Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، "استقلال" در ابعاد ساختاری، مالی، محتوایی و سیاسی را معضل کنونی جامعه رسانه در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایسن،  شهاب تجری در نشستی که امروز(17 مرداد) به مناسبت روز خبرنگار برگزارشد، نقش خبرنگاران و رسانه ها را در روند توسعه و نیل به دمکراسی در کشورها بی بدیل خواند و اظهار کرد: در تحقق توسعه و حاکم شدن دمکراسی در جامعه، خبرنگاران و رسانه ها یکی از ارکان اصلی هستند، اما دستیابی به این جایگاه نیازمند وجود ضوابط و شرایطی همچون استقلال ساختاری، استقلال مالی، استقلال محتوایی و استقلال سیاسی در فضای رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از معضلات کنونی جامعه رسانه ای کشور را بحث استقلال دانست و گفت: رسانه ها باید ساختاری مستقل داشته باشند، نظام دهی به رسانه ها یعنی صدور مجوزها، نظارت بر فعالیت و رسیدگی انتظامی به تخلفات باید بصورت کامل دراختیار خود رسانه ها باشد.


عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه اضافه کرد: از نظر مالی هم رسانه ها باید مستقل باشند که این نیازمند شرایط و لوازمی است که در وضعیت کنونی مهیا نیست. کمک های دولتی به رسانه ها نباید به گونه ای باشد که رسانه را تابع حکومت کرده و یا قلمشان را سست کند.

تجری با بیان اینکه در بحث استقلال محتوایی نیز رسانه نباید در گفتن مطالب و موضوعات در تنگنا باشد، اعلام کرد: همچنین هیچ جریان سیاسی نباید خبرنگاران و رسانه ها را تحت فشار و محدودیت قرار دهد و این یعنی اینکه رسانه باید استقلال سیاسی داشته باشد.


وی تاکید کرد: هرچند که این موارد چهار رکن اصلی استقلال رسانه ها در دنیای امروزی هستند، اما خیلی به آنها توجه نشده و خود رسانه ها هم اتحاد مشخصی برای رسیدن به این موارد مهم ندارند.

عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه به تلاش های خبرنگاران وجامعه رسانه استان برای احقاق حق شهروندان و مردم اشاره کرد و گفت: هرچقدر که خبرنگاران برای احقاق حق مردم تلاش می کنند، باید برای احقاق حق خود هم تلاش کنند.

وی بابیان اینکه کانون وکلا هم شرایطی مشابه رسانه ها دارند، عنوان کرد: دفاع از حقوق شهروندان، عدالت، حاکمیت قانون و ... مهمترین رسالت های کانون های وکلا است که برای دستیابی به این اهداف باید  استقلال داشته باشند.

تجری، استقلال را یکی از چالش برانگیزترین مشکلات حاد امروز جامعه وکلا دانست و گفت: هرچند که دکتر مصدق استقلال نیم بندی به کانون ها داد، اما در طول سالهای اخیر جریانی استقلال کانون وکلا و برخی از نهادهای مدنی دیگر را نشانه رفته اند و به دنبال حذف استقلال آنها هستند.

  عضو هیات مدیره کانون وکلای استان یادآورشد: این جریان به نوعی به سمت رسانه ها نیز هجمه دارد که در این راستا باید بین کانون وکلا و جامعه رسانه همکاری و هماهنگی ایجاد شود تا به اهداف غایی خود برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزادی مطبوعات استقلال رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!

 باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، اطلاعیه‌ای را که منتشر کرده بود پاک کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی سازمان لیگ، سه هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در این میان نیز مکان بازی استقلال برابر پیکان، ورزشگاه پاس قوامین تهران اعلام شده است. موضوعی که با اعتراض آبی‌ها همراه شد.

در متن اطلاعیه‌ای که رسانه رسمی استقلال صادر کرد، آنها نوشته بودند که با ارسال نامه‌ای به بهاروند، خواستار تغییر مکان این دیدار شده‌اند، چرا که استقلال شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و حضور هواداران این تیم در هفته پایانی حق مسلم طرفداران استقلال است.

    آبی‌ها خواهان تغییر مکان این دیدار شدند و اعلام کردند باید بازی آخر استقلال نیز با حضور تماشاگران برگزار و عدالت در هفته پایانی رعایت شود. اطلاعیه ای که پس از گذشت ساعتی، از رسانه‌های رسمی باشگاه حذف شد.

ظاهرا علت این موضوع، تهدید به جریمه باشگاه استقلال بوده است. مانی غفار مدیررسانه‌ای سابق آبی‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشته است که به مدیران استقلال گفته‌اند بابت انتشار خبر نامه اعتراضی به سازمان لیگ برای تغییر مکان بازی هفته آخر، دو میلیارد جریمه می‌شوید. استدلال کرده‌اند وقتی نامه زده‌اید، دیگر نباید اطلاع رسانی می‌کردید.

در نتیجه باشگاه استقلال برای فرار از جریمه دو میلیاردی، تصمیم گرفت تا این اطلاعیه را از رسانه‌های رسمی خود پاک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!