Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:15:43 GMT

پیامد ترک نماز جماعت بدون عذر

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۳۴۳۱

پیامد ترک نماز جماعت بدون عذر

امام باقر (ع) در حدیثی به پیامد ترک نماز جماعت از روی بی‌میلی و بدون عذر اشاره کرده است. ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، یکی از اعمالی که در گنجینه روایی ما بسیار مورد تأیید قرار گرفته، برپایی نماز جماعت است که البته انجام آن در مسجد نسبت به خانه فضیلت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز جماعت از مهم‌ترین مستحبات و از بزرگ‌ترین شعائر اسلامی است که دست کم با دو نفر یعنی (یک امام و یک مأموم) منعقد می‌شود.

این موضوع به قدری در آموزه‌های اهل بیت (ع) از اهمیت بالایی برخوردار است که در حدیث گفته شده: هرکه برای شرکت در نماز جماعت به مسجدی برود، برای هر قدمی که بر می‌دارد، هفتاد هزار حسنه برای او حساب می‌شود و به همان اندازه درجاتش بالا می‌رود. رسول گرامی اسلام (ص) در حدیثی فرمود: کسی که در هرجا باشد و بر نماز جماعت مواظبت کند، مانند برق جهنده و درخشان در نخستین گروه پیشتازان از پل صراط خواهد گذشت. آن حضرت در حدیث دیگری فرمود:‌ خداوند از بنده‌اش که نماز خود را به جماعت خوانده و بعد حاجتش را از او بخواهد شرم دارد و تا از جماعت بیرون نرفته حاجتش را برآورده می‌کند.

خطای غیر قابل بخشش از دیدگاه امام جواد(ع)

 

از سوی دیگر برای ترک نماز جماعت نیز پیامدهایی ذکر شده که این نشان از اهمیت بالای پرداختن به نماز جماعت و حضور دسته‌جمعی مسلمانان در اقامه نماز است. حضرت امام باقر (ع) در حدیثی فرمود: «من ترک الجماعة رغبة عنها و عن جماعة المسلمین من غیر علة فلا صلاة له؛ کسی که از روی بی میلی، بدون عذر و علت نماز جماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند، نمازی برای او نیست» (امالی شیخ صدوق، ص290)

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام امام محمد باقر (ع)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام امام محمد باقر ع اهل بیت علیهم السلام امام محمد باقر ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند

 در جریان نشست علنی صبح روز گذشته یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، عکسی از گفتگوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نقد علی و حمیدرضا حاجی بابایی مشاهده می‌کنید.

گفتنی است کمتر از یک ماه دیگر، مجلس دوازدهم تشکیل خواهد شد و محمد باقر قالیباف و حمیدرضا حاجی‌بابایی از جمله کاندیداهایی هستند که برای نشستن بر روی کرسی ریاست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع:‌خبرآنلاین

tags # محمد باقر قالیباف سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد