Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:14:20 GMT

خبرنگاران از برداشت شخصی در خبر پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۰۴۱۱۳

خبرنگاران از برداشت شخصی در خبر پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم برخی خبرنگاران در انتشار مطالب گمانه زنی کرده و برداشت شخصی خود را منتشر می کنند افزود: برخی خبرنگاران گمان خود را به عنوان خبر منتشر می‌کنند و این مسئله آسیب بسیاری را در جامعه ما به‌وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر خبرنگاری همراه با تعهد اخلاقی نباشد، به جامعه ضربه می‌زند ادامه داد: بدون خبر و خبرنگار نمی‌توان در جامعه زندگی کرد و باید تاحد توان از خبرنگاران حمایت شود.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: کمک به توسعه و پیشرفت استان و کشور رسالت شما خبرنگاران است و جامعه خبرنگاران باید در این راستا به مدیریت استان کمک کنند.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف و صادقانه در جهت توسعه استان مهمترین هدف و رسالت خبرنگاری است ادامه داد: آگاه کردن مردم نسبت به حقوق خود در راستای مدیریت جامعه از وظایف دیگر خبرنگاران است.

وی اضافه کرد: انتقاد به عملکرد مسوولان از وظایف شما خبرنگاران است و ما نیز گوش شنوایی برای این انتقادات داریم و تمام مسوولان نیز باید به این مسائل توجه کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز ضرورت دارد در دنیای جدید شما نسبت به آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل مختلف تلاش کنید و ما نیز حمایت می‌کنیم تاکید کرد: راه‌اندازی رشته ارتباطات در آذربایجان‌غربی مورد پیگیری است تا خبرنگاران برای تحصیل به سایر استان‌ها سفر نکنند.

شهریاری با بیان اینکه مسکن خبرنگاران مسئله دیگری است که مورد توجه و پیگیری قرار می‌گیرد اعلام کرد: وام کم بهره نیز به زودی در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد تا بخشی از زحمات این قشر از این طریق جبران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین با بیان اینکه دنیا، دنیای اطلاعات است و خبرنگار باید مسئولیت‌پذیر و دلسوز باشد افزود: خبرنگاران نباید در خبر تصرف کنند و از برداشت شخصی در خبر پرهیز شود زیرا رسانه رابط ارتباطی بین ملت و دولت است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه خبرنگاران باید نگاه اقتصادی، اجتماعی، توسعه‌ای، سیاسی و فرهنگی داشته‌باشند، عنوان کرد: بسیاری از موضوعات و مشکلات در جامعه به علت غفلت خبرنگاران ناشناخته مانده و به آنها پرداخته نشده است.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی تیز در این آیین بیان کرد: نام‌گذاری میدانی به نام خبرنگاران از خواسته‌های این قشر است تا تلاش‌های خبرنگاران قدر دانسته شود.

کد خبر 4688348

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی روز خبرنگار قزوین بوشهر روز خبرنگار گرگان شیراز شهرکرد بیرجند خرم آباد سانحه تصادف آتش سوزی مشهد استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۰۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان

از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد