Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به افزایش تلفات ناشی از گرما در ژاپن، در فاصله کمتر از یک سال به آغاز بازی‌های المپیک تابستانی توکیو، دغدغه اصلی برگزار کنندگان این رویداد معتبر حفظ سلامت ورزشکاران و تماشاگران است.

ژاپنی‌ها برای مقابله با گرمای هوا راهکار‌های مختلفی را در نظر گرفته اند که یکی از آن‌ها استفاده از برف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته سیستم تهویه هوا با استفاده از برف در مقابل استادیوم سایتاما، یکی از ورزشگاه‌های برگزاری مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک سال آینده در توکیو راه اندازی شده است.

این امر در حالی صورت می‌گیرد که به گفته آژانس مدیریت حوادث، افزایش شدید گرمای هوا که از ۲۹ ژوئیه تا ۴ آگوست ۵۷ نفر را در ژاپن به کام مرگ کشانده نگرانی‌های زیادی برای سلامتی ورزشکاران و هواداران در طی بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ به وجود آورده است. این سیستم جدید از آب یخ داری که از برف طبیعی ذخیره شده در شهر مینامی اوئونوما ساخته شده، استفاده می‌کند.

هوای سرد حاصل از آب به وسیله فن‌هایی در دالانی سر پوشیده و چادر مانند به طول ۹ متر و حدود ۲.۵ متر ارتفاع، دمیده می‌شود.

دمای بیرون تقریباً ۴۰ درجه سانتیگراد بوده، اما دمای داخل چادر ۳۰ درجه سانتیگراد یا پایین‌تر است.

قرار است نتایج حاصل از این راهکار بررسی شود تا درباره به کارگیری آن در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

از ۲۴ ژوئیه، تاریخی که قرار است المپیک سال آینده در پایتخت ژاپن افتتاح شود، دمای هوا در توکیو و اطراف آن روی ۳۱ درجه سانتیگراد باقی مانده است.

از دیگر راهکار‌های ژاپنی‌ها برای مقابله با گرمای هوا و کاهش لطمات آن این است که مسابقات ماراتن قرار است یک ساعت زودتر و ساعت ۶ صبح برگزار شود.

توکیو در تلاش برای مقابله با گرمازدگی، پوشش‌های ویژه‌ای را نیز در جاده‌های مرکز شهر از جمله مناطقی از مسیر دو‌های ماراتن نصب کرده است، که انتظار می‌رود این پوشش ویژه تا ۸ درجه سانتیگراد مانع بالا رفتن دما شود.

بیشتر بخوانید:

10 ورزشکار زن ثروتمند دنیا + عکس

عروسک دوقلوی المپیک + عکس

تماشاگران مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ از عکس برداری منع شدند

مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو از نیروگاه اتمی فوکوشیما عبور می‌کند

انتهای پیام/

تدابیر توکیو برای مقابله با گرمای هوا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم