Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان هرمزگان گفت: خبرنگاران جوان و متعهد ایسنا، در کنار یکدیگر فعالیت خبرى حرفه‌ای و منصفانه‌ای دارند.

رضا کمالى زرکانى صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزارى ایسنا، در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزارى ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: این خبرگزارى همواره با اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع موردتوجه همگان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى در خصوص امضاى تفاهم‌نامه تأسیس پردیس سینمایى در شهرستان میناب، افزود: خوشبختانه در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى در حوزه فراهم کردن زیرساخت‌های مدنظر فرهنگى و هنرى اقدامات و تصمیمات خوبى گرفته شد.

کمالى زرکانى ادامه داد: مبلغ ١میلیارد و ٢٠٠میلیون تومان کمک بلاعوض از وزارتخانه براى توسعه زیرساخت‌های فرهنگى استان هرمزگان تخصیص‌یافته است.

وى با بیان اینکه میناب به‌عنوان دومین شهر از نظر جمعیتى در استان هرمزگان بدون سینما است، تصریح کرد: روز گذشته از زمینى براى احداث سینما با بازدید کارشناسان سینمایى بازدید به عمل آمد و کلنگ زنى آن در هفته دولت انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى هرمزگان با بیان اینکه بسیارى از جشنواره‌ها به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های موردنیاز با شرایط مدنظر در استان هرمزگان برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: در سفر اخیر وزیر ارشاد مقرر شد تعداد ١١شهر در استان با همکارى فورى شهرداری‌ها، نگارخانه‌هایی احداث شود. خوشبختانه شهرداری‌ها نیز با دید فرهنگى و هنرى خوبى قدم به میدان گذاشته و ساخت این نگارخانه‌ها در مدت‌زمان یک سال به‌صورت هم‌زمان آغاز خواهد شد.

کمالى زرکانى با اشاره به اینکه تا یک سال آینده تحول‌های اساسى در حوزه فرهنگ و هنر استان هرمزگان اتفاق خواهد افتاد، اشاره کرد: با توجه به وضعیت اقتصادى نه‌چندان مناسب کشور، باید با برنامه‌ای صحیح و منطقى در جهت توسعه فرهنگ و هنر قدم برداریم.

وى در خصوص برگزارى جشنواره‌هاى موسیقى در استان هرمزگان عنوان کرد: درست است که یکى از مهم‌ترین جشنواره‌هاى حوزه موسیقى را در بندرعباس برگزار کردیم اما رویاهایمان بزرگ‌تر است و در جهت عملى شدن این رویا و آرزو تلاش‌های زیادى نیاز است و خبرهای خوبی در راه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى هرمزگان همچنین در خصوص آخرین وضعیت تالار مرکزى بندرعباس، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های بسیار خوب استاندار هرمزگان در تهران به‌زودی خبرهاى خوبى از وضعیت تالار مرکزى به گوش هنر دوستان خواهد رسید.

وى ضمن ابراز ناراحتى و تأسف براى عدم استقبال از جشنواره فراخوان اولین جشنواره تولیدی فیلم مستند خلیج‌فارس، ادامه داد: با توجه به تجهیزات موجود در این حوزه و در اختیار قرار گرفتن آن‌ها براى فعالان فیلم‌سازی و همچنین حضور افراد توانمند در آن، انتظار می‌رفت استقبال خوب و مناسبى از این جشنواره صورت بگیرد که متأسفانه شاهد این موضوع نبودیم و به همین دلیل برگزاری این جشنواره لغو شد.

کمالی با بیان اینکه بنده خود به‌عنوان فیلم‌ساز انتظار بیشتری از جامعه سینما هرمزگان داشتم، خاطرنشان کرد: البته این موضوع قسمتی‌اش به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بازمی‌گردد که با برگزاری جشنواره‌های مختلف در آینده سرانجام این استقبال سرد سینماگران را معکوس کرده و به دنبال فعال‌تر کردن فعالیت سینماگران در هرمزگان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان هرمزگان در خصوص وجود تشکل‌های مختلف خبرنگاران در استان هرمزگان بیان کرد: موضع ما موضع تمامی تشکل‌ها است و تمامی آن‌ها را دوست داریم.

کمالى زرکانى با بیان اینکه علت اختلافات موجود میان خبرنگاران در هرمزگان این است که خبرنگاران گاها به مأموریت‌های مربوط به خود واقف نیستند، ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان دخالتى در این اختلافات ندارد؛ مگر در مواقعى که مراجع بر این موضوع تأکید کند.

وى ادامه داد: خبرنگارها خود باید شأن شغل، روزنامه و خبرگزارى را نگه‌داشته و درنهایت سبب بالا رفتن ارزش خود و حوزه رسانه شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه جامعه خبری بازوی این اداره کل است، اضافه کرد: امیدوارم در سایه تعامل با اصحاب رسانه شاهد رقم خوردن اتفاقات بزرگی در استان هرمزگان باشیم.

کمالى زرکانى در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری کنگره شعر و داستان و جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت که در سال‌های قبل در استان هرمزگان برگزار می‌شد و اکنون فعالیتى ندارد، ابراز کرد: به عقیده من، اگر برنامه یا جشنواره‌ای زمانى اجرا و سپس متوقف‌شده است، باید در خصوص آن تفکر و مجدداً برنامه‌ریزی و مطالعه‌هایی صورت بگیرد.

وى در پایان با بیان اینکه هر فعالیتی که در جهت ترقى سطح فرهنگ و هنر استان است، حمایت می‌کنیم، اضافه کرد: شاید جشنواره‌ای با آن نام یا در آن سطح برگزار نشود اما به‌طور حتم جشنواره‌های دیگری برگزار خواهیم کرد تا خلأ آن را پر کنیم.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اصحاب رسانه جامعه شهرداری فرهنگ و هنر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم