Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:13:48 GMT

یادواره شهدای ترور در کرمانشاه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۲۲۹۷

یادواره شهدای ترور در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، یادوراه شهدای ترور استان کرمانشاه و بزرگداشت عالم ربانی شهید آیت الله محمدی عراقی عصر امروز پنج شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمانشاه، نمایندگان مجلس، مقامات لشکری و کشوری، طلاب و روحانیون و جمعی از خانواده های شهدا در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن بیان روایتی از امام باقر(ع) تفقه در دین را یکی از عوامل رسیدن به کمال دانست و اظهار داشت: تفقه در دین از صفات برجسته امام راحل و مقام معظم رهبری است و همچنین این صفت بارز در آیت الله عراقی محسوس بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مساله تفقه در دین تمام علمای ربانی ما تا آخرین لحظه عمر اهمیت داشته است.

وی بیان داشت: علما و بزرگان دین تحصیل و تدریس را رها نمی‌کردند و در بعد علمی، خودسازی انقلابی و اطاعت از ولی فقیه بسیار زحمت کشیدند که به این افتخارات مفتخر شدند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: طلاب و روحانیون اگر می‌خواهند خدمتگزار خوبی برای اسلام باشند باید در تفقه در دین حداکثر سرمایه‌گذاری را داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی ۶۳ سال داشت که انقلاب را آغاز کرد و ۱۵ سال در تبعید بود و در همان دوران تهدید توانست کتاب های ارزشمندی را به رشته تحریر درآورد.

وی با بیان اینکه یک طلبه یک دانشجو و... باید در زندگی خود برنامه ریزی داشته باشد، گفت: اینکه برخی از طلاب از شرایط موجود کمترین استفاده را می‌کنند و سبب شده امروزه شهرهای کلان ما از علمای بزرگ خالی باشد.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: اگرچه مشکلات زیاد است، اما باید به این مهم توجه داشته باشیم که علمای بزرگ ما در مشکلات به مقام بالا رسیدند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ادامه داد: علمای شاخص ما در سخت‌ترین شرایط حداکثر استفاده را از علوم می بردند و توانستند نامی ماندگار داشته باشند.

وی افزود: خودسازی یکی دیگر از صفاتی است که باید به آن نهایت توجه را داشته باشیم چرا که اگر می خواهیم انقلابی الهی داشته باشیم باید در راه خدا اول خودسازی را در حد اعلی انجام دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما طلبه‌ها آماده ایم برای دین خدا هجرت کنیم، گفت: یکی از علت های کمبود روحانیت این است که به مسئله مهاجرت به صورت صددرصد عمل نمی‌شود.

آیت الله موسوی اصفهانی بر مسئله استقامت در مشکلات تاکید کرد و بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یک نخبه نباید درجا بزند بلکه باید در صدد کسب رتبه های بالاتر باشد.

وی مساله اطاعت از ولی فقیه و جامع الشرایط را برای رسیدن به کمال ضروری دانست و گفت: قیام و حرکت روحانیت باید خدامحور باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شهید بهاءالدین محمدی عراقی وقتی احساس کرد که نیاز است وارد عرصه مجلس شود جهت این امر ثبت نام کرد اگرچه خوف ترور چنین افرادی در آن زمان بسیار زیاد بود.

این استاد حوزه بیان داشت: امثال شهید بهشتی، شهید آیت الله اشرفی اصفهانی و دیگر شهدای بزرگوار برای دین خدا همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز نوبت به ما رسیده که از خودگذشگی و ایثار داشته باشیم.

وی ادامه داد: یاری انقلاب و مقام‌ معظم‌ رهبری یاری شهداست و لبیک به این انقلاب لبیک به هل من ناصر سیدالشهداست.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: مسئولین باید بیشتر توجه داشته باشند چرا که خدمت به مردم خدمت به اصحاب رسول خداست که امام راحل در وصف آنها فرمودند چنین مردمی تاریخ به خود ندیده است و خیانت به این مردم و رسیدگی نکردن به سختی ها و گرانی ها و همچنین رسیدگی نکردن به مسائلی که اقتصاد مملکت را دچار مشکل کرده است قابل بخشش نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر چه قسمتی از مشکلات و سختی های معیشت مردم مربوط به تحریم‌هاست اما بخش زیادی از آن مربوط به کم کاری برخی مسئولین است البته قوه قضاییه به خوبی به این مسئله ورود پیدا کرده است.

کد خبر 4688296

منبع: مهر

کلیدواژه: یادواره شهدا کرمانشاه ترور بوشهر قزوین روز خبرنگار شیراز گرگان شهرکرد خرم آباد بیرجند سانحه تصادف آتش سوزی مشهد استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس

 در این مراسم از ۵۰ خانواده شهید جامعه اطلاعاتی استان تجلیل شد.

علی اکبر بوستانی مدیرکل اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات هرمزگان در این مراسم گفت: زندگی و منش مؤمنانه شهدا در تاریخ جاودانه و الگوی مردم است.

 بوستانی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی شد تا یاد و نام شهدایی که همیشه گمنام برای حفظ و صیانت از کشورمان مجاهدت کردند، گرامی داشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم گفت: شهدا چراغ راه جوانان امروز هستند که با از خود گذشتگی، امنیت و اقتدار را برای جامعه به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شهیدان نور هستند و ما به دنبال تربیت نیرو‌های مؤمن و میثاق مجدد با آنان هستیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای معرفی آنان عنوان کرد و گفت: مصداق بارز جهاد تبیین را باید در برگزاری این یادواره‌ها جستجو کرد.

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضای سپاه هم در این مراسم گفت: ۸۷ کشور در جنگ تحمیلی مستقیم و غیر مستقیم به صدام کمک کردند و بین اسرای عراقی افرادی از ۱۱ ملیت حضور داشتند.

سردار بلالی افزود: امروز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت و صیانت از منطقه در دستان نیرو‌های سپاه و ارتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ببینید | طرح مجاهدین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت الله بهشتی !
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب