Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای روستای چاشم اجرایی شدن آسفالت معابر و جاده ورودی روستا را آغاز یک انقلاب عمرانی در چاشم عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، چاشم با جمعیت 200 خانواری دومین روستای پرجمعیت شهرستان مهدیشهر می باشد که جمعیت آن در تابستان به 5 هزار نفر هم می رسد.

روستای هدف گردشگری چاشم که در 30 کیلومتری مرکز شهرستان مهدیشهر واقع شده، مناطق دیدینی زیبایی از جمله قله نیزوا، آبشار روزیه و مناطق ییلاقی دارد و سالانه گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا می کنند ولی به لحاظ زیر ساختی هنوز نیازهای این منطقه برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین عمادی رئیس شورای اسلامی روستای چاشم در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مرآت، به مشکلات این روستا اشاره کرد و گفت: اولین زیر ساختی که این روستا به آن نیاز دارد، گازرسانی می باشد.

وی با بیان اینکه عدم گازرسانی رنج مردم را در بردارد و باعث شده افراد بسیاری به شهر کوچ کنند، تصریح کرد: تاکنون علی رغم تلاش هایی که از طرف مسئولین صورت گرفته ولی هنوز گازرسانی یه روستا انجام نشده و دلیل آن را هم بالا بودن سرانه جمعیتی عنوان می کنند.

رئیس شورای چاشم خاطر نشان کرد: زمستان ها سرمای استخوان سوزی را در چاشم شاهد هستیم که حداقل به 20 درجه زیر صفر می رسد و می طلبد برای گازرسانی به این منطقه نگاه ویژه ای شود.

عمادی مهمترین عامل مهاجرت از روستا را به دلیل نبود زیر ساخت های لازم، عدم گازرسانی و نداشتن جاده مناسب دانست و افزود: آنهایی که در روستا زندگی می کنند نقش به سزایی در تولید دارند ولی وقتی مردم روستا به شهر کوچ کنند نگاهشان به تولید تغییر می کند.

وی اضافه کرد: پروژه هایی در روستا وجود داشت که سالیان سال خاک می خورد و همچنان مغفول مانده بود ولی امسال تلاش هایی در راستای عملیاتی شدن این پروژه های آغاز شده که امیدواریم با اجرایی شدن آن مردم چاشم کمتر دچار مشکلات شوند.

رئیس شورای روستای چاشم، مهمترین پروژه عمرانی برزمین مانده را آسفالت جاده ورودی و معابر روستا دانست و تصریح کرد: پروژه آسفالت جاده ورودی روستا که یک کیلومتر است، چهل سال روی زمین مانده بود که امسال زیر سازی های آن انجام و آماده آسفالت می باشد.

عمادی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه توام با خاک و غبار بود و تمام خانه های روستا را غبار می گرفت، افزود: وقتی تمامی معابر روستایی که پیش از این خاکی بود، آسفالت شود و از وضعیت سابق دربیاید، دگرگونی جدیدی ایجاد می شود و زیبایی خاصی به روستا می بخشد.

رئیس شورای روستای چاشم اجرایی شدن آسفالت معابر و جاده ورودی روستا را آغاز یک انقلاب عمرانی در چاشم عنوان کرد.

عمادی، با بیان اینکه چاشم منطقه ای سیل گیر است و سیل های متعدد و سهمگینی در سال 97 و 98 در روستا به وقوع پیوست، گفت: منابع طبیعی قول داده بود بعد از به بازنگری طرح آبخیزداری در روستای چاشم و اطراف آن که در سال 97 مصوب شده بود، این طرح را آغاز کند که تا الآن خبری نشده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه امسال با استفاده از اعتبارات ملی و استانی این طرح عملیاتی شود و مردم از تهدیدات در امان بمانند، افزود: این یکی از خواسته های عدیده مردم کشاورز و دامداران منطقه است که از مسئولین می خواهیم  اجرای این پروژه آبخیزداری هر چه سریعتر در منطقه ما عملیاتی شود.

رئیس شورای روستای چاشم با بیان اینکه سیل امسال باعث ایجاد خسارات و آسیب به روستا شد، اظهار کرد: 50 واحد مسکونی روستا از 10 تا 100 درصد آسیب دیدند.

عمادی بیان کرد: در این زمینه دولت به واحدهای آسیب دیده که نیاز به مرمت و ترمیم داشتند تسهیلاتی برای بازسازی در نظر گرفت و به واحدهایی که کاملا تخریب شده بودند نیز 50 میلیون تومان تسهیلات اختصاص داد که این رقم ها ناکافی است و هزینه نصف ساخت واحد مسکونی هم نمی شود.

وی عدم برق رسانی به نقاط پایین دست روستا را از دیگر مشکلات روستا دانست و اضافه کرد: در مناطق پایین دست روستا که مرکز تولیدات دامی و کشاورزی است و شامل 10 نقطه می شود برق رسانی نشده است در حالی که چندین سال پیش برای چشمه روزیه برق رسانی انجام شد ولی برق به این مناطق ندادند.

رئیس شورای روستای چاشم اظهار کرد: مسئولین می گویند در این منطقه آماری وجود ندارد و نمی توانیم برق رسانی کنیم ولی وجود دام و زمین کشاورزی را در منطقه در نظر نمی گیرند. آیا نباید برای منطقه کشاورزی و دامداری زیر ساخت اولیه فراهم شود تا روستائیان برای اقدام به امر تولید دلگرم شوند؟

عمادی با تاکید بر اینکه تا به امروز نقاط پایین دست چاشم از برق بهره مند نشدند، تصریح کرد: از مسئولین می خواهیم به این خواسته ما توجه کنند و این مناطق را برق رسانی کنند.

وی بیان کرد: 10 هزار دام سبک و 500 راس دام سنگین و 100 هزار طیور در منطقه روستایی چاشم وجود دارد و زمین های کشاوری روستا نیز حدود 650 هکتار است که به دلیل کمبود آب فعلا 100 هکتار آن کشت می شود.

رئیس شورای روستای چاشم از معضلات بزرگ دیگر چاشم را کمبود آب عنوان کرد و گفت: مشکل کمبود آب روستا اغلب به دلیل ساختار لوله کشی ها بوده است که در حال حاضر در راستای اصلاح شبکه و ایجاد مخازن جدید اقدامات خوبی و مراحل پایانی آن طی می شود.

عمادی اظهار کرد: مردم روستا 10 سال با مشکل کمبود آب روبرو بودند که با این اقدامات اخیر، مشکل در حال مرتفع شدن است و امسال کمتر دچار مشکل آب بودیم.

وی ادامه داد: چشمه روزیه که جزو حوزه استحفاظی روستای چاشم است، وقتی آب آنجا را منتقل کردند هیچ سهمیه ای برای ما در نظر نگرفتند و قطره ای از آب چشمه را به چاشم هم ندادند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از اجرای پروژه لکه گیری و روکش آسفالت در  آزاد راه تهران کرج قزوین خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی زندی فر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت اظهار کرد: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزادراه تهران کرج قزوین پروژه لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.

زندی فر افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.

زندی فر خاطرنشان کرد: بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه(باند شمالی و جنوبی) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری