Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@14:26:40 GMT

فروش سربازی در98چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۳۴۰۲

درباره اجرایی شدن طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۸ بیشتر بدانید. ناطقان: برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی غایب درباره طرح جریمه مشمولان غایب یا همان فروش سربازی سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.


مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، قانون جریمه مشمولان غایب به منظور تعیین تکلیف مشمولان دارای بیش از ۸ سال غیبت سربازی، از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ اجرایی شده و به دلیل تامین نیروی انسانی سرباز نیرو‌های مسلح در سال جاری این طرح حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهتر است مشمولان غایب منتظر تمدید قانون جریمه نباشند و هرچه سریعتر برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

البته مشمولان غایب متاهلی که خود را معرفی کنند، در صورت امکان در استان یا شهرستان محل سکونت همسرشان به کارگیری می‌شوند، همچنین در صورت امکان مشمولان مجرد نیز تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل سکونتشان سازماندهی خواهند شد.

گفتنی است؛ آن دسته از مشمولان وظیفه غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند، برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی، عدم برخورداری از هرگونه تسهیلات دولتی و اشتغال در سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی مواجه می‌شوند.

همچنین، براساس ماده ۱۰ قانون وظیفه عمومی هرگونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند:دریافت وام، کسب پروانه کار، کاندید شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هرصورت (رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد) به شرط تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولان است.

این در حالی است که در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانجات، کارگاه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی برابر قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

مشمولان غایب باید هر چه سریع‌تر وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند، در غیر این صورت با محرومیت‌های اجتماعی بیشتری مواجه خواهند شد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فروش ، سربازی ، مشمولان غایب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فروش سربازی مشمولان غایب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل

توحید سبزعلیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازرسی کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل این معاونت از عطاری های سطح شهر اردبیل، انواع داروهای غیر مجاز کشف و جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این داروها فاقد مجوز و قاچاق بوده و بسیاری از آنها تاریخ مصرف نیز ندارند.

مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: تجویز و فروش داروی گیاهی و شیمیایی در صنوف عطاری غیرقانونی است و این صنف تنها اجازه فروش گیاهان دارویی را دارند.

سبزعلیپور با اشاره به اینکه روز گذشته نیز موفق به کشف و جمع آوری داروهای قاچاق از سطح شهرستان بیله سوار شدیم، گفت: تامین سلامت عمومی خط قرمز معاونت غذا و داروی علوم پزشکی است و در این راستا با هیچ فردی که بخواهد سلامت عمومی را به خطر بیندازد بدون هیچ چشم پوشی برخورد قانونی می شود.

کد خبر 6095068

دیگر خبرها

  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»