Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@14:58:29 GMT

نگرانی از ثبت اطلاعات کودکان در فیس‌بوک

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۰۰۹۰

مهر : دو سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به فیس‌بوک از او درباره اقداماتی سوال کرده‌اند که برای محافظت از کودکان در اپلیکیشن «مسنجر کیدز» طراحی شده است. به نظر می‌رسد سناتورهای آمریکایی دوباره درباره فعالیت‌های فیس‌بوک نگران هستند. این بار نگرانی آنها مربوط به اختلالی است که اجازه می‌دهد هزاران کودک به گروه‌های چت با کاربران تایید نشده بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا سناتور «اداور مارکی» و «ریچارد بلومنتال» نامه‌ای به مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت فرستاده‌اند. آنها طی نامه‌ای از فیس‌بوک پرسیده‌اند آیا اقدامات کافی برای محافظت از کودکان در فضای آنلاین انجام داده است یا خیر. ماه گذشته گزارشی در وب‌سایت ورج نشان داد یک اختلال در طراحی اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک برای کودکان (مسنجر کیدز) وجود دارد. در این برنامه کودکان با اجازه از والدین می‌توانند با کاربران دیگر چت کنند. اما یک حفره امنیتی به کاربران تاییدشده اجازه می‌دهد کودکان را به چت گروه‌هایی دعوت کنند که در آنجا کاربرانی حضور دارند که والدین آنها را تایید نکرده‌اند. فیس‌بوک در واکنش به این خبر، حفره امنیتی را به والدین هشدار داد و چت‌های گروه‌هایی را که از طریق این حفره ایجاد شده بودند تعطیل کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک

برخی از نوزادان به دلایل گوناگون از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند و وقتی شیرخشک غذای اصلی نوزادان می‌شود والدین دغدغه تهیه آن را دارند. به گفته شهروند خبرنگار ما این روز‌ها افزایش یکباره قیمت برخی از برند‌های شیرخشک مانند شیرخشک آپتامیل پپتی والدین را نگران کرده است.

شیرخشک آپتامیل پپتی مناسب کودکانی است که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند به همین جهت با افزایش قیمت مشکلات والدین دوچندان شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ امروز رفتم شیرخشک تهیه کنم شیرخشکی که تا آخر فروردین قیمتش ۵۰ هزار تومان بود به یکباره ۱۰۰ هزار تومان شده است خواهش میکنم افزایش قیمت یکباره شیرخشک را پیگیری کنید. فرزند من، چون به پروتئین گاوی آلرژی دارد به ناچار باید شیرخشک آپتامیل پپتی بدهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد