Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، "دیوید پترائوس"، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس اسبق سازمان سیا در گفتگویی با رسانه (RND) آلمان تشدید تنش‌ها با ایران در منطقه خلیج فارس را امکان پذیر دانسته و تاکید کرد که به اعتقاد او خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران مناسبات واشنگتن با متحدان اروپایی اش را خدشه دار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مناسبات بین آمریکا و آلمان نیز گفت که این دو کشور مناسبات بسیار عمیقی با هم دارند که از زمان پایان جنگ جهانی دوم مراحل پر تنشی را پشت سر گذاشته است. من می‌توانم به خوبی سال‌های هشتاد را به یاد بیاورم که در آن معترضان آلمانی در خیابان‌ها به استقرار موشک‌های میان برد آمریکایی در کشورشان اعتراض می‌کردند. من همچنین اختلاف نظرهای زیاد بین آلمان و آمریکا قبل از حمله به عراق را به یاد دارم. اما با وجود این گونه اختلاف نظرها مناسبات ما با آلمان همچنان قدرتمندانه است. آلمان جزو مهمترین شرکای ایالات متحده است و به اعتقاد من این گونه باقی می ماند.

پترائوس در ادامه از درخواست ترامپ برای افزایش بودجه نظامی ارتش آلمان به 2 درصد تولید ناخالص ملی حمایت کرده و این مسئله را که وزیر دفاع جدید آلمان در اولین سخنرانی خود از این درخواست آمریکا دفاع کرد را تمجید کرده و گفت: این مسئله با توجه به نقش روزافزون اقتصاد آلمان در دنیا اهمیت زیادی دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله مناقشات بین ایران و آمریکا در  اّب های خلیج فارس پرداخته و گفت: من فکر نمی کنم که آمریکا و ایران به سمت به راه انداختن یک جنگ حرکت می کنند. نه دونالد ترامپ و نه رهبری ایران به نظر نمی رسد خواستار وقوع درگیری باشند. با این حال این نگرانی وجود دارد که یک حادثه جزئی منجر به تشدید غیر عمد اوضاع و یک درگیری خطرناک شود.

رئیس اسبق سازمان سیای آمریکا در ادامه ضمن درخواست از ایران برای پرهیز از اقدامات تحریک آمیز همچنین درباره عواقب اختلافات بر سر برجام بین اروپا و آمریکا و تاثیرات آن بر مناسبات دو سوی آتلانتیک نیز گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران مناسبات ما با متحدان اروپایی را البته خدشه دار کرده است. این مسئله حتی فراتر از موضوع توافق هسته ای با ایران هم دیده می شود.

پترائوس در عین حال گفت که با این همه من مناسبات دو سوی آتلانتیک را بسیار قوی می بینم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود