Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:30:46 GMT

صادرات یکدست مبلمان برابر ۵۰ بشکه نفت است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۳۸۶۸

صادرات یکدست مبلمان برابر ۵۰ بشکه نفت است

کریمی با اشاره به اینکه صادرات یکدست مبلمان برابر ۵۰ بشکه نفت است، گفت: کیفیت مبلمان تولید کشور بسیار بهتر از تولیدات دیگر کشورها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «یدالله کریمی» شب گذشته (پنجشنبه 17 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در بررسی وضعیت صنایع دستی در کشور و به ویژه صنعت مل و منبت با اشاره به اینکه 460 میلیون دلار گردش مالی خرید و فروش مبلمان بین سال های 2015 تا 2018 بوده که سهم ایران دراین بازار کمتر از یک درصد است، گفت: به دلیل افزایش کیفیت تولیدات مبلمان داخلی واردات این کالاها به کشور بسیار کاهش یافته است اما دولت باید کمک کند تولید کنندگان ما تولیدات خود را به جهان معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده فعالان صنعت مبل و منبت ملایر با اشاره به اینکه کیفیت مبلمان تولید کشور بسیار بهتر از تولیدات دیگر کشورها است، تصریح کرد: فقط یک رقیب آن هم در رشته منبت در دنیا داریم که ایتالیاست.

 

وی درباره موانع بر سر راه صنعت مبل و منبت گفت: گران بودن مواد اولیه و تهیه پارچه و یراق آلات و قیمت بالای چوب های که از گرجستان و روسیه وارد می شود از موانع صادرات صنایع مبلمان است اما با توجه به این مسئله قیمت محصولات تولید داخل بسیار ارزان تر از تولیدات دیگر کشورهاست.

 

کریمی با بیا اینکه ترکیه محصولات صنایع مبلمان کشور را با قیمتی حدود 30 تا 40 میلیون تومان خریداری می کند، گفت: در بازار کشورهای اوراسیا و منطقه خلیج فارس یکدست مبلمان متوسط ما را با برند سازی حدود 300 تا 350 میلیون تومان می فروشد. صادرات یکدست مبلمان برابر 50 بشکه نفت است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان روزنامه خبرنگار خراسان جنوبي مراسم گرامیداشت روز خبرنگار کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد صادرات مبل مبل صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی مهدی‌پور با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی واحد‌های صنعتی است بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور واحد‌های تولیدی و صنعتی با قابلیت‌های لازم برای امور صادراتی و رقابت در عرصه‌های بین المللی برگزار شده است تا توانمندی‌های تولیدی صنعتگران و تولیدگان کشور را در معرض دید فعالان اقتصادی داخلی و خارجی قرار دهد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت ایده‌آل و بسیار مناسبی برای واحد‌های تولیدی صادرات محور است تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات با قابلیت رقابت خود را معرفی و در معرض رقابت و دید مشتریان قرار دهند.

مهدی‌پور در ادامه با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های تولیدی استان در امر صادرات اظهار کرد: بسیاری از محصولات با کیفیتی که تولیدکنندگان خوزستانی در نمایشگاه عرضه کردند قابلیت‌های لازم برای حضور در بازار‌های مختلف بین‌المللی و رقابت را دارا هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اضافه کرد: تولیدکنندگان خوزستان می‌توانند در نمایشگاه‌های مختلف، دیگر تولیدکنندگان سراسر کشور را با مزیت‌ها و ظرفیت‌های کم نظیری که استان به لحاظ فضای صادراتی دارد آشنا کنند تا دیگر فعالان اقتصادی صادرات خود را از مجاری متعدد این استان انجام دهند.

وی با اشاره به زیر ساخت و موقعیت جغرافیایی خوزستان در امر صادرات ادامه داد: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بین المللی، برخورداری از چندین فرودگاه بین المللی، دسترسی به شبکه راه‌های اصلی و اتصال به راه آهن سراسری و وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله ظرفیت‌های استان خوزستان برای حوزه صادرات است.

مهدی پور اظهار کرد: این موارد همه بیانگر آن است که استان خوزستان بهترین شرایط را برای فعالیت‌های صادراتی واحد‌های صنعتی دارد.

۱۵ واحد صنعتی از خوزستان در این نمایشگاه ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان را معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند