Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نفیسه حسینی‌یکتا - متخصص طب ایرانی و معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم توجه به حرارت بدن در تابستان، گفت: یکی از مواردی که می‌توان با توجه به آن حرارت بدن را در تابستان کنترل کرد، توجه به نوع تغذیه در این فصل است. با توجه به اقلیم و گرمای خاص هر منطقه، نوعی از تغذیه مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی -وی افزود: مصرف آب‌دوغ‌خیار در فصل گرما از عادت‌های دیرینه ایرانیان است. ترکیبی از ماست به همراه خیار، گل‌سرخ، نعنا، کشمش و گردو این غذا را تشکیل می‌دهد. این غذا علاوه بر آنکه باعث تعدیل طبع گرم بدن می‌شود، به علت وجود برخی از مواد تشکیل دهنده‌اش، خواص دیگری نیز دارد. گل سرخ موجود در آب‌دوغ‌خیار، خاصیت پاکسازی بدن را دارد.

نائب رییس انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: مصرف سوپ جو در رژیم غذایی هفتگی را نیز توصیه می‌کنیم؛ چراکه جو دارای طبع سرد و‌تر بوده و می‌تواند مقابل طبع گرم و خشک تابستان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پرخوری در فصل تابستان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، افزود: مصرف شربت زرشک، عناب، تمرهندی و همچنین مصرف میوه‌های فصل مانند گوجه سبر و آلو می‌تواند طبع گرم فصل تابستان را بویژه برای آنان که خودشان هم طبع گرم و خشک دارند، تعدیل کند

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت انجمن علمی تغذیه رژیم غذایی طب فصل گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید محمد قائنیان افزود: این همایش با هکاری هیئت سوارکاری، بسیج ورزشکاران و شهرداری دستگرد برخوار در باشگاه رویا سوار برگزار شد.
وی گفت: در این همایش انواع اسب‌های اصیل ایرانی عرب، دره شور، کرد و تعدادی از اسب‌های وارداتی با حضور سوارکارانی ماهر از شهرستان برخوار حرکات نمایشی اجرا کردند.
مسوول کمیته ورزشی اسب‌های اصیل استان اصفهان افزود: در این همایش با توجه به محدودیت فضا بیش از ۸ هزار نفر شرکت کردند و نیاز است برای برگزاری همایش نمایش‌های اسب توجه بیشتری شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید