نیز در همین مدرسه -مدرسه صائب- تحصیل می‌کردم و امروز، وظیفه داشتم تا به مناسبت فرارسیدن روز معلم، به صورت نمادین در این آموزشگاه حضور پیدا کنم و این روز را به فرهنگیان تبریک بگویم.

وی، چندبعدی نگری در فرایند معلمی را اصلی اساسی دانست و اذعان کرد: معلمان با نهایت مهارت، به تدریس دانش‌آموزان می‌پردازند و در کنار رفاقت با فرزندان این مرز و بوم، نقش کلیدی و مهمی در تربیت اخلاقی و دینی ایشان دارند و بنابراین همه ما نیز بخشی از هویت دینی خویش را مدیون معلمانمان هستیم.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمانه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اهدای شاخه‌گل و هدایایی از زحمات دبیران آموزشگاه صائب تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهر اصفهان، شهردار منطقه یک اصفهان نیز در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را همراهی کردند.

کد خبر 749857

دیگر خبرها

  • معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است