Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی میرنژاد عصر پنجشنبه  در مراسم تجلیل از خبرنگاران شاهدیه افزود: برخی صنایع که در مجاورت مناطق مسکونی و یاد در حاشیه شهر ایجاد شد و در گذشته با دریافت عوارض از آنها موافقت شده بود در شرایط فعلی و با تغییر قوانین مالیات ارزش افزوده بسیاری از پرداخت‌ها به شهرداری همان منطقه تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: این واحدهای صنعتی از امکانات و فضای شهر شاهدیه استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه مالیات می‌پردازند تقاضای خدمات از شهرداری دارند ولی در پیگیری از اداره مالیاتی عنوان می‌شود که طبق قانون جدید فقط سه درصد این پرداختی‌ها به شهرداری شاهدیه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شاهدیه اظهار داشت: با قانون فعلی مالیاتی حق بسیاری از شهروندان شاهدیه تامین نمی‌شود و حتی پرداختی‌های این واحدهای صنعتی به اداره کل مالیاتی که حق شهروندان و شهرهایی است که هوای آن را آلوده و از امکانات آن استفاده می‌کنند به شهرهایی داده می‌شود که هیچ صنعتی ندارند و یا عمدتا به دلیل بالا بودن تراکم جمعیت به شهرداری مرکز استان پرداخت می‌شود و در این زمینه باید قوانین اصلاح شود.

میرنژاد ادامه داد: با توجه به اینکه این واحدهای صنعتی مالیات می‌پردازند در قبال آن تقاضای دریافت خدمات از شهرداری را دارند در حالی که از مالیات‌ پرداخت شده آن‌ها به اداره مالیاتی مبلغ ناچیزی که برخی از آنها حتی قابل گفتن نیست به شهرداری پرداخت می‌شود لذا در ارائه خدمات با مشکل مواجه شده‌ایم.

شهردار شاهدیه در پاسخ به گلایه برخی مردم مبنی بر نبود کلانتری گفت: با توجه به افزایش سرقت‌ها، درخواست مردم و نیز فاصله کلانتری ۱۶ مستقر در امامشهر با شاهدیه ، پیگیری‌هایی از طرف شهرداری و شورای شهر جهت ایجاد کلانتری مستقل انجام شد.

وی ادامه داد: ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و محلی برای ایجاد کلانتری از سوی شهرداری در نظرگرفته شد و شهرداری به تعهدات خود عمل کرد و نیاز به همکاری و تصمیم جدی فرماندهی انتظامی استان یزد دارد، لذا درخواست ما این است با توجه به اینکه ایجاد کلانتری مصوبه شورای تامین است خواهان تسریع در تحقق مطالبه مردم را داریم.

میرنژاد در پاسخ ه به سئوالی در مورد گلایه مردم از وضعیت جمعه بازار در بقعه شیخ محمد سلطان گردفرامرز شاهدیه گفت: متاسفانه هیچ گونه هماهنگی جهت ایجاد جمعه بازاز با شهرداری صورت نگرفته و هیات امنا و اداره اوقاف این محوطه را به شخصی واگذار کرده و جهت جمعه بازار استفاده می‌شود و چون در داخل ملک آنها قرار دارد هیچ گونه اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم اما از طریق مراجع قضایی و ارگان‌های مسئول در حال پیگیری هستیم تا این وضعیت نابسامان که به شدت باعث گلایه مردم منطقه شده، پایان پذیرد.

شهردار شاهدیه همچنین در پاسخ به اینکه تل‌های خاکی منطقه باغات ابرندآباد و گردفرامرز توسط عده‌ای سودجو در حال تخریب است ابراز داشت: با توجه به اینکه این منطقه در حوزه اختیارات اداره راه و شهرسازی قرار دارد، عملا هیچ اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم البته تعداد بازرسی را افزایش داده ایم تا از طریق بازرسان شهرداری جلوگیری شود و به یگان حفاظت راه و شهرسازی یزد هم اعلام کردیم ولی تا زمانی که این تل‌ها به شهرداری واگذار نشود عملا هیچ اقدامی قابل اجرا نیست و امیدواریم هرچه زودتر توسط ارگان‌های مسئول در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی در پاسخ به سئوالی دیگری در مورد گلایه مردم از همجواری برخی دامداری‌های سنتی با مناطق مسکونی اظهار داشت: ۲۷ واحد دامداری در شاهدیه وجود دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته حکم تعطیلی تعدادی از این واحدها صادر شده است.

شهردار شاهدیه ادامه داد: اما، بسیاری از این واحدها محل تامین هزینه‌های زندگی افراد است و برخی از سال‌ها قبل وجود داشت و بعدا در کنار آن منازل مسکونی ایجاد شده و مقرر شد در کنار دخمه منطقه زارچ زمینی به این واحدها اختصاص یابد تا منتقل شوند.

میرنژاد تاکید کرد که با دخالت اداره میراث فرهنگی کار متوقف شد و با پیگیری‌های  انجام شده مدیریت جهادکشاورزی متقبل واگذاری زمینی به این واحدها شده است که در صورت واگذاری زمین بلافاصله نسبت به احکام صادر شده و پیگیری رفع دغدغه مردم اقدام خواهد شد.

همچنین علی میرجلیلی(خالصی)، رئیس شورای شهر شاهدیه گفت: اجرای برخی فعالیت‌های شهرداری باعث به خطر افتادن منفعت تعدادی از افراد شده است با جوسازی و شایعه پراکنی به اقدامات شهرداری و شورای شهر معترض می‌شوند که از شما اصحاب رسانه درخواست داریم نسبت به روشنگری و اطلاع رسانی مردم اقدامات لازم را انجام دهید.

وی ادامه داد: همچنین در مورد کلانتری شهر شاهدیه نیز علی رغم تامین همه تعهدات توافق شده با نیروی انتظامی استان متاسفانه به بهانه اینکه چند نفر که منازل آنها در کنار منزل پیش بینی شده جهت ایجاد کلانتری شاهدیه معترض هستند کار متوقف شده و آیا صلاح و درخواست یک شهر کم ارزش‌تر است از اعتراض چند نفر و چرا نیروی انتظامی علی رغم انجام همه تعهدات و تامین خودرو و موتورسیکلت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و آمارهای سرقت در ابتدای سال تاکنون افزایش یافته و باعث گلایه شدید مردم شاهدیه است و این سرقت‌های هر چند کوچک گاهی همه سرمایه یک نفر است.

همچنین محمدتقی سلطانی، عضو شورای شهر شاهدیه گفت: پیگیری رسانه‌ها در بسیاری از موارد باعث شده اموری که سال‌ها بلاتکلیف بود انجام شود و لذا درخواست داریم تعامل رسانه‌ها با شهرداری و شورا ادامه یابد و از فرصت ایجاد شده جهت خدمت رسانی به مردم و پیگیری رفع مشکلات از طریق مسئولان اقدام شود.

وی بیان کرد: ما هیچ گونه پرده پوشی از مردم نداریم و همه چیز شفاف ارائه شده است لذا از شما خبرنگاران درخواست داریم در شورای شاهدیه حضور یافته و به مردم اطلاع رسانی کنید.

در این مراسم از خبرنگاران شهر شاهدیه تجلیل شد.

۷۵۳۷/ ۲۰۴۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دیانی گفت : چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده