Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@16:38:41 GMT

۳۳۵ کودک یمنی طی یک سال کشته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۳۵۰۲

۳۳۵ کودک یمنی طی یک سال کشته شده‌اند

خبرگزاری میزان- آکسفام به عنوان یکی از بزرگترین نهاد‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر و گرسنگی در جهان، اعلام کرد که طی یک سال گذشته ۳۳۵ کودک در یمن کشته شده‌اند. تاریخ انتشار: 04:00 - 18 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۱۳۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «آکسفام» طی گزارشی اعلام کرد که در طول یک سال گذشته ۳۳۵ کودک در یمن کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکسفام می‎گوید این کودکان از روز ۸ آگوست سال ۲۰۱۸ (۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۷) تاکنون بر اثر حملات خشونت‌بار شامل حملات هوایی، خمپاره‌ای و مین‌ها کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش این نهاد بشردوستانه، ۶۰۰ کودک یمنی دیگر نیز در طول این مدت یک ساله مجروح شده‌اند.

روز ۹ آگوست سال ۲۰۱۸ جنگنده‌های ائتلاف عربستان یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را در شمال غرب استان صعده هدف قرار دادند که در پی این حمله هوایی ۵۰ نفر به شهادت رسیده و ۴۱ نفر دیگر مجروح شدند و عمده این قربانیان کودکان بودند.

«محسن صدیقی»، مدیر دفتر آکسفام در یمن می‌گوید: از آنجایی که طی یک سال گذشته خشونت به عنوان تهدید روزانه علیه کودکان یمنی در کنار گرسنگی و بیماری باقی مانده است، روزانه یک کودک در یمن کشته شده است.


ائتلاف عربستان از سال ۲۰۱۵ تجاوز خود در یمن را آغاز کرده و اکنون مداخله ائتلاف عربستان در جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده است، ده‌ها هزار نفر از مردم یمن در پی حملات ائتلاف جان خود را از دست داده و این کشور در آستانه قحطی کامل قرار دارد، به گفته مقام‎های سازمان ملل، یمن با بزرگ‌ترین بحران انسانی در روی زمین مواجه است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن جنگ یمن کشتار کودکان یمن کودکان یمن آکسفام بحران یمن قحطی گرسنگی فقر ائتلاف عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ اعلام کرد: جاسوسانی که دستگیر شدند، اعتراف کردند که عملیاتی برای رصد پایگاه‌های شلیک موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های قایق‌های جنگی نیروهای مسلح یمن انجام داده و اطلاعات را به مسئولان بالا دستی خود که به «گروه ۴۰۰» معروف است، داده‌اند تا جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌ها را هدف قرار دهند.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات، از جمله ماموریت‌های این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و تخریبی و سوزاندن و واژگون کردن تجهیزات وابسته به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن بود.

منبع امنیتی یمنی اضافه کرد: از دیگر ماموریت‌های این جاسوسان، آمادگی برای انجام عملیات ترور با سلاح کمری و بدون صدا و همچنین مواد منفجره و هدف از آن، ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح یمن و ممانعت از مقابله با تجاوزهای آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی است.

وی گفت که این جاسوسان برای انجام عملیات در راستای منافع آمریکا و رژیم اسرائیل به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع یمنی یکشنبه شب از شکست عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 849671 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس جاسوسی خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد